Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hevige discussie - Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hevige discussie - Sony

    Leuk om weten is dat de Translucent technologie een uitvinding is van Canon !!
    Ergens uit de jaren 70 dacht ik +-
    Tis niet zonder reden dat ze het idee afgevoerd hebben desondanks er mijn inziens toch potentieel in zit. Geen trillende spiegel en zo, beter bescherming van de sensor,...

    Maar je verliest er wel een kleine stop doorlaat op.
    En de viewfinder heeft een zeer lage resolutie, waar je geen goede scherpte beoordeling op kan doen als je met F1.2 gaat werken bv.
    Ook zit er een delay op die viewfinder.
    Ik vind het onhandig werken omdat ik vooral volledig manueel ga en dan is goede optiek met spiegel nog beste.

    Leuk idee anders wel en voor specifieke toepassingen best wel beter dan een DSLR maar geef mij toch maar de spiegel met prisma combo hoor.

    Comment


    • #17
      Re: Hevige discussie - Sony

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      van minderwaardig aanvoelend plastic was gemaakt.
      Hoe waardevol de verschillende soorten plastiek zijn, is een discussie op zich, maar er is geen enkel merk dat iets op het niveau van een Sony 3- of 5-reeks maakt met een magnesium body.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Hevige discussie - Sony

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Leuk om weten is dat de Translucent technologie een uitvinding is van Canon
        Ik dacht niet dat de technologie van Sony dezelfde was. Een tijd geleden was er over de verschillen e.e.a. te lezen op een foto-webstek (ik zou eens goed moeten zoeken om dat nog terug te vinden). Anders was men trouwens tegen een patent aangelopen zou ik denken.

        En het is ook niet omdat men een idee heeft, dat men er in lukt om er iets zinvols mee te doen en iets met toegevoegde waarde naar de consument weet te brengen.

        Dit is in elk geval wat DPReview ervan vindt :
        "The Final Word :
        With the Alpha SLT A55 (and its near-relation the A33) Sony has thrown down the gauntlet to the other major manufacturers. These new cameras are both genuinely innovative, and very capable.
        Coupled with what appears to be an excellent sensor, and good ergonomics the A55 must count as one of the strongest contenders in its category, and one that in some respects completely re-aligns our expectations of what is possible in consumer-level equipment. Naturally though, we have some criticisms -...
        Ultimately it is the 'bread and butter' stuff - the excellent all-round performance of the A55's key systems, its fluid ergonomics and largely hassle-free handling that really make it stand out, and we have no hesitation in giving it a gold award."
        Last edited by K-2; 22 februari 2011, 10:01.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Hevige discussie - Sony

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Leuk om weten is dat de Translucent technologie een uitvinding is van Canon !!
          Ergens uit de jaren 70 dacht ik +-
          Tis niet zonder reden dat ze het idee afgevoerd hebben desondanks er mijn inziens toch potentieel in zit. Geen trillende spiegel en zo, beter bescherming van de sensor,...

          Maar je verliest er wel een kleine stop doorlaat op.
          En de viewfinder heeft een zeer lage resolutie, waar je geen goede scherpte beoordeling op kan doen als je met F1.2 gaat werken bv.
          Ook zit er een delay op die viewfinder.
          Ik vind het onhandig werken omdat ik vooral volledig manueel ga en dan is goede optiek met spiegel nog beste.

          Leuk idee anders wel en voor specifieke toepassingen best wel beter dan een DSLR maar geef mij toch maar de spiegel met prisma combo hoor.
          schijnbaar weinig ervaring met fotografie, ne klassieke spiegel is manueel totaal onbruikbaar zonder aangepast matglas, ne spiegel is veel te klein zelfs in FF toestellen, laat staan in instap en middle class segment van APS DSLR's, om scherpte correct in te schatten. Is meer een error en try systeem.

          Met EVF heb je de mogelijkheid om tijdens opname beeld uit te vergroten, en dat geeft je juist de mogelijkheid om manueel nauwkeurig te focussen. Is juist een van de heel vele pluspunten van EVF.

          Vertraging op het beeld ? zal wel in de orde van micro seconden zijn (duizendste van seconde)

          Er is inderdaad licht verlies van ongeveer 1/2 stop maar de gebruikte sensor is zo goed dat het finale resultaat evengoed is of zelfs beter dan van een canon 7d, het paradepaardje van canon. Daarbij krijg je scherpere beelden bij lagere sluiter snelheden dank zij het ontbreken van spiegel. (zoe ook leica m8 en m9)

          Comment


          • #20
            Re: Hevige discussie - Sony

            ik denk vooral dat een discussie zoals deze altijd ontstaat en gevoed word door mensen die Sony nog steeds niet kunnen of willen aanvaarden als volwaardig merk voor digitale reflexcamera's en sinds kort de SLT's , dit zal vrees ik nog een tijdje zo blijven vermoed ik... altijd hetzelfde liedje ... niet genoeg aanbod ...niet genoeg lenzen ... niet goed van kwaliteit .... en altijd gezegd door mensen die GEEN Sony hebben !!

            strange ... very strange ;-)

            Comment


            • #21
              Re: Hevige discussie - Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Vertraging op het beeld ? zal wel in de orde van micro seconden zijn (duizendste van seconde)
              milliseconde zal je bedoelen zeker (10-3 seconde), Een microseconde is een miljoenste van een seconde (10-6 van een seconde of 1 μs).
              Last edited by Guest42; 22 februari 2011, 18:10.

