Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS en bomen met veel bos.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Ooit gehoord van Practica, Minolta, Konica, Yachica, Contax enzovoort?
    Neen? Wel die zijn ook al enkele jaren zaliger vanwege te weinig afzetmarkt, onder andere.
    Of het zo'n vaart loopt met een trust als Sony wil ik nu niet echt beweren, maar je weet maar nooit...
    ahum ahum Konica en Minolta hebben de handen ineengeslagen en zijn samen met al hun kennis door Sony overgenomen. Vos is van haar veranderd, maar zijn streken... Minolta maakte prachtige lenzen (Rokkors) en camera's. Sony zet dat nu voort en met succes.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

      Dat snijdt wel degelijk hout. Als je ruisonderdrukking toepast (in LR of PS) offer je op aan scherpte, daar kan je niet van uit.

      Als je dan ruisonderdrukking toepassing op een foto die niet vlijmscherp is (en foto's met kitlenzen zijn altijd wat soft) zal die een pak minder scherp zijn dan als je dit doet op een foto genomen met bijvoorbeeld L glas, omdat het initieel beeld een pak scherper is.

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

        Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
        Dat snijdt wel degelijk hout. Als je ruisonderdrukking toepast (in LR of PS) offer je op aan scherpte, daar kan je niet van uit.

        Als je dan ruisonderdrukking toepassing op een foto die niet vlijmscherp is (en foto's met kitlenzen zijn altijd wat soft) zal die een pak minder scherp zijn dan als je dit doet op een foto genomen met bijvoorbeeld L glas, omdat het initieel beeld een pak scherper is.
        ik heb nog geen enkel bewijs gevonden dat de kitlenzen minder scherp zijn. Dat ze uit krakkemikkige plasik gemaakt zijn en een klein beetje meer vervormen kan ik niet tegenspreken, maar de scherpte van die dingen is echt goed. Ik spreek dan vooral over Nikon, maar heb hier gisteren een heel mooi voorbeeldje gezien van scherpte met de Canon 18-55 kitlens.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik zal dus maar niet antwoorden...
          Dit is wellicht niet helemaal on topic, maar misschien toch het lezen waard: de Ixus (ik schreef destijds nog Ixux ) van m'n vrouw, tegenover mijn 350D, zonder al die mooie lenzen die ik vandaag de dag heb). Mijn vrees destijds was dat de Ixus beter was... Ook met een verschil van 4MP in het voordeel van de Ixus.
          http://forum.belgiumdigital.com/f9/e...is-205451.html
          Maar het leukevind ik (dat topic lezend)
          dat je dan net zoveel meer controle hebt, om deprimerende foto's van motiverende onderwerpen te maken (bij wijze van spreken).

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Digitale fotografie met een spiegelreflex is een hobby die al snel verslavend wordt en uit de hand loopt ...

          Die 1200 euro zal rap overschreden zijn denk ik...

          Je instapmodel wordt je rap beu, dan wil je binnen de paar maand iets beters.

          Dan heb je eigenlijk ook altijd het volgende 'nodig' : snellere en grotere geheugenkaartjes, toplenzen, reservebatterijen, statief, externe flits, grote draagtas, photoshop, fotoprinter, meer ergonomische draagriemen ... eigenlijk ben je constant aan t sparen om zaken bij te kopen.
          goh,
          zo ver gaat het zeker niet gaan.
          Andere lenzen naar alle waarschijnlijkheid wel, en de flits misschien ook nog,
          de rest zal van minder belang zijn (geheugenkaartjes heb ik nog voldoende, en macbook is altijd bij de hand).
          spijtig dat het financieel momenteel minder aangenaam is

          niemand een website nodig?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

            Ik ben begonnen met de 500D en de kitlens voor destijds 900 euro. Dat vond ik toen veel geld maar ik dacht dat ik er dan wel even zou tegen kunnen, tot ik eens foto's op een concert wou nemen en het resultaat om te janken was.

            Ondertussen heb ik dus twee 500D's, 1 nieuwe 5D MII en een 2e hands 1D MIII. Dan zwijgen we nog over lenzen ...

            Ondertussen heeft het mij op 1.5 jaar al 10.000 euro gekost ... Gelukkig heb ik geen vrouw die me op de vingers tikt.

            Maar ik wil je niet ontmoedigen .
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

              Ik heb wel een vrouw-2-be die mij op de vingers tikt,
              ze tikt nu al een beetje op de vingers omdat ik al wat kosten gehad heb laatste tijd...

              dus tot 10.000euro laat ik het dit eerste jaar zeker niet komen...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ik heb nog geen enkel bewijs gevonden dat de kitlenzen minder scherp zijn. Dat ze uit krakkemikkige plasik gemaakt zijn en een klein beetje meer vervormen kan ik niet tegenspreken, maar de scherpte van die dingen is echt goed. Ik spreek dan vooral over Nikon, maar heb hier gisteren een heel mooi voorbeeldje gezien van scherpte met de Canon 18-55 kitlens.

