Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS en bomen met veel bos.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

    Altijd gewent om naar Canon te kijken,
    maar is dit dan ook wat:



    groeten,
    Koen
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

      Mijn eerste spiegelreflex was een 350D. Heb daarna een 450D gehad en zit nu met een 550D. Voor die setprijs moet je niet twijfelen. De 550D is zeker beter, maar het verschil tussen het compactje dat je nu hebt en de 350D is veeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan het verschil tussen de 350D en 550D. Het kitlensje is inderdaad niet super, en de versie met IS is zeker beter maar die kan je later nog vervangen. (de IS versie zie ik soms al voor 75 Euro tweedehands)

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

        Zal zéker ook heel goed zijn, alléén....zullen de SONY reflex'en er voor altijd blijven??
        Zullen ze kunnen opboksen tegen de "twee groten"?

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

          Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
          Mijn eerste spiegelreflex was een 350D. Heb daarna een 450D gehad en zit nu met een 550D. Voor die setprijs moet je niet twijfelen. De 550D is zeker beter, maar het verschil tussen het compactje dat je nu hebt en de 350D is veeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan het verschil tussen de 350D en 550D
          Een zeer correcte stelling!
          Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

            Glas is belangrijker dan de body, dus een 350D kan zeker volstaan, maar de 18-55 (ongeacht IS of niet) zal een afknapper zijn, toch zeker voor bokskampen.

            De lens is namelijk niet vlijmscherp en niet lichtgevoelig. Dus als je je ISO oppompt heb je al heel snel een onscherp beeld, terwijl als je met een betere lens dit doet, zal je wel wat scherpte verliezen door je ISO, maar blijf je een goed beeld overhouden. Bovendien is de 350D door zijn ouderdom minder goed met hogere ISO dan recentere modellen.

            De 350D (of waarom niet de 1000D, al beter in ISO) zijn zeker voldoende, maar kijk
            voor deftig glas in plaats, die kan je bovendien blijven gebruiken.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

              en wat met die a300 met de 18-70 en 70-200mm lens?
              iemand daar ervaring mee?

              op voorgaande reactie of sony wel blijft bestaan:
              ik zie geen reden waarom niet?

              ik weet ook dat het verschil tussen mijn compactje van nu, en de spiegel die er komt enorm is,
              daar ben ik me van bewust,
              maar zoals een typisch mens: ik wil zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                en wat met die a300 met de 18-70 en 70-200mm lens?
                iemand daar ervaring mee?

                op voorgaande reactie of sony wel blijft bestaan:
                ik zie geen reden waarom niet?

                ik weet ook dat het verschil tussen mijn compactje van nu, en de spiegel die er komt enorm is,
                daar ben ik me van bewust,
                maar zoals een typisch mens: ik wil zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk
                Ooit gehoord van Practica, Minolta, Konica, Yachica, Contax enzovoort?
                Neen? Wel die zijn ook al enkele jaren zaliger vanwege te weinig afzetmarkt, onder andere.
                Of het zo'n vaart loopt met een trust als Sony wil ik nu niet echt beweren, maar je weet maar nooit...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                  Als we de laatste tendensen volgen (de alpha 55 enz. met de z.g. "translucent mirror") evenals bepaalde uitspraken lezen van Sony adepten hier op het forum, dan lijkt het inderdaad alsof Sony voor een andere toekomst gekozen heeft. Of ze helemaal geen dSLRs meer gaan produceren is natuurlijk de vraag die enkel Madame Blanche met haar kristallen bol kan beantwoorden.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                    . Dus als je je ISO oppompt heb je al heel snel een onscherp beeld, terwijl als je met een betere lens dit doet, zal je wel wat scherpte verliezen door je ISO, maar blijf je een goed beeld overhouden.n.
                    Een vreemde redenering die IMO geen hout snijdt.
                    Veel ruis maakt gehakt van ieder plaatje, ongeacht de gebruikte lens.
                    Een betere lens is meestal lichtsterker (maar lang niet altijd) en de ISO kan wat lager blijven, is het potentiele voordeel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      De 450D heeft als groot voordeel zijn groter scherm achteraan en meer menuopties.
                      .
                      Ik heb laatst een blik mogen werpen op dat scherm en het is rommel.
                      Groot en grof .....

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Ik heb laatst een blik mogen werpen op dat scherm en het is rommel.
                        Groot en grof .....
                        Veel mensen maken daar geen probleem van hoor, Kees.
                        Als 't maar groot is
                        Maar inderdaad: 230.000 pixels (7D: 920.000 pixels)
                        Last edited by dréten; 15 maart 2011, 18:02.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                          Bovendien is de 350D door zijn ouderdom minder goed met hogere ISO dan recentere modellen

                          Verschil tussen 350D en 600D is (slechts) 1/3 ISOstop ... tov de moderne Sony chips is een ander verhaal ... bijna een volle stop bij de K5 ... en kijk eens naar kleurdiepte en dynamiek ... dus 350D zeker goed genoeg op dit punt ... betere lenzen is inderdaad altijd de beste investering

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                            De stoutste vraag ooit:

                            wat is eigenlijk het verschil tussen bv 12megapixels van de A1100 IS die ik nu heb (compact-camera) en de 8megapixels van de 350D ?

                            (de eerste die durft antwoorden 4 megapixels, mag zijn dslr bij mij komen afgeven ;-) )
                            ik bedoel dus op vlak van beeld kwaliteit
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                              Ik zal dus maar niet antwoorden...
                              Dit is wellicht niet helemaal on topic, maar misschien toch het lezen waard: de Ixus (ik schreef destijds nog Ixux ) van m'n vrouw, tegenover mijn 350D, zonder al die mooie lenzen die ik vandaag de dag heb). Mijn vrees destijds was dat de Ixus beter was... Ook met een verschil van 4MP in het voordeel van de Ixus.
                              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                                Digitale fotografie met een spiegelreflex is een hobby die al snel verslavend wordt en uit de hand loopt ...

                                Die 1200 euro zal rap overschreden zijn denk ik...

                                Je instapmodel wordt je rap beu, dan wil je binnen de paar maand iets beters.

                                Dan heb je eigenlijk ook altijd het volgende 'nodig' : snellere en grotere geheugenkaartjes, toplenzen, reservebatterijen, statief, externe flits, grote draagtas, photoshop, fotoprinter, meer ergonomische draagriemen ... eigenlijk ben je constant aan t sparen om zaken bij te kopen.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X