              Comment


              • #22
                Re: Hevige discussie - Sony

                Je DOF inschatten met vergroten in de viewfinder is toch echt prutsen, ik zie je al bezig.
                Das goed voor stilstaande zaken maar in the field heb je geen tijd voor dergelijk gepruts.

                Zelfde probleem heb je ook op alle oudere DSLRs waarbij de preview op de rug niet genoeg resolutie heeft, kan je geen DOF op beoordelen. Het is nu al beter geworden met de +1Mpix schermpjes maar kan nog stukken beter zun.


                Trouwens een pattent op de translucent van canon zal wel al beetje vervallen zijn na 40 jaar zeker LOL.
                Ik las gisteren trouwens dat Nikon ook aan het werken is aan een combo van de 2.
                En nikon zegt zelf dat het ideaal is om steeds je beeld in de finder te kunnen houden (zei zouden bij een pentaprism blijven) om zo bij lange sluitertijden of burstshooting te kunnen bijsturen.
                Uitdrukkelijk zeggen ze erbij dat de tranlucent mirror zou opklappen om beter fotos te kunnen maken.

                Denk ervan wat je wil e

                Comment


                • #23
                  Re: Hevige discussie - Sony

                  je hebt duidelijk heel weinig ervaring met fotografie
                  DOF verifiëren met klassieke OVF is inderdaad gepruts

                  -optische zoekers in DSLR's, inclusief FF modellen, zijn veel veel veel te klein om DOF nauwkeurig in te schatten. MEt EVF kun je heel gemakkelijk het beeld vergroten, gewoon knoppeke drukken.

                  -diafragma wordt gesloten tijdens DOF en afhankelijk van ingestelde f-waarde is het met OVF precies of men het licht uit doet bij DOF check, zoeker wordt donker tot pik donker, in veel gevallen totaal onbruikbaar, met EVF blijft het beeld mooi helder.

                  -DOF is per definiete niet gemaakt om te gebruiken tijdens actie fotografie, zekers niet met OVF.

                  OVF heeft tientallen nadelen toz van EVF, 50 jaar geleden had men niet beter dan OVF maar den dag van vandaag staan we gelukkig (allez toch al een paar cameraproducenten) verder dan 50 jaar geleden. We zitten in het digitale tijdperk, maar de klassieke DSLR's zijn nog altijd hybride toestellen (half analoog, half digitaal)
                  Onder inpuls van de elektronicareuzen (panasonic, samsung en sony) zullen fototoestellen evolueren naar volwaardig digitale toestellen, en gelukkig maar, geef toe een klassieke DLSR is toch maar en outbollig gedoe, veel te zwaar veel te lomp, heel beperkt in mogelijkheden en veel te duur in vergelijking met zijn functionaliteit en daarbij ook nog heel lawaaierig. Is mooi als je wil opvallen, maar om foto's te nemen toch te verouderd. DSLR technologie heeft te lang stil gestaan, gelukkig zijn er producenten die nieuwe impulsen geven.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hevige discussie - Sony

                    Heerlijke marketing discussie

                    SLT...het heeft zijn voor- en nadelen...het zal uiteindelijk wel de toekomst worden denk ik...het is nu, aan de gebruiker, om te bepalen of de voordelen van een SLT opwegen tegen de nadelen.

                    Immers, niet alle voordelen gaan voor iedereen op...en niet alle nadelen gaan voor iederen op. Sterker...wat voor de één een voordeel kan zijn...kan voor de ander wel eens een nadeel zijn.

                    Dergelijke discussies zijn dan eigenlijk ook zinloos, omdat niemand kan bepalen of een SLT beter is als een klassieke (D)SLR. Dit is per persoon verschillend... Voor mij wegen de nadelen te zwaar tov de voordelen. Nu nog althans...maar als deze techniek verder evalueert...wie weet

