Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeld in primazoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeld in primazoeker

    Bijna 2 jaar ben ik nu in het bezit van een eos 300 D, steeds vaker ga ik mij afvragen of ik niet de grens bereikt heb met betrekking tot de kwaliteit mogelijkheden van de sensor, vandaag terug opnames gemaakt (te zien in het forum macro) wat mij opvalt (of is dit enkel een vermoeden) dat het beeld dat ik zie in de primazoeker beter en zuiverder is dan hetgeen dat van de sensor komt.
    Kan de dioptrie correctie hier een rol in spelen (dat deze niet juist geregeld is of gesynchroniseerd met de sensor )?
    Zit ik inderdaad op de grens van de sensormogelijkheden te werken?
    Natuurlijk wil je de lat zo hoog mogelijk leggen, en worden de beelden veel kritischer bekeken dan pakweg 2 jaar geleden.
    Verder ben ik wel tevreden over het toestel, maar overweeg dan toch wanneer de sluiter het begeeft over te stappen op de 30D of nog liever op de 40D( dus vermoed wel dat hij nog één jaartje mee kan), tenzij ik er van overtuigd ben dat de grens is bereikt.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

  • #2
    Re: beeld in primazoeker

    Oorspronkelijk geplaatst door camouflage
    Bijna 2 jaar ben ik nu in het bezit van een eos 300 D, steeds vaker ga ik mij afvragen of ik niet de grens bereikt heb met betrekking tot de kwaliteit mogelijkheden van de sensor, vandaag terug opnames gemaakt (te zien in het forum macro) wat mij opvalt (of is dit enkel een vermoeden) dat het beeld dat ik zie in de primazoeker beter en zuiverder is dan hetgeen dat van de sensor komt.
    Kan de dioptrie correctie hier een rol in spelen (dat deze niet juist geregeld is of gesynchroniseerd met de sensor )?
    Zit ik inderdaad op de grens van de sensormogelijkheden te werken?
    Natuurlijk wil je de lat zo hoog mogelijk leggen, en worden de beelden veel kritischer bekeken dan pakweg 2 jaar geleden.
    Verder ben ik wel tevreden over het toestel, maar overweeg dan toch wanneer de sluiter het begeeft over te stappen op de 30D of nog liever op de 40D( dus vermoed wel dat hij nog één jaartje mee kan), tenzij ik er van overtuigd ben dat de grens is bereikt.
    De scherpte van je zoeker instelling (de dioptrie correctie) heeft niks met je censor te maken, wel met de scherpte van je zoeker tov je oog. De scherpte wordt bepaald door je lens. Er zit een wereld van verschil en prijs tussen een goede en een slechte lens. Beter een goede lens als 5 barrels. Elke foto heeft zijn nabewerking nodig. Het nabewerken (USM) kan veel verschil maken of een foto scherp of minder scherp is. De kunst van USM toepassen is steeds verschillend van foto tot foto. Bijv. gras heeft de neiging veel eerder overscherpt te worden als bijv. een boom. De gouden regels is niet teveel verscherping, dat verpest de foto. En maak je echt geen illusie wat betreft de Mp, het verschil tussen 6 of 8 Mp zie je echt niet op je scherm en ook niet op een A4 afdruk. Wel is het zo dat de nieuw camera's veel sneller zijn in het focussen en wegschijven van de foto. Maar daar zit ook iedereen niet op te wachten.
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment

    Working...
    X