Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hevige discussie - Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hevige discussie - Sony

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Dan ken je mij nog niet. Fotografeer zelf niet met Canon of Nikon... Mijn reactie was vooral gericht op Puerte die zonder nuances te leggen in zijn reactie al onmiddellijk een SLT aan het verkopen was aan de topic opener. Het begint storend te worden vooral dan omdat hij enkel aan iets het voor- of nadeel wil zien, maar blijkbaar te kinds is om in te zien dat aan elke technologie wel iets hapert.
    Om op de A55 terug te komen. Heb hem een avond heel intensief aan het testen geweest (met dank aan de mensen van Sony) en had met een ruime geest en zonder vooroordelen aan de slag gegaan. Ben echter van een koude kermis thuis gekomen, want dat ding is te veel Game Boy voor mij en tweedens de autofocus kon snelle actie's niet volgen (dat kan gelegen hebben aan foutieve instellingen, maar betwijfel dat: van 15 mensen zal er wel één tussenzitten die de juiste instellingen weet te vinden zeker?) Het enige leuke aan de SLT's is de panorama functie (daarmee heb ik me wel goed geamuseerd ), maar dan heb je het ook gehad...
    Eerst, ik tracht niet van A55 te verkopen, het enige wat ik doe is van misverstanden en disinformatie van bvb mensen die totaal niets afweten van de a55 en hier wat verzinsels komen vertellen over nachtblindheid, en stof, je kun je eigenlijk niet voorstellen wat men zo al verzint, te weerleggen.

Het enige wat jij wil doen is de a55 in een slecht daglicht plaatsen door eigen verzonnen verzinsels te verkondigen, je hebt dat toestel nooit gebruikt , anders zou je een paar basiselementen niet over het hoofd zien.

Ik tracht van gewoon correcte informatie te geven en geen disinformatie, wat spijtig genoeg wel de bedoeling is van sommige personen hier. Sony heeft mijn hulp niet nodig, die kunnen hun eigen boontjes doppen, maar voor een aantal mensen is een DSLR kopen en niet onbelangrijke investering en ik vind het mijn plicht die mensen juist in te lichten.

De A55/a33 is een plezier om te gebruiken en biedt gebruikers toepassingen die ander toestellen totaal missen, of waar je bij sommige DSLR's meer dan een paar duizend euro's extra mag voor betalen. Ik kan begrijpen dat dit frustrerend kan zijn voor een aantal mensen, maar ja als men daarom de technische vooruitgang moet stoppen, dat zou pas erg zijn.

Comment

Heb effe mijn topic aangepast, had het op de NEX'en en instap DSLR Sony's...
      Sorry, maar dat vind ik een beetje "plattekes". Nu lijkt het alsof WIJ jouw reactie niet goed gelezen hebben en meteen op ons paard gesprongen zijn.

Verder: ik ben wel benieuwd naar wat EVF me te bieden heeft. écht WYSIWYG, zoals op het matglas van een grootformaat, met als voordeel dat de gain je een duidelijker beeld geeft.
      Afwachten tot de 7-serie SLT en hoger... we gaan mooie tijden tegemoet.

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Heb effe mijn topic aangepast, had het op de NEX'en en instap DSLR Sony's...

Om de puntjes al helemaal op de "i" te zetten, ik heb al een A700 in mijn handen gehad,

Zelfde laken een pak: ik had het op de instappers (heb mijn topic aangepast) en heb wel degelijk al gewerkt met een A580 ea... Op zich is dat natuurlijk ook wel een studie waard om eens te gaan kijken waarom Sony op de hogere modellen het wel kan en op de instappers niet. Schrijnend bijna...

Fotografeer zelf niet met Canon of Nikon... Mijn reactie was vooral gericht op Puerte die zonder nuances te leggen in zijn reactie al onmiddellijk een SLT aan het verkopen was aan de topic opener.
        Om op de A55 terug te komen. Heb hem een avond heel intensief aan het testen geweest (met dank aan de mensen van Sony) en had met een ruime geest en zonder vooroordelen aan de slag gegaan. Ben echter van een koude kermis thuis gekomen
        Laat ik dan ook effe mijn reactie aanpassen :
        - Voor een vergelijking langskomen zal geen zin hebben, want bij mij kan je niet vergelijken met een instapper, enkel met a700/900.
        - Als je al een a700 in je handen gehad hebt, dan had je moeten weten dat je daarbij qua ergonomie niets te klagen hebt.
        - Qua instappers is ergonomie natuurlijk anders ingevuld dan bij a700/900, maar dat is bij andere merken net hetzelfde. Ik moet bij een instapper van om het even welk merk ook mijn weg zoeken, meer dan bij toestellen met specifieke knoppen voor e.e.a.
        - Sorry, had Pentax- en Olympus-liefhebbers over het hoofd gezien, en het kan best zijn dat bv. Pentax een toestel aanbiedt dat jou beter ligt dan een a55, maar dat wil niet zeggen dat jouw conclusie zomaar te extrapoleren is. Elk toestel blijft een mix van voor- en nadelen, en voor ieder heeft elk van de voor- en nadelen een ander gewicht in de weegschaal.
        - Als voorbeeld van nog een mening (van de vele), nog even die DPR aanhalen. Als ik me niet vergis, hebben ze daar ook een ietwat andere mening wat ergonomie betreft :

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        "The Final Word :
        With the Alpha SLT A55 (and its near-relation the A33) Sony has thrown down the gauntlet to the other major manufacturers. These new cameras are both genuinely innovative, and very capable.
        Coupled with what appears to be an excellent sensor, and good ergonomics the A55 must count as one of the strongest contenders in its category, and one that in some respects completely re-aligns our expectations of what is possible in consumer-level equipment. Naturally though, we have some criticisms -...
        Ultimately it is the 'bread and butter' stuff - the excellent all-round performance of the A55's key systems, its fluid ergonomics and largely hassle-free handling that really make it stand out, and we have no hesitation in giving it a gold award."
        Last edited by K-2; 28 februari 2011, 12:25.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
        X