Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp gevraagd !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

en een D100 met Nikkor AF-S 28- 70/2.8 D lens
    Kwijl, kwijl . Had ik ook maar zo ne fotograaf.

Comment

Hey Bmattern ga gewoon voor de D100. Je hebt het gevoel dat je betere foto's maakt met de D100 neem deze dan ook. Anders ga je je bij elke mislukte foto afvragen of het met die andere niet wel gelukt zou zijn en dat is een frustratie die je beter niet hebt. Zelfs al moet je daarvoor meer geld uitgeven aan een flash. Laat het werken of niet werken van de flash niet meespelen want het verschil in kostprijs is de frustratie niet waard. En beide camera's zijn toch sowieso uitstekende camera's dus een miskoop doe je nooit.

Zelf zou ik nooit voor een D100 kiezen als ik er een 10D voor kon krijgen en van nul kon beginnen maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. En JanVG de 10D hoeft niet verdedigd te worden deze strijd heeft ie al lang geleden gewonnen.

Comment

En JanVG de 10D hoeft niet verdedigd te worden deze strijd heeft ie al lang geleden gewonnen.
        Sssssjt Wes, tel tot 10.

1,2,3,4...

Comment

Ik heb in m'n eigen zoektocht, aan de flits nog niet eens gedacht om over de camera te beslissen. De lenzen zullen uiteindelijk toch de grootste kost vormen. Als je over 5 jaar een terugkijkt naar wat je allemaal gespendeerd hebt, gaat die 400 euro niet zoveel meer voorstellen. (Het maakt je investering nu wel een hoop euro's minder)

@ Wesley
          Sssssjt Wes, tel tot 10.

1,2,3,4...

verstandige beslissing

pfff omdat Phil Askey bij z'n review nu zo pro canon is wil dat niet zeggen dat hij bij de opvolger van de d100 niet pro nikon kan zijn. Ze zullen elkaar wel blijven beconcurreren. Maar ondertussen zit je wel vast met je lenzen. Misschien dat al het testen z'n prioriteiten heeft afgevlakt zodat hij niet kan inbeelden dat sommigen echt wel liever de d100 hebben dan de 10d.
          Het is niet Askey die met jouw DSLR gaat werken, als men zich zelf beter voelt bij een bepaalde camera/lenzen - combinatie, dan mogen al die testers toch op hun kop gaan staan.

Als ik voor de 10d zou gaan, zal het in elk geval niet zijn 'omdat Phil, Steve, of wie dan ook het gezegd heeft'

Greetz

Sam Jae

Comment

COOL... Sam Jae

Beide toestellen zijn volgens mij evenwaardig, laat in de eerste instantie dan uw gevoel spreken, neem de 2 toestellen vast en luister goed wat ze u vertellen, als er eentje zegt "ik wil uw vriendje zijn", meem hem dan maar mee.
            Het zal idd. voor jaren uw vriendje zijn

Zwijgen ze beide, neem dan de goedkoopste

PS. Praten doen ze echt hoor, heb het zelf gezien met een camera van Jaja op de VZW vergadering

En bij de aanschaf van mijn camera deed ie dat ook en nu nog steeds!

Comment

Allemaal bedankt voor het advies. Het is de Nikon D100 geworden, de slechte service van canon heeft hier ook een rol in gespeeld. Voor het probleem van de Flash blijkt er een oplossing te zijn, een ander voetje (afwachten, eerst zien en dan geloven), zoniet zal hij binnenkort in de koopjeshoek staan
              Toch een moeilijke keuze... moeilijker dan ik had verwacht.
              Ik hoop dat ik er geen spijt van zal hebben...
              Groeten,
              Bert

Comment

Gefeliciteerd met je nieuwe camera! Heb je em al?

Comment

Bedankt!
                  Ja ik heb em al, het was de camera die ik mocht testen (nieuw uit de doos). De testlens moet ik morgen nog gaan terugbrengen. Heb zelf de nikon 24-120 lens besteld. Die 28-70/2.8 was me net iets te duur . Zou morgen moeten binnen zijn

Originally posted by NataliaNL
                  Gefeliciteerd met je nieuwe camera! Heb je em al?
                  Groeten,
                  Bert

Comment

Originally posted by Bmattern
                    Bedankt!
                    Ja ik heb em al, het was de camera die ik mocht testen (nieuw uit de doos). De testlens moet ik morgen nog gaan terugbrengen. Heb zelf de nikon 24-120 lens besteld. Die 28-70/2.8 was me net iets te duur . Zou morgen moeten binnen zijn

niet alleen te duur, ook niet echt nuttig. 28-70 is een niet echt handig bereik voor een digitale camera. ideaal zou een 20-xx zijn, maar een 24-xx is al goed, die 4mm scheelt veel. Zelf had ik denk ik eerder de 24-85 AFS G erbij gekocht, maar de 24-120 is ook mooi.

Van de D100 krijg je zeker geen spijt, en volgens mij werkt de 54MZ3 gewoon (met het goede voetje ja). Ik gebruik zelf de 44af4n, maar die is 100% dedicated.
                    http://marcof.net - geheel nieuw!

Comment

Veel plezier ermee en vooral veel mooie foto's

Comment

Heb vandaag de 10D besteld en kan u zegen dat het moeilijk is om te kiezen en zeker als ge nog geen objectieven hebt.
                        Kwa beeld zijn ze mekaar gewaagd,kwestie van instellen maar de doorslag was het gebruiks gemak vd Canon.Was er direct mee weg en dat ie nog goedkoper is ,is ook mooi mee genomen.
                        Merk wel dat het bewegings gevoeliger is als een analoge spiegelreflex
                        of denk ik dat.

Comment

Patrick: je moet in elk geval dit in het achterhoofd houden: een 10D heeft een cropfactor van 1.6. Op een analoge camera trekken op 100mm, komt overeen met 160mm. En dat wordt meteen gevoeliger voor camera-shake etc. Eens je naar 300mm gaat, wordt dat alleen maar groter...

BTW: mijn 10D is ook in bestelling, mijn keuze was iets gemakkelijker: ik had nog wat Canon-spullen liggen. En het was meer dan alleen maar een flits .
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Veel plezier allemaal met jullie nieuwe camera's het zijn prachtige toestellen. En yep het is gevoeliger dan analoog en dat komt door die cropfactor. Maar vergeet ook niet dat daarenboven je ook sneller ziet dat je foto onscherp is vermits je hem vaak veel groter bekijkt dan het geval was met analoog. Allee bij mij was dat toch het geval ik ging toen niet vaak groter dan 10X15. Op het scerm bekijk je een veel grotere foto en printen doe ik nu ook vaak groter.

Comment

een dik jaar geleden was er in Terzake een tread over de bewegingsgevoeligheid en de scherptediepte van digitale fototoestellen .. als ik het me nog enigzins juist herinner, heeft dit o.a. te maken met de grootte van de CCD die kleiner is als die van een 35mm negatief

Comment

Originally posted by wesley
                                En JanVG de 10D hoeft niet verdedigd te worden deze strijd heeft ie al lang geleden gewonnen.
                                Sssssjt Wes, tel tot 10.

1,2,3,4...

@ Bmattern: proficiat met je aankoop!!!Veel plezier ermee!
                                Danny's Photosite

Comment

Working...
                                X