Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A580

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A580

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
    als je toch bij MM kijkt, kun je evengoed bij Konijn bestellen: 809 voor body alleen, of bij CameraNu: 785 (825 met kitlens)
    Alleen is MM om de hoek en Konijn enkele 100'den kilometers

A&C heeft de a580 aan 849, de a560 aan 699 en de a550 aan 649 (en deze laatste is ook al een grote verbetering ivm de a300)
    Ik weet uit ervaring dat a&c wel nog wat aan hun prijzen kan/wil aanpassen.

Ik heb de technical specs van de a300 en a550 naast elkaar gelegd en ik vind het geen super verbetering.. Toch niet genoeg om over te stappen, wat ik met de a580 wel heb. Ik heb de a560 nog niet bekeken... Eens doen
    Last edited by Nick-; 29 december 2010, 17:09.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
      Ik heb de technical specs van de a300 en a550 naast elkaar gelegd en ik vind het geen super verbetering.. Toch niet genoeg om over te stappen, wat ik met de a580 wel heb. Ik heb de a560 nog niet bekeken... Eens doen
      ik ben zelf overgestapt van de a200 (=a300 zonder LV) naar de a450 (~ a550 zonder LV) en het is wel een wereld van verschil; voordelen van de a550 tov de a300:
      - Exmor 14,2 Mp CMOS-sensor,
      - veel hogere fps: 5 (of 7)
      - ISO gevoeligheid
      - auto HDR
      - zoeker is groter
      - accu gaat langer mee
      - veel beter LCD
      - extra knoppen
      - ...

De a560 is de upgrade van de a550 met HD video en terug 100 iso maar in wezen hetzelfde toestel; idem voor de a580 maar met 16,2 Mp als enig verschil.

Voor de grote sprong voorwaarts is het wachten op de a7x(x) waar velen al lang op zitten te wachten
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Hier heb je ze in één overzicht: http://www.mhohner.de/sony-minolta/bodies.php
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Hey Sony63,

Bedankt voor de info Ik zal de 550 nog eens goed bekijken. K-2 zei het al eens in PM; misschien zou ik voor mijn aankoop beter eens afspreken met iemand die een a550/580 heeft.

Is de a560 nu eigenlijk al verkrijgbaar? Als ik op internet zoek kom ik soms tegen dat hij al uit is, anders lees ik dat het voor de eerste maanden van 2011 is? ArtenCraft verkoopt hem al, terwijl FKB niks heeft staan?
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Ik smijt hier even een kat binnen

Hoewel ik de A550 een enorme vooruitgang vond (en vind) tov de A300, vind ik de A580 voldoende de moeite om de meerprijs te betalen. (Zeer persoonlijk, maar de deal voor de SLT-A55 van -100 euro + W320 compactcamera + workshop voor de A55 op 31 december bij konijn is een super sweet deal )

Waarom A580 tov A550? 't is voor iedereen anders maar:

-verbeterde AF (3 cross type AF sensor), 15 in totaal
            -Mirror lock up terug
            -Live view zowel MF, AF (zowel phase detection als contrast based AF)
            -Blijkbaar zalige sensor...(Hoewel je met de A550 niet gehinderd zou zijn om foto's te trekken )
            -iso 100 (ipv iso 200 bij A550)

Nog paar leuke dingen die het voor mij wel maken:

-Pano modus (gebruik dat zeer graag op de nex)
            -Modi voor propere plaatjes bij hoge iso's
            -HD video met microfoon plug

En zo zullen er nog wel paar dingen zijn die ik over't hoofd zie
            Last edited by Portmixus; 30 december 2010, 19:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Waarom A580 tov A550? 't is voor iedereen anders maar:
              Maar wat van de 560 tov 580? :-)

Buiten de 2 extra MP en wat kleine zaakjes zit er toch niet veel verschil? Toch een 100 euro verschil voor 2MP..
              500px

Comment

Maar wat van de 560 tov 580? :-)

Buiten de 2 extra MP en wat kleine zaakjes zit er toch niet veel verschil? Toch een 100 euro verschil voor 2MP..
                's waar

Voor zover ik weet, gaat de A560 niet voor februari te krijgen zijn...

Comment

Inderdaad, maar je hebt dan weer een erg modern toestel (allez, vooral de sensor, als je vergelijkt met de A560). Als je ooit iets van snel bewegende onderwerpen zou fotograferen raad ik de A580 aan...die heeft namelijk een erg grote buffer (volgens Sony 22 RAWs...dus reken 'ongeveer' 4 seconden aan 5 fps). Erg indrukwekkend naar mijn mening voor een toestel in deze prijsklasse .

Ohja, er zit ook DoF-preview op ...op mijn A350 nooit gemist, maar 't is wel erg handig om het meteen te zien op mijn NEX-5 hoe de scherptediepte is ...
                  Last edited by JorisVdB; 30 december 2010, 19:35.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hmm, februari zou ideaal zijn Ik zou hem tegen begin maart nodig hebben

Veel bewegende beelden fotografeer ik niet, toch niet om die extra buffergrootte te nemen

Het aantal fps zou allesinds al verdubbelen met wat ik nu heb
                    500px

Comment

Hmm, februari zou ideaal zijn Ik zou hem tegen begin maart nodig hebben

Veel bewegende beelden fotografeer ik niet, toch niet om die extra buffergrootte te nemen

Het aantal fps zou allesinds al verdubbelen met wat ik nu heb
                      De A560 gaat wel heel goed zijn, maar ik kan't niet laten om de nieuwe 16MP sensor als iets extra speciaal te bezien, niet louter 2MP's meer Overweeg het zeker eens

Comment

Ik overweeg het heel erg Ik heb ook eens gevraagd aan A&C hoe ze het doen om binnen de week een a560 kunnen leveren LINK
                        500px

Comment

ik heb die nog nergens in aanbieding gezien

Comment

A&C heeft terug gezonden dat het toestel inderdaad maar in jan of feb uitkomt, maar ze vermelden de prijs al omdat hij te reserveren is.
                            500px

Comment

Neem dan toch maar die A580 ...
                              Last edited by JorisVdB; 31 december 2010, 10:46.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Niet twijfelen. De 580 is een super toestel ;-)
                                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                                BD2424BE
                                Klik voor meer!

Comment

Working...
                                X