Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A77

Klopt, dat meldde SAR ook onlangs. Lap, en ik heb toevallig een rits CFs liggen ...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      (...)Sony heeft mirrorless toestellen(in betekenis van opklappende spiegel voor OVF) zowel in de E-mount als in de a-mount (DSLR), Canikon moet uiteraard volgen.
      Als ze stoppen met toestellen te maken in die category is Canikon verloren, (lenzen weet je) Is waarschijnlijk de reden dat ze weigerachtig staan toz van de huidige systeemcamera's. Het is aan de koper om zijn verstand te gebruiken.
      Je taalgebruik wordt apocalyptischer met de dag

En een koper gebruikt altijd zijn verstand. Omdat vroegere twijfelaars tussen instap dslr en compact nu kiezen voor iets als een NEX, betekent niet dat dat verstand van mening veranderd is.

user xerojay"" op dpreview schrijft het volgende:

(...)
      Ah sinds wanneer is een post van een doorsnee forumgebruiker uit de miljoenen zo relevant qua waarde? Zo kan ik ook nog wel duizend posts citeren..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Je taalgebruik wordt apocalyptischer met de dag

En een koper gebruikt altijd zijn verstand. Omdat vroegere twijfelaars tussen instap dslr en compact nu kiezen voor iets als een NEX, betekent niet dat dat verstand van mening veranderd is.

Ah sinds wanneer is een post van een doorsnee forumgebruiker uit de miljoenen zo relevant qua waarde? Zo kan ik ook nog wel duizend posts citeren..
        och, daar zijn regelmatig posts in die zin, ik heb beide ook al gebruikt, zeg niet dat de a55 in totaliteit beter is maar AF is snel en accuraat, en bij 10fps toch niet te onderschatten en dit zelfs bij matig licht. Daar is een maandje terug zelfs een vergelijkend testje geweest tussen een a55 toestel +/-500 € en een 1dmkiv (hoeveel is het 3 a 4000€ ) en die kwamen tot de conclusie dat verschillen tussen beide toestellen wat snelheid betreft zeer klein is, dacht digitalreview.
        Is op zijn eigen al raar dat men instappers gaat vergelijken met high end toestellen, wie had dat ooit verwacht.
        Je mag zeker zijn dat de kans vrij groot is dat de a77 de 1dmkIV qua snelheid en functionaliteit gaat overklassen.

Comment

Daar is een maandje terug zelfs een vergelijkend testje geweest tussen een a55 toestel +/-500 € en een 1dmkiv (hoeveel is het 3 a 4000€ ) en die kwamen tot de conclusie dat verschillen tussen beide toestellen wat snelheid betreft zeer klein is, dacht digitalreview.
          Bij dpreview denken ze daar toch anders over, quote uit hun conclusie :

'This shouldn't be taken as a serious criticism (the A55 is after all a mid-range camera), but anyone looking for EOS-1D Mark IV AF performance on a budget will be disappointed.'

Comment

Je mag zeker zijn dat de kans vrij groot is dat de a77 de 1dmkIV qua snelheid en functionaliteit gaat overklassen.
            geef beiden eens een half jaartje mee met een doorgewinterde persfotograaf en luister dan eens naar zijn bevindingen, en wat er nog van beide camera´s over is.. ik heb een flauw vermoeden dat de mkIV na het betere gooi en smijtwerk toch nog net iets beter in elkaar zal zitten dan die a77.. a77 is prosumer, 1dkmIV is full-time pro-camera.. en dan hebben we het nog geeneens over het objectieven-aanbod en de back-up van de fabrikanten zelf..ik weet het verschil tussen pro-sumer en pro-camera wel hoor.. zit een heel groot verschil in..

a77 zal een goed toestel zijn, daar ben ik van overtuigd, maar laten we aub bij de realiteit blijven he? canon en nikon hebben al jaren de pro-markt stevig in handen, sony richt zich meer op het consumer en pro-sumer gedeelte, en daar hebben ze een zeer goede reden voor..

