Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji FinePix S 7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji FinePix S 7000

wat zijn uw bemerkingen bij dit toestel?

is dit een goed toestel?

vergelijkbaar met coolpix 5700? Met eos 300?

is dit een goed toestel voor een beginner? Ik kijk ook naar de zoomlens die vergelijkbaar is met de coolpix 5700. Is fuji een degelijk merk of is nikon beter?

wim

Hoi Nonkelwim,
    Ik worstelde met dezelfde vragen (zie mijn topic: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=35740 )en had een lichte voorkeur voor de S7000 tegenover bv. de CP5700 en de A1, maar sinds ik de tests in het Fnac-dossier (digitale fototoestellen 2004) gelezen heb, is mijn enthousiasme voor de S7000 wat bekoeld. Vooral de mankementen als Shutterlag, gevoeligheid en autofocus vallen me erg tegen. Ik geloof dat ik beter nog enkele maanden op mijn tanden bijt en wacht op de lancering van de Nikon D70. Ik hoop dat die dezelfde kwaliteiten gaat bezitten (of toch bijna) als de D100. Het voordeel is dan dat ik mijn huidige lenzen zal kunnen blijven gebruiken en dat ik toch voor een slechts kleine meerprijs een "echte" DSLR zal hebben.

Comment

Euh, met alle respect, maar ik zou me niet al te veel baseren op de technische proeven van de fnac... Ik heb het bij m'n 602 ook niet gedaan, en nooit spijt van gehad. Een camera gaat veel verder dan de testen die zij doen + ik heb al een aantal keer gemerkt dat ze het niet al te nauw nemen met de instellingen (maar dat kan ook aan mij liggen).
      Ze beperken zich tot een aantal zaken, maar kijken zelden naar de specifieke mogelijkheden van de camera's zelf...
      Neem gewoon een aantal camera's in de hand, vergelijk wat foto's (liefst zelfgenomen), print die eens af, lees wat gebruikerservaringen, en ga dan kiezen. Neem niet zo'n droog testdocument als basis om een camera te kiezen.

Binnen een beetje zijn er mensen die een camera kiezen op basis van een test uitgevoerd door PC-magazine of iets dergelijks
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
      X