Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hot (stuck)pixels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hot (stuck)pixels

Vanaf wanneer mogen deze verschijnen,ik merk dat ze vanaf een paar sec zichtbaar worden(lensdop erop)al vanaf ISO 200.
    Gisteren enkele nachtopnames gemaakt op ISO 800,op 20sec waren er veel op ,10 sec al wat minder maar toch.
    Ik weet dat het normaals is maar vanaf wanneer is het normaal?
    Of zou de sensor half naar de kl.ten zijn

Wat is veel?
    Ik zie drie tot vijf hot pixels tussen 5 en 30 seconden.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Vanaf 20 sec ISO 100 begint het al een beetje op een Galacxy te lijken als ik hem op ware grote vertoond.

Comment

Originally posted by Patrick B.
        Vanaf 20 sec ISO 100 begint het al een beetje op een Galacxy te lijken als ik hem op ware grote vertoond.
        Zijn het vooral witte stipjes? Dat heb ik nl. in het begin toen de 10D in omloop was geregeld op DPReview gezien. Het ziet eruit als een sterrenhemel, maar dan gefotografeerd met de lenskap er nog op. Knap vervelend, en zou eigenlijk niet mogen. Misschien eens een stukje foto ervan aan je leverancier tonen en vragen of je een ander toestel krijgt...?
        Pieter
        --

Comment

Het is voornamelijk rood en blauw.
          ik zal een bericht sturen naat Top-Foto,waar die vandaan komt.
          dank u.

Comment

Ik denk dat jullie verwarren pixels/ruis !
            Misschien eens een foto posten ?
            Van Pieter G, zullen waarschijnlijk wel defecte pixels zijn...spijtig genoeg

Comment

Originally posted by Sonyke
              Van Pieter G, zullen waarschijnlijk wel defecte pixels zijn...spijtig genoeg
              Ba nee, kapotte (stuck) pixels zouden altijd te zien zijn en altijd op dezelfde plaats. Gewoon hot: twee groene en een rode. Komen pas te voorschijn bij sluitertijden van enkele seconden.
              Pieter
              --

Comment

Hier is een voorbeeld,heb vandaag een hele reeks gemaakt,onder de 15 sec /ISO 100 valt nog best mee.

Comment

Working...
                X