en een prijsverschil van een paar duizend zal wel ergens in zitten zekers?
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

ik heb zowel de a55 als de 1dmkIV mogen uitproberen, en dan op de mitrailleurstand...10fps, jaja.. buffer van diene a55 zat binnen no-time vol en ik kon wachten totdat de boel weggeschreven was, de 1dkmIV tetterde nog lekker door hoor.. AF van de 1dmkIV was zeker niet minder, ik had meer last van de EVF van de a55 die de boel niet kon bijhouden, ipv de OVF van de 1dmkIV die alles in real-time weergaf..snelheid van het licht zekers?
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Vergeefse moeite Leontine.
                Puerte is er nu van overtuigd is dat het einde van Canon en Nikon as we know it bijna in zicht is en dat iedereen hun pro toestel met tientallen accessoires en lenzen op de tweedehands markt gaat smijten, om over te schakelen naar een midrange en semi-pro toestel van Sony. Wat dus insinueert dat Canon en Nikon tegen het plafond van technologisch kunnen zitten en dat ze zélf niets meer achter de hand hebben en verplicht zijn om Sony slaafs te volgen.

Realiteit en nuchterheid is hem weinig bekend.

Comment

De tijd zal het uitwijzen als Translucent Mirror technologie een succes wordt. Je moet wel toegeven dat Sony durft vernieuwen, met risico weliswaar voor falen.
                  Aan de A55 zijn minpunten, zoals eerder aangegeven, de buffer die snel vol is bij 10fps en de buffer clearing time. Om aanzien te worden als een professioneel toestel is die te klein, zelfs voor een semi-pro toestel is die erg compact. Keuze van Sony en weet niet goed waarom eerlijk gezegd. Maar de A77 houdt rekening met deze tekortkomingen en ben dan ook benieuwd naar de reviews.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Puerte is er nu van overtuigd is dat het einde van Canon en Nikon as we know it bijna in zicht is en dat iedereen hun pro toestel met tientallen accessoires en lenzen op de tweedehands markt gaat smijten, om over te schakelen naar een midrange en semi-pro toestel van Sony. Wat dus insinueert dat Canon en Nikon tegen het plafond van technologisch kunnen zitten en dat ze zélf niets meer achter de hand hebben en verplicht zijn om Sony slaafs te volgen.

Realiteit en nuchterheid is hem weinig bekend.
                    Spijtig dat P's "Canikon" trol-gedrag telkens weer de bovenhand neemt Als P zich nu gewoon eens beperkte tot de naakte gegevens over deze A77 zou 'm hier tenminste een beetje respect kunnen opbouwen. We hebben immers echt geen afkeer tegen cijfergegoochel op dit forumonderdeel
                    Last edited by frank207be; 1 augustus 2011, 21:46. Reden: Wa rommel verwijderd

Comment

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                      geef beiden eens een half jaartje mee met een doorgewinterde persfotograaf en luister dan eens naar zijn bevindingen, en wat er nog van beide camera´s over is.. ik heb een flauw vermoeden dat de mkIV na het betere gooi en smijtwerk toch nog net iets beter in elkaar zal zitten dan die a77.. a77 is prosumer, 1dkmIV is full-time pro-camera.. en dan hebben we het nog geeneens over het objectieven-aanbod en de back-up van de fabrikanten zelf..ik weet het verschil tussen pro-sumer en pro-camera wel hoor.. zit een heel groot verschil in..

a77 zal een goed toestel zijn, daar ben ik van overtuigd, maar laten we aub bij de realiteit blijven he? canon en nikon hebben al jaren de pro-markt stevig in handen, sony richt zich meer op het consumer en pro-sumer gedeelte, en daar hebben ze een zeer goede reden voor..

