Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget 1200€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Budget 1200€

    Wat te denken van de D7000 tov de D300s?
    Verschil in 'bodyprijs' is vrij miniem.

    Gr
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

    Comment


    • #32
      Re: Budget 1200€

      Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
      Hmm, het grote aantal senioren dat mijn junior mening onzin vind doet me toch inderdaad vermoeden dat ik onwaarheden aan het verkopen ben. Bij deze: mijn fout herkend en excuses voor het vervuilen van dit topic met onzin.

      Het was ook 2u30 's nachts - misschien had ik beter read-only gebleven terwijl ik mijn dochtertje eten gaf. Ik heb sindskort een 60D - zelfde sensor als 550D - en ik heb al honderden foto's van haar genomen in weinig licht / binnen situaties waar ik veelal ISO1600 of 3200 nodig heb. Ik meende dat er van ruis zo goed als geen sprake was, heb er vorige week nog een laten vergroten, maar misschien moet ik die vanavond toch nog eens van wat dichter bekijken.

      Om dus terug on topic te komen: akkoord, beter een D90 met 800euro glas dan een D7000 met 300 euro glas.
      Ruis heeft met (veel) meer als "enkel de sensor" te maken...daarbij weet ik wel zeker dat óók een 60D last heeft van ruis op ISO3200...het is echter maar net hoeveel je je er aan stoort en of je graag ruisreductie (in camera of niet) toepast of niet.

      Junior - Senior...dat zegt niet inderdaad
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #33
        Re: Budget 1200€

        ik ken iemand met een nikon D90, ok goed, maar zou het voor geen geld moeten hebben! De zoeker is heel raar, ik werk met canon en dit is stukken beter, mijn mening gewoon in camera dan. Ik kan het niet harder schreeuwen maar een nikon D90 of zelfs canon met kitlensjes van een paar euro, dat is regelrecht brol! De lenzen dan he! Koop een goede body, maar investeert in een goede Lens voor canon zijn dit de "L" lenzen, voor nikon weet ik het niet. Maar bekijk aub lens reviews en vergelijkingstesten. Als ik de foto's bekijk van de D90 op iso 200 met een slechte lens, moet ik direct mijne zakdoek bovenhalen! Tis een pixelbom percies. Mijn body kost 400 a 500 euro en mijn lenzen 1200 euro! Maar er is wel geen pixel te bespeuren bij mij.

        dus aub kies verstandig en zeker niet laten beinvloeden in een winkel, waar ze af willen van hun stock. Kijk op internet en kies dan de goedkoopste winkel uit! ik ga zelf naar nederland om mijn lenzen en apperatuur. Stukken goedkoper met 200euro verschil dan konijn. En ook service !

        lenzen zijn het belangrijkste, daar fotografeer je mee!
        http://www.flickr.com/photos/MacObsession
        http://www.macobsession.be

        Comment


        • #34
          Re: Budget 1200€

          Waarom geen Canon 60D?

          Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Hetzelfde voor een Canon 580 II flits. Overal iets boven de 400 EUR en bij Saturn 399 EUR.
          Beter zoeken, ik heb er voor 350 gevonden..
          Andy Lemaire

          andylemaire.be

          Comment


          • #35
            Re: Budget 1200€

            op mijn adres 379 direct afhaalbaar, ruime voorraad en service!

            :-)
            http://www.flickr.com/photos/MacObsession
            http://www.macobsession.be

            Comment


            • #36
              Re: Budget 1200€

              Mensen die denigrerend doen over goedkopere modellen, ik ga daar altijd eens de foto's van bekijken. Meestal moet ik dan eens goed lachen.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #37
                Re: Budget 1200€

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Mensen die denigrerend doen over goedkopere modellen, ik ga daar altijd eens de foto's van bekijken. Meestal moet ik dan eens goed lachen.
                Waar slaat dit op? Camera body?
                Andy Lemaire

                andylemaire.be

                Comment


                • #38
                  Re: Budget 1200€

                  Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
                  ik ken iemand met een nikon D90, ok goed, maar zou het voor geen geld moeten hebben! De zoeker is heel raar, ik werk met canon en dit is stukken beter, mijn mening gewoon in camera dan. Ik kan het niet harder schreeuwen maar een nikon D90 of zelfs canon met kitlensjes van een paar euro, dat is regelrecht brol! De lenzen dan he! Koop een goede body, maar investeert in een goede Lens voor canon zijn dit de "L" lenzen, voor nikon weet ik het niet. Maar bekijk aub lens reviews en vergelijkingstesten. Als ik de foto's bekijk van de D90 op iso 200 met een slechte lens, moet ik direct mijne zakdoek bovenhalen! Tis een pixelbom percies. Mijn body kost 400 a 500 euro en mijn lenzen 1200 euro! Maar er is wel geen pixel te bespeuren bij mij.

                  dus aub kies verstandig en zeker niet laten beinvloeden in een winkel, waar ze af willen van hun stock. Kijk op internet en kies dan de goedkoopste winkel uit! ik ga zelf naar nederland om mijn lenzen en apperatuur. Stukken goedkoper met 200euro verschil dan konijn. En ook service !

                  lenzen zijn het belangrijkste, daar fotografeer je mee!
                  Sorry, maar goed of slecht objectief heeft niets met prijs te maken. Veel goede objectieven zijn duur, maar lang niet alle.

