Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stel dat...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: stel dat...

Het zal vast heel duf klinken....maar ik HEB de perfecte camera al in huis. Voor mijn persoontje en soort fotografie dan
    Ik kijk niet reikhalzend uit naar nieuwe camera's met nieuwe features en de 5DmkII schiet qua prestaties nog lang niet tekort (ik eerder dan de 5DmkII) en boeit me nog dagelijks.

Ik heb trouwens nooit geweten dat de AF van Canon de mindere is...lijkt me ook erg subjectief, want welke camera's vergelijk je dan met elkaar?

Comment

In mijn ogen maakt het dynamisch bereik wel een hemelsbreed verschil.
      Megapixels, Af, iso's,...
      ...zijn voor mij (en ja... we verschillen allemaal) ondergeschikt aan het dynamisch bereik van de sensor.
      Wanneer dit beter kan... zie je op het eerste zicht al onmiddelijk het verschil.
      Voor mij zou de camera die met het perfecte flirt er dus eentje met veel dynamisch bereik moeten zijn.
      Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Comment

Persoonlijk zou ik niet weten wat ik nog meer moet verlangen van mijn huidige toestel, 12Mp is voor mij (persoonlijk) meer dan genoeg, en het ding is verder zéér goed qua iso prestaties en DR.

Wil je natuurlijk posterprints gaan maken, dan heb je meer pixels nodig, maar een 60x90 afdruk is hier nog zeer behoorlijk.

Comment

mensen kopen camera's ook niet altijd om een rationele reden. Er zijn er die Pentax kopen net omdat ze geen Canon of Nikon willen. Er zijn er die Canons kopen omdat het de marktleider is en er zijn er die Leica's kopen omdat ze er het geld voor hebben.

Stel dat een van de producenten een perfecte camera zou kunnen maken, dan staat er toch nog heel wat tussen het product en de klant. Het zou bijvoorbeeld een ramp zijn als men ruis, slechte focus, slechte compositie (de perfecte camera doet dat ook) niet meer op de camera kan steken.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
            Nikon de MP's weet te evenaren van Canon en Canon de AF en low ISO weet te evenaren van Nikon, denk je dan dat de perfecte camera te koop is?
            Je loopt achter........Die is er al, D7000 is toch al heel dicht bij de 18.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De perfecte camera ... 'k zou ze niet willen.
              De schuldige van mislukte foto's is dan steeds de fotograaf

greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

Comment

Er zijn altijd betere camera's die en meer pixels hebben en bij minder licht werken en betere lenzen en betere verwerkingsprocessoren hebben, je kan die echter enkel op militair vlak kopen. (de prijs die kennen we gelukkig niet)
                mvg Guido
                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
                  ... ik weet dat sommigen onder jullie dit soort topics haten. Voor hen, ga naar de koelkast, server jezelf een heerlijke Martini en relax, voor de anderen heb ik een leuke "wat als' en 'denk je':
                  Wat als , in de volgende generatie camerera"s, Nikon de MP's weet te evenaren van Canon en Canon de AF en low ISO weet te evenaren van Nikon, denk je dan dat de perfecte camera te koop is?
                  Dat toestel bestaat "nu" al.
                  Ik ga'm morgen ophalen, mijn K-5 van Pentax

Stonefree
                  Last edited by Raf'ken; 14 december 2010, 21:16. Reden: graptjen

Comment

We hebben nu al zeer mooi materiaal beschikbaar.
                    Maar er is nog veeeeeeel ruimte voor ontwikkeling ook.
                    Zo mag je zeker verwachten aan extreem hoge iso waarden in de toekomst, schieten op F22 in de nacht op 1/125 bv moet leuk zijn als je diepte wil en ook de freeze en uit de hand en in de donker Wie zou dat niet leuk vinden?
                    Ook in de optics verwacht ik nog veel, groot glaswerk zal sterk zakken in gewicht (kijk bv naar de DO objectieven, tis nog nie perfect maar ze zijn op weg).

Of em ooit perfect wordt denk ik niet, er is ook zoiets als mainstream en marktwerking.
                    Eens een technologie een hoogtepunt haalt zijn de producten die er achter komen meestal lager in kwaliteit omdat de massa het in huis wil halen.
                    Hierdoor gaan fabrikanten het geweer van schouder verleggen en niet meer ontwikkelen in termen van beter maar in termen van meer opbrengst.
                    Kijk hier bv naar de canon 50mm 1,8 , puur plastiek brol maar veel lens voor 90 euro!
                    De oude was beter gemaakt.

Ook de superzoom ranges zijn een gat in de markt tegenwoordig.
                    De massa vraagd om een 14-500mm LOL en als da beeld krom/scheef en vol CA zit, who cares LOL, als het maar verkoopt. Fabrikanten (en vooral hun aandeelhouders) zijn daar warm voor te maken.

Dan voorspel ik ook grote ontwikkeling nog op het vlak van software.
                    Daar is zeker nog veel marge.

Zo zie ik ook in de toekomst zelfs lenzen uit komen die RAW schooting only zijn!
                    Het idee is dat de lens zaken zoals CA, tonvorming, vignette en zo helemaal NIET gaat proberen te corigeren maar in de plaats verder wel een zeer scherp beeld neerzet op de sensor.
                    De bedoeling is dat de beeldfouten gewoon door software rechtgezet gaan worden.
                    Zo kan het glaswerk weer lichter gemaakt worden en is er ook plaats om andere materialen te verwerken in de elementen.

En we hebben nog niet gedaan,...

Fotografie is een beeldende kunst, de fotograaf is the artist en hoe meer uitgebreid het bereik van zijn toestel is, hoe meer creatief em kan zijn.
                    Nikon heeft nu een pattent aangevraagd voor de verwisselbare sensor, ik zie bv speciale sensoren op de markt komen voor IR en UV ranges of waarom niet alles in 1

btw iets om door de muur te kijken bestaa al, ze noemen da een venster :P :P :P
                    Last edited by xafke; 15 december 2010, 03:43.

Comment

de perfecte camera bestaat al...
                      kijk maar naar dit filmpje en lach je dubbel!
                      filmpje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Zo mag je zeker verwachten aan extreem hoge iso waarden in de toekomst, schieten op F22 in de nacht op 1/125 bv moet leuk zijn als je diepte wil en ook de freeze en uit de hand en in de donker Wie zou dat niet leuk vinden?
                        Ik eigenlijk niet, er moet ook nog iets van uitdaging blijven ook en dan leuk naar oplossingen voor een probleem zoeken.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Goed mogelijk dat we binnen 20 jaar met een ooginplantje fotograferen.
                          Het zal mij echt een zorg wezen

Maja dat zijn zo ven die "hypothetically speaking" vragen?

Stonefree

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
                            Goed mogelijk dat we binnen 20 jaar met een ooginplantje fotograferen.
                            Stonefree
                            bwa neen, de marketingjongens begrijpen heel goed dat we grote dingen met veel knopkes willen.

Ze kunnen dat trouwens al, met die oogimplantaten, maar ze krijgen de afstootreacties niet onder controle.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Ook in de optics verwacht ik nog veel, groot glaswerk zal sterk zakken in gewicht (kijk bv naar de DO objectieven, tis nog nie perfect maar ze zijn op weg).

:P
                              Ik verwacht weinig van de optics.

Comment

[Mod-LesC]Enkele niet-relevante posts verwijderd, o.a. ook van mijzelf. De vraag, toch wel enigszins interessant () begon te ontsporen richting ChitChat. Hopelijk zitten we nu weer op het goede spoor: de camera van de toekomst...[/Mod]
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X