en een prijsverschil van een paar duizend zal wel ergens in zitten zekers?
                      zoals altijd begrijp je het een en het ander niet, de was a55 bedoelt als instapper maar is praktisch zo snel als toestellekes die 4000€ meer kosten en heeft daarbij nog veel betere video en andere mogelijkheden, de a77 daarentegen is een paar klaskes hoger en zal sneller zijn dan een 1dmkiv.

als het de bedoeling is om te smijten ja kan de 1dmkiv beter zijn, maar op 2 antartica expedities viel het op dat groot percentage van de zogenaamde pro canon toestellen gewoon door de mand vielen, terwijl er geen mankementen te bespeuren waren aan andere toestellen met uitzondering van Leica

sony richt zich niet op de pro markt, maar de technologie evolueert zo snel dat consumer toestellen de klassieke pro DSLR's gaan overklassen als laatste niet meer innovatief gaan zijn. (pro wil zeggen dat je bij grote evenementen materiaal kunt wisselen en zelfs uitlenen, en dat bij defect een ruiltoestel voorzien wordt, laatste doet Sony ook wel als je aantoont dat je een toestel voor professionele doeleinden gebruikt)

maar met 2 a77 toestellen (1 reserve) ben je nog veel goedkoper af dan met 1 1dmkiv toestelleke

wat lenzen betreft , schrijft Ben Horton dat de A55 betere kleuren en contrast geeft met sony/zeiss dan zijn canon 5dmkii met canon topglass.

ter info dat is wat hij schrijft:
                      Part of my work in Santa Cruz was to shoot legendary surf board shaper Randy French. The shaping room is lit with fluorescent lighting, so I took some studio lights with me just in case. The camera performed far better than expected in the tough lighting. And even with the low light I decided that I didn’t need to use the studio lights. I still ended up changing the photos to B&W just because I like the look, but you can see in the gradation of the tones, that the A55 can handle these tough lighting situations really well. It was at this point that I really started to feel like Sony had taken a pro camera and simplified a bit so they could sell it as a consumer level camera. Shooting inside with fluorescent lighting is tough, but my next stop would show me how the camera performed in dramatic lighting, with contrasting colors and bright saturated scenes.

Death Valley National Park on Christmas morning. I got up at 4:30 AM to get out ahead of the crowd of photographers, some of whom are visible in the above photo. I took my 5D Mark II just in case I didn’t get what I was looking for with the Sony. As it turns out, I hardly shot with it at all. The Zeiss lenses have such great contrast and color that I found myself preferring to shoot with the Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        ik heb zowel de a55 als de 1dmkIV mogen uitproberen, en dan op de mitrailleurstand...10fps, jaja.. buffer van diene a55 zat binnen no-time vol en ik kon wachten totdat de boel weggeschreven was, de 1dkmIV tetterde nog lekker door hoor.. AF van de 1dmkIV was zeker niet minder, ik had meer last van de EVF van de a55 die de boel niet kon bijhouden, ipv de OVF van de 1dmkIV die alles in real-time weergaf..snelheid van het licht zekers?
                        de a55 is stukken sneller met een MS ipv CF kaart, en dan wordt er vrij vlug weggeschreven, beeldvertraging in EVF bij 10fps is een nadeel alhoewel niet echt storend, hopelijk heeft men dit aangepakt met de a77. Als je burst maakt van langer dan 1s kun je beter video mode gebruiken, maar ja met de 1dmkiv kun je dat niet dat is waar, allez toch niet voor actie.
                        maar het opklappen van een spiegel bij 10fps is ook niet optimaal zekers niet bij weinig licht.

