Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp gevraagd !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dringend hulp gevraagd !!!

Hallo,
    Ik moet beslissen wel toestel ik ga nemen, een 10D of een D100.
    Ik heb van de winkel beiden kunnen meenemen om te testen. Op het eerste zicht weinig verschillen, maar mijn flash (Metz 54MZ3) werkt blijkbaar niet op de NIKON. Ik het het voetje SCA3402 voor Nikon.
    Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ? Ik dacht de NIKON te nemen, maar dan zou wel de flash moeten werken.

Op de site van metz staat de D100 niet in de lijst, maar de 10D ook niet en daar zou de flash wel op werken (met ander voetje)

Groeten,
    Bert

"zou moeten werken op de 10D"... je moet wel ZEKER weten dat dat kan he. Is een andere flitser geen optie? Tja, ik zou zeggen: "ga voor de Nikon D100", maar ik ben bevooroordeeld...

Comment

ik zou mijn keuze toch in elk geval niet laten afhangen van een flits, zeker niet bij zo'n duur toestel. beide toestellen zijn heel ferm aan elkaar gewaagd. als ik van jou was zou ik gewoon eens de reviews lezen op www.dpreview.com, www.imaging-resource.com, www.dcresource.com en www.steves-digicams.com, daar zal je al ferm veel informatie uit kunnen halen

hoedanook kan je met beide toestellen niet verkeerd kiezen (let wel op voor leveringen via taxipost )
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ge hebt ze in uw polleks gehad? dan is de keuze toch duidelijk

Nee effe serieus, ik zou mij niet teveel van die flits aantrekken, gewoon gaan voor uw persoonlijke voorkeur, die flits kunt ge altijd noch verpatsen. Het zou spijtig zijn als morgen uw flits kapotvalt dat ge dan gaat zeggen: ik had toch liever den Nikon

Comment

Mijn keuze zal eigenlijk wel van de Flash afhangen. Ik heb reeds de Metz Flash. Als ik kan kiezen tussen 2 ongeveer gelijke camera's zal ik deze toch kiezen waar mij flash op gaat. Deze heeft tenslotte ook een kleine 400€ gekost. Probleem is dat ik graag de D100 zou nemen, maar daar werkt ze niet op, terwijl Z900 de flash wel kan gebruiken op de 10D

Originally posted by lapino
          ik zou mijn keuze toch in elk geval niet laten afhangen van een flits, zeker niet bij zo'n duur toestel. beide toestellen zijn heel ferm aan elkaar gewaagd. als ik van jou was zou ik gewoon eens de reviews lezen op www.dpreview.com, www.imaging-resource.com, www.dcresource.com en www.steves-digicams.com, daar zal je al ferm veel informatie uit kunnen halen

hoedanook kan je met beide toestellen niet verkeerd kiezen (let wel op voor leveringen via taxipost )
          Groeten,
          Bert

Comment

Neem eens contact met De Beuckelaer, die zijn zowel invoerder van Nikon als van Metz.
            Daar zullen ze wel kunnen zeggen of het werkt.

Jean
            35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Misschien kun je de Metz inruilen?
              Als je gevoel zegt de D100 en je verstand zegt 10D door de flitser.....

Ik zeg altijd "als je twijfelt, dan NIET kopen"

Comment

Een wijze opmerking van NataliaNL!!
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Heb vandaag de D100 binnengekregen! Waaaaaaaaaw! Nog niet veel mee gewerkt ('t zijn donkere dagen, hé), maar wat een toestel! Als je gaat voor de D100: doen!
                  Maar ik kan Natalia wel bijtreden: ik ben dus bevooroordeeld.
                  Nikon, Apple & Epson

Comment

@ CooMa: ik ben zelf nogal een twijfelaar (echte Weegschaal), maar als ik besluit iets te kopen, dan moet het er NU komen...

@ MacTheKnife: Hallow, medeMacFreaker! Mooi he, zo'n D100? Maar je kunt best foto's maken nu he, gewoon op een vlakke ondergrond zetten en eens kijken hoe hij zich gedraagt zonder flits en met lange sluitertijd.

Comment

En niemand die de 10D verdedigt?! Een fantastisch toestel toch.
                      Heb je al lenzen? Van Nikon of Canon? Ik zou deze factor zeker mee laten spelen in je beslissing!
                      mijn fotosite

Comment

Ik heb nog geen lenzen. Heb van de fotohandelaar een 10D met 24-70/2.8 L lens meegekregen en een D100 met Nikkor AF-S 28- 70/2.8 D lens. Ik moet eerlijk zeggen dat de Nikon betere foto's afleverde onder dezelfde omstandigheden (qua scherpte). Bij de 10D leek het alsof hij niet juist gefocusd had. Ik denk dat ik voor de D100 ga gaan. Toch had ik graag gehad dat ik mijn flits kon behouden (met ander voetje misschien). Ik heb wel gevonden dat er een SCA3402 en een SCA3402M2 bestaat. Misschien is deze tweede wel compatibel met de D100.

De flash neemt wel de waardes van de camera over (ISO, diafragma, zoom), maar de fits gaat niet af als je een foto wil nemen. De camera wil zelfs geen foto nemen. In de zoeker blijft de rode bliksem pinken.

Is er echt niemand op het forum met deze combinatie (D100 - Metz) ?

Originally posted by JanVG
                        En niemand die de 10D verdedigt?! Een fantastisch toestel toch.
                        Heb je al lenzen? Van Nikon of Canon? Ik zou deze factor zeker mee laten spelen in je beslissing!
                        Groeten,
                        Bert

Comment

Ik denk dat je moet nemen waar je je het beste mee voelt. zelf ben ik gegaan voor de 10D, maat de D100 en de 10D zijn volgens mij evenwaardig. Ik zou me echter niet laten beinvloeden door de flash, desnoods verkoop je je flash en koop je een andere.

Canon met glas...

Comment

Originally posted by Bmattern
                            Ik heb nog geen lenzen. Heb van de fotohandelaar een 10D met 24-70/2.8 L lens meegekregen en een D100 met Nikkor AF-S 28- 70/2.8 D lens.
                            ZO, wees er maar zuinig mee, ik heb gezien wat die Nikkor lens kost!

Comment

Wat die flitser betreft : op de site van Metz staat er een handige tabel : http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_deutsch/4_mecablitz/mecablitz_digital_tabelle_content.html
                              Hieruit kun je afleiden dat je eigenlijk niet de 54MZ3 maar wel de 54MZ4 nodig hebt voor de D100 ...?

Ludovic
                              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                              BD0118BE

Comment

Working...
                              X