Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

    Bij een sensor swab .
    Moet je dan het papierke aan de 2 kanten bevochtigen ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

    Comment


    • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

      Jullie kunnen mij gek verklaren, maar ik heb gisteren on line via visible dust hun arctic butterfly 724 kit besteld voor de zachte prijs van 222 euro, transport vanuit Canada inbegrepen. http://www.visibledust.com/products.php?PID=101

      Ik kwam namelijk gek van het lezen van deze thread. Eén stelling is waar en dat is volgens mij ook de enige waarheid: "Wat je zelf doet, doe je beter".
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

        Zachte prijs inderdaad, zeker als je de douanefactuur er nog zal bij krijgen


        Waar dienen de bijgeleverde batterijen voor?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

          Daar zul je bijna een D50 of 350d body voor kunnen kopen, tegen dat dat hier is.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            Waar dienen de bijgeleverde batterijen voor?
            Awel om dat stof te verwijderen.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

              Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic
              Jullie kunnen mij gek verklaren, maar ik heb gisteren on line via visible dust hun arctic butterfly 724 kit besteld voor de zachte prijs van 222 euro, transport vanuit Canada inbegrepen. http://www.visibledust.com/products.php?PID=101

              Ik kwam namelijk gek van het lezen van deze thread. Eén stelling is waar en dat is volgens mij ook de enige waarheid: "Wat je zelf doet, doe je beter".
              het enige dat ik hierop wil zeggen is: maak eerst je spiegelkamer stof en smeervrij en maak dat je met dat borsteltje enkel de sensor raakt of het zal je slecht bekomen en kan je overgaan tot een van de andere aanbevolen methodes en het wassen van het borsteltje inbegrepen

              Comment


              • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                Heb tot hiertoe mijn sensor nog maar 2x gekuist en wel direct met de Scotch methode. Sensor was steeds direct zuiver .
                Het enige probleem is om in de hoeken van de sensor te geraken .
                Hoe doen de andere Scotch adepten dit
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                  Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                  Heb tot hiertoe mijn sensor nog maar 2x gekuist en wel direct met de Scotch methode. Sensor was steeds direct zuiver .
                  Het enige probleem is om in de hoeken van de sensor te geraken .
                  Hoe doen de andere Scotch adepten dit
                  met oorwatjes met wat eclipse of methanol op

                  Comment


                  • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Daar zul je bijna een D50 of 350d body voor kunnen kopen, tegen dat dat hier is.

                    Hubert
                    Dit is nu juist het probleem in deze thread. Overdrijven en nog eens overdrijven. Ik weet het beter dan jij, doe dat nooit, mijn methode is veel beter, wat zijn jullie toch een idioten dat je het niet met scotch tape doet, enz. enz. Ferm kinderachtig allemaal.
                    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                    Uit: Apocrief

                    Comment


                    • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                      Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                      het enige dat ik hierop wil zeggen is: maak eerst je spiegelkamer stof en smeervrij en maak dat je met dat borsteltje enkel de sensor raakt of het zal je slecht bekomen en kan je overgaan tot een van de andere aanbevolen methodes en het wassen van het borsteltje inbegrepen
                      Dat borsteltje wordt statisch geladen. Dat dient niet om te wrijven, enkel om aan te stippen (enkel de ccd). Als ik deze hele handel bestel, dan is het niet om er enkel het borsteltje van te gebruiken. De kamer wordt gereinigd met een ander product en met pecpads/swipes/wipes/neusdoeken voor mijn part. Ik veeg toch ook mijn gat niet af met mijn zakdoek! Vriendelijk bedoeld hoor, en van jou kant ook, daar twijfel ik niet aan en neem me niet kwalijk als ik me wat afreageer, maar ik meen wat ik zei: als je deze thread leest, word je gek!
                      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                      Uit: Apocrief

                      Comment


                      • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic
                        Dit is nu juist het probleem in deze thread. Overdrijven en nog eens overdrijven. Ik weet het beter dan jij, doe dat nooit, mijn methode is veel beter, wat zijn jullie toch een idioten dat je het niet met scotch tape doet, enz. enz. Ferm kinderachtig allemaal.
                        Als er juist een ding is van overdrijven dan is dat het rondroepen van de zulk een set.
                        Mijn opmerking heeft absoluut niets te maken met wat je kinderachtig noemt .
                        Het gaat hem juist over de prijs in een reactie op ajuin ivm. de invoerrechten en BTW factuur die nog gaat komen. Reken daar dus nog eens 35% bij en je zal zien dat je factuur bijna zal overeen komen met die van een D50 body.
                        Trouwens het meeste heb je zelf geprovoceerd door:
                        Jullie kunnen mij gek verklaren
                        Als je er zelf om vraagt...

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                          Ach kom, we gaan toch niet met modder beginnen gooien? Ik zal dat zeker niet doen, want als jij met je rugzakske teruggooit... Daar kan ik toch niet tegen op.
                          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                          Uit: Apocrief

                          Comment


                          • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic
                            Jullie kunnen mij gek verklaren, maar ik heb gisteren on line via visible dust hun arctic butterfly 724 kit besteld voor de zachte prijs van 222 euro, transport vanuit Canada inbegrepen. http://www.visibledust.com/products.php?PID=101
                            Ik wil zeker en vast hier geen polemiek beginnen maar ondertussen zijn er al van die ultra fijne borsteltjes te koop bij de concurrentie voor een veel zachtere prijs dan van Visible Dust: SensorSweep Mark II $14.95 plus verzending.

                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                              worden tenandere ook door het Canon CPS personeel gebruikt voor het kuisen van de sensor

                              Comment


                              • Re: Reiniging CCD (swab, tape, grabber,etc software!?)

                                Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                                worden tenandere ook door het Canon CPS personeel gebruikt voor het kuisen van de sensor
                                Inderdaad, dat heb ik vorige week ook vernomen van een verkoper.

                                Ter aanvulling: ik heb gisteren bij Copperhill een 'brush on the fly -kit' besteld voor US $24.95. De verzendkosten zouden US$7 bedragen.
                                Kreeg prompt antwoord op mijn mail. Ik zorg voor een update en gebruikerservaring.
                                Last edited by Leopard; 7 juni 2006, 08:25.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X