Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget 1200€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Budget 1200€

    >D90 oud kom kom, het is geen mobieltje dat je koopt he, je kijkt wat je nodig hebt om te fotograferen naar jou behoefte , daarom moet je nog niet 500 meer uitgeven voor iets dat je niet nodig heb, of niet belangrijk vind

    Comment


    • #17
      Re: Budget 1200€

      Gho ik ken zodadelijk de verschillen specificaties niet tussen de D7000 & de D90 maar ik zou voor de D90 gaan. Hou je nog wat geld over voor degelijk glas want een goed objectief behoud zijn waarde beter als een goede body.
      Racing Pics
      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

      Comment


      • #18
        Re: Budget 1200€

        Hier heb je alvast een vergelijking van de 2 modellen waarover je twijfels hebt (onderaan).

        Verder kan ik je niet helpen, ik ben een sony-shooter
        Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
        My travel photography site

        Comment


        • #19
          Re: Budget 1200€

          Pfff...keuze maken tussen een D90 en een D7000. Als je de laatste tijd de grote menigte moet geloven is de D90 niet meer waard dan een ouderwetse kiekdoos uit grootmoeders tijd en de D7000 het beste toestel is wat ooit gemaakt is (tot het moment dat ook die weer een opvolger krijgt).
          Kiezen doe je met gevoel en verstand, en vergeet ook niet om in je geldbuideltje te kijken wat je nu werkelijk wil/kan besteden. Beide toestellen zijn goed maar hebben beide hun voor- en nadelen
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #20
            Re: Budget 1200€

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Af en toe kan je een zaak doen bij Mediamarkt. Ik heb er mijn D7000 gekocht aan 999,- Euro, vlak na de lancering, toen alle andere winkels er nog 1150 Euro en meer voor vroegen! En ik kon er onmiddellijk mee buiten wandelen, terwijl er op andere plaatsen wachtlijsten waren.

            Voor een vakkundige uitleg moet je er inderdaad niet naar toe gaan.
            Hmm... moet ik toch eens vaker gaan kijken bij de Mediamarkt/Saturn.
            Als het dan toch zo is, is het mooi meegenomen, die uitleg moet ik toch niet hebben

            Comment


            • #21
              Re: Budget 1200€

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              >D90 oud kom kom, het is geen mobieltje dat je koopt he, je kijkt wat je nodig hebt om te fotograferen naar jou behoefte , daarom moet je nog niet 500 meer uitgeven voor iets dat je niet nodig heb, of niet belangrijk vind
              toch zeker als je voor die 500€ een echte goede lens kan kopen.

              klikkie wikkie zolang je die D90 onder 800iso houdt en goede lenzen gebruikt ga je schitterende resultaten hebben ermee (als je kan fotograferen toch).
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Budget 1200€

                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                >D90 oud kom kom, het is geen mobieltje dat je koopt he, je kijkt wat je nodig hebt om te fotograferen naar jou behoefte , daarom moet je nog niet 500 meer uitgeven voor iets dat je niet nodig heb, of niet belangrijk vind
                Sorry maar toch blijft dit mijn mening. Ik wil geen afbraak doen aan de D90, maar ik vind dat ieder toestel een kind is van zijn tijd. In het jaar 2011 nog 650euro uitgeven aan een toestel dat noemenswaardige ruis geeft op alles boven ISO800 vind ik gewoon not done.
                Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                Comment


                • #23
                  Re: Budget 1200€

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  toch zeker als je voor die 500€ een echte goede lens kan kopen.

                  klikkie wikkie zolang je die D90 onder 800iso houdt en goede lenzen gebruikt ga je schitterende resultaten hebben ermee (als je kan fotograferen toch).
                  De DigitalRev test bewijst volgens mij mijn punt: elk toestel is een kind van zijn tijd. De EOS550 is volgens hen (en mij) een "cheapo" toestel, terwijl de D90 een echt toptoestel van enkele jaren geleden is. Prijs bij Konijnenberg: D90 = 619€, 550D = 629€. (Ruis bij ISO3200: D90 = desastreus, 550D = nauwelijks merkbaar.)
                  Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                  Comment


