Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dpreview Sony f828 review.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dpreview Sony f828 review.

Sony f828 review bij dpreview.

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/

Jan.

Recommended
    (only Above Average for the inexperienced user)

gene vette dus...

Comment

Jammer voor een dergelijke camera die schijnbaar alles heeft, toch had ik er een vermoeden van, 8 miljoen pixels proppen op een 2/3" CCD die net groot genoeg is voor 5 miljoen.

Comment

De Canon eos 300D komt dus goed uit de vergelijkende test.

Merk op: Als je zou verkiezen om met de f828 in 3 op 2 beeldverhouding te werken dan heeft de f828 slechts +/- 1 MP meer dan de 300D.

Phil van DPReview maakt ook de opmerking dat de resolutie test er "anders" zou uitzien met een 50 mm vaste lens op de 300D.

De CA bij de 300D is (volgens mij) te wijten aan het gebruik van de kit lens.

Ook opmerkelijk is het verschil in ISO gevoeligheid tussen de f828 en de 300D.

Jan.

Comment

hah! en dan zien dat er zovel ophef was over het feit dat de Minolta A1 'slechts' een recommended kreeg. de F828 zit op randje van 'above average', dus de A1 steekt er duidelijk weer bovenuit. als je prosumer wil, go get the Minolta A1!!
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Originally posted by lapino
            hah! en dan zien dat er zovel ophef was over het feit dat de Minolta A1 'slechts' een recommended kreeg. de F828 zit op randje van 'above average', dus de A1 steekt er duidelijk weer bovenuit. als je prosumer wil, go get the Minolta A1!!
            Of de F717 die nu overal lekker scherp geprijsd staat
            Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

Een gebeur vraagt mij wat hij best kiest:
              - Nikon 5700 ( dit is zijn keuze dacht ik )
              - Sonny 828 ( deze is te duur bevonden - prijs in belgie )
              - Minolta A1 ( dit zou mijn keuze zijn )

Iemand betere raad , Laat maar komen.

Groeten / Jan

Comment

Originally posted by samver
                Een gebeur vraagt mij wat hij best kiest:
                - Nikon 5700 ( dit is zijn keuze dacht ik )
                - Sonny 828 ( deze is te duur bevonden - prijs in belgie )
                - Minolta A1 ( dit zou mijn keuze zijn )

Iemand betere raad , Laat maar komen.

Groeten / Jan
                En ik zou voor de 5700 gaan. Heb ik in mijn pollen gehad... prachttoestel. En de hoogste score op dpreview krijg je niet zomaar ...en zeker niet als Nikon toestel, want ik durf botweg zeggen dat Phil een voorkeur laat zien voor Canon ...en ik héb een Canon.

http://www.theafricabug.com

Comment

Aan die Nikon 5700 heb ik veel plezier gehad een fijne camera. Doch nu fotografeer ik met een Canon 10D. Opvallend hoeveel Nikon 5700 gebruikers zijn overgestapt op Canon DSLR. Ik denk dat het komt omdat die Nikon 5700 kopers eigenlijk een DSLR wilden, maar toen anderhalf jaar geleden deze toestellen nog te prijzig vonden.

Nog even terugkomend op dat Sony 828 review bij dpreview. Al lezend en vergelijkend realiseer ik mij steeds weer wat voor een enorme kracht internet heeft. Vroeger moest je afgaan op een geschreven test in een fotoblad, vrienden en ervaring. Nu kan je de vergelijking meteen zien.
                  Ik vraag mij ook weleens af hoelang dit nog kostenloos blijft.

Comment

Internet heeft inderdaad een enorme kracht maar zowel positief als negatief.
                    Zo was bvb. de dsc f-828 hier al volledig afgebroken voordat iemand hem in zijn handen had.
                    Ik heb nog steeds de keuze tussen een dimage a1 en de sony en heb nog niet beslist.
                    De negatieve punten van de sony zijn ondertussen genoeg bekend (ca, ruis enz...) maar ook de Minolta heeft mij nog niet 100% kunnen overtuigen, heb beide toestellen nu een week getest.
                    Voordien had ik de "fantatische" eos 300d en die heb ik verkocht wegens niet echt tevreden, toch niet met de kitlens erbij.
                    Die Eos 300d was hier ook eerst plastieken brol voor mensen die geen geld hadden voor een eos 10d en is nu de ster van het forum hier.
                    Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen en iedereen zijn eigen gedacht ervan heeft.
                    NIKON D70
                    NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

Comment

Juist meningen kunnen verschillen en dat zal ook zo blijven.
                      Ik dacht voorkeur te geven aan de A1 voor zijn beeldstalilisator , alhoewel de 5700 het iets beter doet volgens dpreview , en de 828 lichtsterker is.
                      Maar ja je moet prioriteiten stellen.

Groeten / Jan

Comment

Juist de 5700 komt het best uit de testen.
                        Maar deze valt voor mij uit de boot wegens geen breedhoek.
                        Zal moeten kiezen tussen de A1 en de Dsc F828, heb beiden nu een week getest.
                        Tot nu toe lichte voorkeur voor de Minolta al zou Sony nog steeds werken aan zijn ca en ruis probleem en zouden de eerste toestellen inderdaad wat problemen hebben maar deze van nu niet meer ?
                        Maarja, wat is er waar van dit verhaal ?
                        NIKON D70
                        NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

Comment

Denk er wel aan dat de review van dpreview van de CP 5700 in augustus 2002 is afgenomen. De Minolta dimage 7i werd in Juni gereviewd en de 7Hi in November 2002. De Dimage 7(H)i als voorganger van de A1 krijgt hier ook een 'highly recommended'.

Houdt er dus misschien rekening mee dat de CP5700 die het nu volgens dpreview beter doet, bijna anderhalf jaar ouder is. De 'highly recommended' is dus in vergelijking van de toestellen van een anderhalf jaar geleden.

Naar mijn bescheiden mening moet je de oudere resultaten van een review dus een beetje relativeren.

Ergens vraag ik me af als de roddels van de f828 waar zijn ( over de slechte lenscoatings van de eerste x- geleverde exemplaren. Time will tell waarschijnlijk, er zijn al zo veel roddels de wereld in gestuurd)

Comment

wreed content van mijne CP5700 (al ruim 14 maanden in bezit)
                            je mag er natuurlijk niet van verwachten dat ie presteert zoals een DSLR hé (bvb actie-fotografie, ruisvrij bij hoge ISO-waarden)
                            maar voor de rest kan je er wel prachtige foto's mee nemen

klik maar es op mijn signatuur voor voorbeeldfoto's allerhande
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

zoals het er al zat aan te komen, een grote teluerstelling die camera, beestachtig veel ruis, chromatische aberatie dat het niet schoon is, ...

dit toestel is de opvolger van de 717 maar ik heb de indruk dat de 717 beter is dan de 828
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Working...
                              X