Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke CF card voor een Minolta S414

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke CF card voor een Minolta S414

Eerst en vooral: WAT EEN FANTASTISCHE SITE
    Ik ben er al een tweetal weken niet van weg te slaan!!!

Ik heb nu eindelijk, na veel zoeken, proberen te vergelijken en uiteidelijk niet meer weten wat te kiezen een Minolta Dimage s414 besteld ter vervanging van mijn FujiFilm Finepix 1400 Zoom.
    (dit na het lezen van enkele aanbevelingen hier op het forum en enkele goede reviews, ook van zijn voorganger de S404).

Nu met de (bijgeleverde) 16MB CF card kom je niet ver en was ik aan het rondkijken naar een 256 MB CF card.
    Er zijn blijkbaar redelijk wat prijsverschillen gaande van 56 € tot meer dan 110€.
    Ik heb wel gemerkt dat er een verschil in snelheid is tussen de verschillende kaarten.

Nu mijn vraag: Moet ik rekening houden met deze verschillende snelheden of niet?
    Volgens dpreview http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/default.asp hangt de snelheid niet enkel af van de kaart maar zeker ook van het TOESTEL.

Wie heeft hier ervaring mee?
    Waar kan ik hier meer info over vinden mbt de S414?
    Minolta Dimage Z2

Ik heb een S414 en diverse kaarten en het maakt weinig uit in schrijfsnelheid, is sowieso bij deze camera niet echt relevant omdat ie een 32 MB buffer heeft en je gewoon door kunt gaan tot die buffer vol is..
    Voor het downloaden gebruik ik een kaartlezer omdat dat tergend traag gaat met deze camera, de kaart heeft daar geen invloed op.

Mijn idee: koop gewoon een voordelig kaartje ,een dure/snelle brengt voor deze camera geen voordeel.....

Comment

Working...
    X