                  • #24
                    Re: Budget 1200€

                    650euro uitgeven aan een toestel dat noemenswaardige ruis geeft op alles boven ISO800 vind ik gewoon not done.

                    denk je dat je geen ruis zal zien boven de 800 iso op de D300s misschien iets minder maar toch wel en al de toestellen van de dag van vandaag van 600 euro zijn zeker niet ruisvrij boven de 800 euro

                    Comment


                    • #25
                      Re: Budget 1200€

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                      Ik wil geen afbraak doen aan de D90, maar ik vind dat ieder toestel een kind is van zijn tijd.
                      Een korreltje meer of minder ruis boven de 800 of onder de 3200. En daar doen we het
                      dan voor. Daar dokken we zwaar voor af.
                      Jouw bewering is dan ook precies wat meneer Nikon en madam Canon en al die andere
                      meneren en madammen ons anno 2011 zo graag willen laten geloven.
                      Tja, ze kunnen al moeilijk zeggen dat wanneer je echt een goed en duidelijk verschil wilt,
                      dat je dan toch een generatie of 5 moet wachten. En dan nog. En dan nog.
                      Kinderen kosten handenvol geld. En al die kinderen van hun tijd zijn de volwassenen van
                      vandaag. Verder mogen meneer Nikon en madam Canon in plaats van mij lekker elkaar
                      gaan naaien.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Budget 1200€

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Jouw bewering is dan ook precies wat meneer Nikon en madam Canon en al die andere
                        meneren en madammen ons anno 2011 zo graag willen laten geloven.
                        Tja, ze kunnen al moeilijk zeggen dat wanneer je echt een goed en duidelijk verschil wilt,
                        dat je dan toch een generatie of 5 moet wachten. En dan nog. En dan nog.
                        Kinderen kosten handenvol geld. En al die kinderen van hun tijd zijn de volwassenen van
                        vandaag.


                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Verder mogen meneer Nikon en madam Canon in plaats van mij lekker elkaar
                        gaan naaien.
                        Da's pas gesproken!
                        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                        Comment


                        • #27
                          Re: Budget 1200€

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                          (Ruis bij ISO3200: D90 = desastreus, 550D = nauwelijks merkbaar.)

                          Jij bent zeker de lolbroek thuis Voor "nauwelijks merkbare ruis" op ISO 3200...op een 550D?
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Budget 1200€

                            @TS: een D7000 zal je langer zoet houden, met een D90 zul je geen minder goede foto's maken. Aan jou om te beslissen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                            (Ruis bij ISO3200: D90 = desastreus, 550D = nauwelijks merkbaar.)
                            Waar slaat dat nu op? Waarom zou je iemand zoiets laten geloven, want ik kan me niet inbeelden dat je dat zelf gelooft.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Budget 1200€

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Jij bent zeker de lolbroek thuis Voor "nauwelijks merkbare ruis" op ISO 3200...op een 550D?
                              Hmm, het grote aantal senioren dat mijn junior mening onzin vind doet me toch inderdaad vermoeden dat ik onwaarheden aan het verkopen ben. Bij deze: mijn fout herkend en excuses voor het vervuilen van dit topic met onzin.

                              Het was ook 2u30 's nachts - misschien had ik beter read-only gebleven terwijl ik mijn dochtertje eten gaf. Ik heb sindskort een 60D - zelfde sensor als 550D - en ik heb al honderden foto's van haar genomen in weinig licht / binnen situaties waar ik veelal ISO1600 of 3200 nodig heb. Ik meende dat er van ruis zo goed als geen sprake was, heb er vorige week nog een laten vergroten, maar misschien moet ik die vanavond toch nog eens van wat dichter bekijken.

                              Om dus terug on topic te komen: akkoord, beter een D90 met 800euro glas dan een D7000 met 300 euro glas.
                              Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                              Comment


                              • #30
                                Re: Budget 1200€

                                Met senior/junior heeft het niets te maken, maar het verschil is heus niet zo groot als je zou denken.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X