Je moet is afvragen waarom reviewers het in hunne kop krijgen om een quasi instap toestel te vergelijken met high-end toestellen van verschillende duizenden euro's duurder. Om te lachen ? misschien wel, maar dan vraag ik me wel af met wat ze willen lachen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Spijtig dat P's "Canikon" trol-gedrag telkens weer de bovenhand neemt Als P zich nu gewoon eens beperkte tot de naakte gegevens over deze A77 zou 'm hier tenminste een beetje respect kunnen opbouwen. We hebben immers echt geen afkeer tegen cijfergegoochel op dit forumonderdeel
                          maak je geen zorgen CES volgend jaar (januari) zal nikon en ook canon hun mirrorles toestellen uiteindelijk voorstellen, nu 24 augustus opvolger d700 en d3s. opvolger d300 zou pas begin volgend jaar zijn, allez volgens onze vriend tom hogan, heeft den bal de laatste tijd nogal dikwijls mis geslagen. Allez voor den 24ste zal hij het wel weten zekers want normaal zijn die uitnodigingen de deur uit, allez die van sony zijn vorige week verstuurd.

Comment

Is niet enkel nu hoor, onze vriend beweert al jaaaaaren dat Sony C en N gaat wegvegen , en toch zo superieur is, en diens meer. Heel bizar genoeg vind ik daar heel weinig bewijs van. Ik heb ondertussen toch al wat mensen ontmoet die professioneel, of semi-professioneel bezig zijn met fotografie, en Sony is en blijft daar gewoon de grote afwezige. Of kijk gewoon maar naar evenementen waar veel pro's op afkomen, en kijk zelf met welk materiaal dat ze werken. Of kijk in de betere tijdschriften maar eens waar fotografen aan het woord komen en/of hun werk tonen.
                            En wat betreft die personen die (semi-) professioneel bezig zijn, bedoel ik wel mensen die effectief resultaten kunnen voorleggen, dus niet van die typetjes die de anonimiteit van het internet gebruiken (of misbruiken) om zich wat te profileren en praatjes rondstrooien die hun het beste uitkomt .

Of uit mijn persoonlijke omgeving : we hebben met een aantal zelf een fotoclub opgericht, en daar was welgeteld 1 Sony-gebruiker bij, maar wel degelijk WAS. Toestel binnenbrengen voor herstelling, defect niet hersteld en toestel in slechtere toestand terugkrijgen, terug binnenbrengen, nog niet opgelost, en altijd gepaard met lange wachttijden. Uiteindelijk na een jaar miserie heeft ze een Nikon D300s gekocht, en deze persoon beleeft (eindelijk) terug plezier in fotografie.

Nu ik wens Sony en al hun gebruikers veel fotoplezier hoor. En van elk merk heb je wel gebruikers die gewoon tegenslag hebben met hun toestel. Geen enkel toestel of merk is gevrijwaard van mogelijk technisch falen. Maar het fanboy-gedrag van sommigen is toch wel echt van heel bedenkelijk allooi.
                            Last edited by stapperke; 2 augustus 2011, 15:44.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

de a55 is stukken sneller met een MS ipv CF kaart, en dan wordt er vrij vlug weggeschreven, beeldvertraging in EVF bij 10fps is een nadeel alhoewel niet echt storend, hopelijk heeft men dit aangepakt met de a77. Als je burst maakt van langer dan 1s kun je beter video mode gebruiken, maar ja met de 1dmkiv kun je dat niet dat is waar, allez toch niet voor actie.
                              maar het opklappen van een spiegel bij 10fps is ook niet optimaal zekers niet bij weinig licht.

Je moet is afvragen waarom reviewers het in hunne kop krijgen om een quasi instap toestel te vergelijken met high-end toestellen van verschillende duizenden euro's duurder. Om te lachen ? misschien wel, maar dan vraag ik me wel af met wat ze willen lachen

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ............

ik laat u in uwen waan... geen nut om nog verder te discussieren me dunkt..

ik ben zoo blij met mijn toestellekes en servieske he?

Comment

Ze hebben zelfs ooit de Canon G10 of G11 vergeleken met Hasselblad. Tja....

EDIT : gevonden :http://news.cnet.com/8301-13580_3-10074734-39.html
                                Of met andere woorden, als je lang genoeg zoekt op het internet, vind je altijd wel iets dat je gelijk geeft
                                Last edited by stapperke; 2 augustus 2011, 16:00.
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                                X