Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS en bomen met veel bos.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

De 400D is geen moeilijk toestel en je leert wel alle funkties rap.

t Belangrijkste is dat het goed aanvoelt, dat het niet te groot of te klein aanvoelt en je gemakkelijk bij alle knopjes kan.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Uhu, dat ligt voor de hand ;-)

ik doelde eerder op:
      draai die knop zo, trek dan foto zo, als dat en dat zo is, dan is het ok,
      Voor zover ik weet heeft de 400D geen typisch kwaaltje die kenmerkend voor deze camera is.
      Kijk naar de algehele conditie: bij een camera die er nog als nieuw uitziet kan je ervan uitgaan dat er zuinig mee is omgegaan.
      Een camera met veel gebruikssporen zou ik zelf niet willen.

Kijk of het geheugenkaartje makkelijk in- en uitgaat i.v.m. kromme pennetjes.
      Dat de usb-poort etc. niet gammel zitten.
      Beetje schudden en hoor je rammelen dan is het goed, dat is de flitser.
      Als je die uitklapt en hoor je nog meer rammelen dan is er iets niet goed.

Maak een proeffoto met een klein diafragma (zo klein mogelijk, F/22 ofzo) van een wit papier of strakblauwe lucht.
      Dan zie je wellicht wat stof, wat geen probleem is maar zie je dan ook andere gekke dingen, strepen ofzo is er misschien wat beschadigd tijdens een schoonmaakbeurtje.

Zie je enkele vuiltjes zitten als je door de zoeker kijkt, dat is niet zo erg, misschien zelfs wel normaal te noemen.

Wellicht zie ik nog iets over het hoofd, dan hoop ik dat anderen me aanvullen.

Succes zondag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Ok, zondag ga ik een 400D gaan testen
        Hou rekening met de 1000D van het Kapaza zoekertje ( zie mijn vorige posting ) ... 275 Euro zou een mooie aankoop zijn ... er is voor 25 Euro bij wat je kan gebruiken ... de tas kan na een tijdje te klein zijn en die moet dan evt terug buiten ... de lens is de 18-55 IS , 50 Euro waard tweedehands ( de kitlens van een 400D is de oude en zou je dus best vervangen ) ... de 1000D is een relevant betere 400D !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          de 1000D is een relevant betere 400D !

nochtans zit er qua sensor niet veel verschil in? of lees ik dit verkeerd ?

en dat de 400D 9 focuspunten heeft tov 7,

De enige nadelen die ik zie aan de 400D tov 1000D is de batterij en de compact flash...

verder lijkt mij alles hetzelfde...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

nog interessanter daar snellere body ... goede prijs ... grip verkopen ... +- 80 Euro waard

Comment

De knoop is gehakt,
              de Canon EOS 400D is aangekocht,
              en al getest

best blij mee, nu nog wat lenzen,
              en een adapter voor olympus lenzen op canon, want blijkbaar heb ik via via een verzameling aan degelijke olympus lenzen ter beschikking
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Comment

Gefeliciteerd met je aanschaf. Ik vermoed dat als je via een adaptor die Olympus objectieven gaat gebruiken, dat je wel zit met manuele focus. Vraag me ook af of andere parameters automatisch dan wel manueel kunnen ingesteld zijn. Ben wel geen expert in het gebruik van dergelijke lenzen op een Canon, maar wilde je toch alvast waarschuwen.
                  Voor een doorwinterde fotograaf is dat wellicht niet zo'n probleem, maar persoonlijk heb ik liefst een objectief waarmee ik met AF (autofocus) kan werken, en alle parameters correct worden doorgegeven.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Gisteren tijdens het spelen heb ik praktisch nooit AF gebruikt,

de olympus lenzen zal kijken worden voor de wie wat hoe,
                    want de verzameling heb ik nog niet gezien natuurlijk...

de eerste aankopen zullen zijn:
                    tas,
                    extra lens voor wat diepte
                    en dan mss grotere geheugenkaart. (heb er nu 2 van 2gig, maar die gingen snel vol).

Comment

OK, als je al gewend bent van met MF te werken, en nog wel zonder LiveView (de 400D heeft nog geen LV), dan kun je zeker dergelijke lenzen gebruiken.
                      Wat de grootte van geheugenkaarten betreft, zelfs in de beste JPG kwaliteit zul je op een 2GB kaartje heel wat foto's kwijt kunnen; anders is als je in RAW fotografeert. De eerste maal dat ik in RAW begon te werken (en ik denk dat ik slechts een 1GB kaartje had steken in mijn 350D), was ik heel snel "uitgeschoten"!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

alleszins proficiat met je aankoop. Ik heb geen idee van waar je ergens bent maar ik heb nog wel een sandisc extreme III van 4gig liggen die alleen stof vergaart, misschien ben je daar weer een eindje mee voouit.
                        Zie even de PM die ik je stuurde.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Heb reeds enkele jaren de eos 350 zeer goed toestel voor normale fotografie zoals
                          landschap potret macro enz.
                          Voor snelle fotagrafie zit je beter met een 50D of 7d
                          Wat mij tegen valt de laatste tijd is het klein schermpje maar heeft minder energie nodig.
                          Kijk uit naar de 60D of 7D.
                          even nog wat sparen en het komt dik in orde.

Comment

Working...
                          X