                  Daarnaast zijn de huidige generatie kit-objectieven helemaal zo slecht nog niet. Gezien de prijs ervan zijn ze eigenlijk erg goed.

                  PS...de zoeker van een D90 is niet raar. Hij is anders als die van Canon. Het is maar net wat je gewend bent. Ik heb liever Nikon, maar dat is voor iedereen persoonlijk
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Budget 1200€

                    Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                    Waar slaat dit op? Camera body?
                    Uiteraard
                    Alsof je met iets goedkopere camera's (genre 500D/D90 etc.) of lenzen geen goede foto's kan maken zoals wat hoger geďnsinueerd wordt.
                    Mensen die zo'n dingen zeggen maken mij altijd heel benieuwd naar hun eigen fotografisch kunnen
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Budget 1200€

                      Als je geen goede foto's kan maken met een goedkope camera kan je het ook niet met een dure

                      Comment


                      • #41
                        Re: Budget 1200€

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Uiteraard
                        Alsof je met iets goedkopere camera's (genre 500D/D90 etc.) of lenzen geen goede foto's kan maken zoals wat hoger geďnsinueerd wordt.
                        Mensen die zo'n dingen zeggen maken mij altijd heel benieuwd naar hun eigen fotografisch kunnen
                        Er zijn uiteraard goede lenzen die niet al te duur zijn (bv. 50mm prime).
                        Andy Lemaire

                        andylemaire.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Budget 1200€

                          één van de beste DX objectieven is de 16-85 van nikon en die kost ook maar 449

                          Comment


                          • #43
                            Re: Budget 1200€

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Uiteraard
                            Alsof je met iets goedkopere camera's (genre 500D/D90 etc.) of lenzen geen goede foto's kan maken zoals wat hoger geďnsinueerd wordt.
                            Mensen die zo'n dingen zeggen maken mij altijd heel benieuwd naar hun eigen fotografisch kunnen
                            ik neem aan dat dit op mij slaagt? Ik zeg niet dat je geen goede foto's kan maken met een goedkope camera, kwa compositie! Maar ik wil daarmee zeggen dat je uw foto's wilt croppen, veel nabewerken enz, er wel een groot verschil is tussen zeg maar "L" lenzen en de gewone kitlensjes. Zou maar erg zijn, want waarom dan dure lenzen kopen dat met kitlensjes ook kan.

                            dat is wat ik wou bedoelen met slechte foto's, dus dit slaagt enkel op de kwaliteit, niet op compositie of ander technieken. Ik zelf heb ook maar een gewone body.

                            En je mag gerust mijn foto's eens bekijken, zeg maar wat je der van vindt.
                            Op mijn site staan de meeste

                            groeten
                            http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                            http://www.macobsession.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Budget 1200€

                              Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
                              ik neem aan dat dit op mij slaagt? Ik zeg niet dat je geen goede foto's kan maken met een goedkope camera, kwa compositie! Maar ik wil daarmee zeggen dat je uw foto's wilt croppen, veel nabewerken enz, er wel een groot verschil is tussen zeg maar "L" lenzen en de gewone kitlensjes. Zou maar erg zijn, want waarom dan dure lenzen kopen dat met kitlensjes ook kan.

                              dat is wat ik wou bedoelen met slechte foto's, dus dit slaagt enkel op de kwaliteit, niet op compositie of ander technieken. Ik zelf heb ook maar een gewone body.

                              En je mag gerust mijn foto's eens bekijken, zeg maar wat je der van vindt.
                              Op mijn site staan de meeste

                              groeten
                              Waarom een foto met een goede compositie croppen? Haha, sorry...inkoppertje....

                              En natuurlijk is L-glas goed...maar reken maar dat er genoeg parels van objectieven zijn waar geen L op staat...en reken ook maar dat er ook binnen de L- reeks "mindere" goden zijn.
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Budget 1200€

                                't Is uiteindelijk de D7000 + 18-105 kit geworden.
                                Eerst gezocht hoe je de basisinstellingen terugzet.
                                Dan met gebruikshandleiding (pffff +300pag.) naast me 'teen en tander' uitproberen.
                                Eerste indruk :
                                Nikon D610

                                Comment

                                Working...
                                X