                    Over 10 jaar lachen we om die lawaaiige camera's met hun klappende spiegels
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hevige discussie - Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      schijnbaar weinig ervaring met fotografie, ne klassieke spiegel is manueel totaal onbruikbaar zonder aangepast matglas, ne spiegel is veel te klein zelfs in FF toestellen, laat staan in instap en middle class segment van APS DSLR's, om scherpte correct in te schatten. Is meer een error en try systeem.
                      al eens gehoord van focusbevestiging, klein ledje in zoeker dat oplicht als je juist scherp stelt? Werkt op mijn Nikon perfect. Manueel scherpstellen wordt daarmee zeer betrouwbaar.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hevige discussie - Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        al eens gehoord van focusbevestiging, klein ledje in zoeker dat oplicht als je juist scherp stelt? Werkt op mijn Nikon perfect. Manueel scherpstellen wordt daarmee zeer betrouwbaar.
                        dat zit in elk toestel, ja, maar dat is juist niet voldoende, als je dat als referentie gebruikt kun je evengoed Af gebruiken, werkt ook niet met alle objectieven.
                        is ook van geen enkel nut in DMF.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hevige discussie - Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Heerlijke marketing discussie

                          SLT...het heeft zijn voor- en nadelen...het zal uiteindelijk wel de toekomst worden denk ik...het is nu, aan de gebruiker, om te bepalen of de voordelen van een SLT opwegen tegen de nadelen.

                          Immers, niet alle voordelen gaan voor iedereen op...en niet alle nadelen gaan voor iederen op. Sterker...wat voor de één een voordeel kan zijn...kan voor de ander wel eens een nadeel zijn.

                          Dergelijke discussies zijn dan eigenlijk ook zinloos, omdat niemand kan bepalen of een SLT beter is als een klassieke (D)SLR. Dit is per persoon verschillend... Voor mij wegen de nadelen te zwaar tov de voordelen. Nu nog althans...maar als deze techniek verder evalueert...wie weet

                          Over 10 jaar lachen we om die lawaaiige camera's met hun klappende spiegels
                          EVF heeft tientallen voordelen toz van OVF, resolutie van EVF is nog niet optimaal maar wordt gecompenseerd door mogelijkheid tot uitvergroten.
                          Daarbij is de resolutie van OVF ook niet zo schitterend bij APS toesteeln in de vergelijkbare category van de a55/a33, zekers in donkere omgeving is zichtbaarheid met OVF sterk gelimiteerd.

                          Gaat meer over verkeerde perceptie en het feit dat eigen lievelingsmerkse zover nog niet zit.

                          Als je EVF een dag of 2 gebruikt en je moet dan terug overschakelen naar OVF weet je pas wat je mist.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hevige discussie - Sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            dat zit in elk toestel, ja, maar dat is juist niet voldoende, als je dat als referentie gebruikt kun je evengoed Af gebruiken, werkt ook niet met alle objectieven.
                            is ook van geen enkel nut in DMF.
                            sommige perfecte lenzen hebben geen AF. Als ik portretten maak gaat mijn AF uit. Die zit toch altijd maar focus te zoeken op plaatsen waar ik het niet wil. Op basis van de focusbevestiging manueel werken gaat dan perfect.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hevige discussie - Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              EVF heeft tientallen voordelen toz van OVF, resolutie van EVF is nog niet optimaal maar wordt gecompenseerd door mogelijkheid tot uitvergroten.
                              Daarbij is de resolutie van OVF ook niet zo schitterend bij APS toesteeln in de vergelijkbare category van de a55/a33, zekers in donkere omgeving is zichtbaarheid met OVF sterk gelimiteerd.

                              Gaat meer over verkeerde perceptie en het feit dat eigen lievelingsmerkse zover nog niet zit.

                              Als je EVF een dag of 2 gebruikt en je moet dan terug overschakelen naar OVF weet je pas wat je mist.
                              Het voor mij belangrijkste nadeel, het feit dat ik geen objectieven voor Sony heb, is al voldoende om voorlopig lekker verder te schieten met OVF APS-C OVF vind ik sowieso al niets...werk, mede om die reden, ook met fullframe...de OVF heb ik nog nooit als beperking ervaren, dus voor mij zeker geen reden om over te stappen. Ik wacht wel tot Nikon met een dergelijk en degelijk systeem komt.

                              Waarmee terug op mijn punt...het is allemaal persoonlijk...voordelen, nadelen...angst voor het nieuwe en merkenliefde...het speelt allemaal mee en maakt daarom de discussie nogal nutteloos. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat werkt en daar mooie foto's mee maken
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hevige discussie - Sony

                                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                sommige perfecte lenzen hebben geen AF. Als ik portretten maak gaat mijn AF uit. Die zit toch altijd maar focus te zoeken op plaatsen waar ik het niet wil. Op basis van de focusbevestiging manueel werken gaat dan perfect.
                                maar de focusbevestiging gebruikt toch ook de focuspunten
                                hetzelfde kun je toch bereiken mits goed gebruik van AF

                                MF gebruik is ieder zijn vrijheid maar wordt vooral gebruikt bij MACRO, manuele objectieven, STF-objectieven, DMF-mode, objectieven met regelbaar focal plane en daar waar jij ipv toestel wenst te bepalen wat scherp of onscherp moet zijn.

                                Niet alle manuele objectieven zijn uitgerust met AF-confirmatie chip en gaat je geen beep horen of ledje zien branden bij correcte focus !

                                Comment

                                Working...
                                X