                De Canons zijn ook in orde hoor :


                De oude was/is zijn geld waard ... de nieuwe is unreal goed ... relevant beter ... alleen de 17-55 2.8 ... maar dat mag ook wel voor dat geld

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Ik heb wel een vrouw-2-be die mij op de vingers tikt,
                  ze tikt nu al een beetje op de vingers omdat ik al wat kosten gehad heb laatste tijd...

                  dus tot 10.000euro laat ik het dit eerste jaar zeker niet komen...
                  kijk hier eens. Staan een paar mooie koopjes tussen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik ben begonnen met de 500D en de kitlens voor destijds 900 euro. Dat vond ik toen veel geld maar ik dacht dat ik er dan wel even zou tegen kunnen, tot ik eens foto's op een concert wou nemen en het resultaat om te janken was.
                    Laat hem maar eens concertfoto's maken met zijn A1100...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                      Been there, done that, never did it again

                      ik weet dat mijn A1100 goed is voor snel een kiekje te maken van dingen,
                      daarom dat ik stapje verder wil om: mooie kiekjes te maken van dingen

                      maar daar gaat het niet echt over?

                      ben alleszins zwaar aant rond kijken :-)
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                        Nog eens wat stof doen opwaaien

                        ik heb 2 sets op het oog:

                        Spiegelreflex van Canon in quasi nieuwstaat

                        Originele Canon 28-80mm lens ultrasonic (= supersnel + geruisloos scherpstellen)

                        10 Megapixels
                        3 foto's per seconde
                        Live View

                        slechts 1482 clicks

                        inclusief:
                        - lader
                        - 2 originele canon batterijen
                        - usb kabeltje
                        - handleiding
                        extra's:
                        - cable release (om op een statief superscherpe foto's te maken)
                        - body armor (siliconen beschermhoes)
                        of

                        Canon 350D:
                        canon objectieven EF-S 18-55 en EF-S 35-85.
                        komen met filters (1x polarisatie en 1x UV fulter). Tevens ook nog een setje voorzetfilters van +1,+2,+4, +10 diop

                        wat zou dan de beste keuze zijn voor een beginner?

                        ik zou gokken op laatste combo?
                        of vergis ik mij en is die 1e toch net dat beetje meer?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          ik heb nog geen enkel bewijs gevonden dat de kitlenzen minder scherp zijn. Dat ze uit krakkemikkige plasik gemaakt zijn en een klein beetje meer vervormen kan ik niet tegenspreken, maar de scherpte van die dingen is echt goed. Ik spreek dan vooral over Nikon, maar heb hier gisteren een heel mooi voorbeeldje gezien van scherpte met de Canon 18-55 kitlens.
                          Sjah, ik alvast wel! Ik heb zowel de laatste versie van de 18-55 als de 55-250 gehad en op 100% zijn de details bijlange niet zo scherp als je vergelijkt met L glas. Daarom dat ik nu ook zo goed als alleen maar L glas heb of lenzen die L kwaliteit leveren. Dat is echt een wereld van verschil!!!

                          Met niet scherp bedoel ik soft he ;-) Een softe foto op 100% komt niet scherp over, zeker niet als je dingen fotografeert waar veel details in zitten.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                            Glas is belangrijker dan de body, dus een 350D kan zeker volstaan, maar de 18-55 (ongeacht IS of niet) zal een afknapper zijn, toch zeker voor bokskampen.

                            De lens is namelijk niet vlijmscherp en niet lichtgevoelig.
                            Qua lichtopbrengst hebben ze dezelfde specs, maar qua scherpte zou ik toch de reviews eens nalezen: de 18-55 IS is qua scherpte vele malen beter dan de oude niet-IS.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Nog eens wat stof doen opwaaien

                            ik heb 2 sets op het oog:

                            ik zou gokken op laatste combo?
                            of vergis ik mij en is die 1e toch net dat beetje meer?
                            Ik zou wegblijven van de 28-80. Door de crop-factor gaat alles verschuiven en krijg je 44-130 35mm equivalent, waardoor je veel breedhoek mist. Een oude 18-55 zou ik ook laten staan. Zoek eerder een paketje EOS xxxD met 18-55 IS om te beginnen.
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                              ik denk dat je toch moet kijken naar lichtsterke lenzen als je graag foto's zou nemen op bokskampen. (ik neem aan dat daar weinig licht is.)
                              lichtsterk betekent dat je een groot maximaal diafragma hebt, dat is de opening die mee bepaalt hoeveel licht er binnen komt. je moet een groot maximaal diafragma hebben (zo klein mogelijk F getalletje) om zoveel mogelijk licht binnen te laten tijdens de zeer korte sluitertijden die je zal gebruiken om sport te fotograferen.
                              hierboven is al ergens de 50mm 1.8 aangeraden. als je niet veel geld aan lenzen wil uitgeven stel ik deze dan toch ook voor. dit objectief kan wel niet zoomen, maar als je naar een lichtsterke zoomlens zoekt mag je toch al een paar maal dat bedrag neerleggen .

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                                Een softe foto op 100% komt niet scherp over, zeker niet als je dingen fotografeert waar veel details in zitten.
                                Geen enkele foto op 100% zal ooit scherp overkomen, van die onzin moeten we gewoon eens een keer af.

                                Comment

                                Working...
                                X