Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@ 4ke : ga gewoon voor de 300d. Heel goed toestel. Ben er echt zeer tevreden over. Voor goede lenzen zal je vermoedelijk wat moeten sparen. De lens die bij de kit zit is niet echt lichtsterk, maar voldoet toch. Heb je nog wat geld over, dan kan je bijv. een goedkope telelens van Tamron, de 70/300 kopen ( 149 € in Duitsland).
    Voorts kijk je maar eens naar de links die andere BD'ers hier al gepost hebben.
    Ik betaalde hem bij de fotograaf 1230 €. (cam + kitlens)
    Vermoedelijk is ie in Nederland en zeker in Duitsland stukken goedkoper.
    Wil je enkele lenzen op eenrijtje zien, kan je naar de site van wwww.fotokoch.de surfen.
    Succes ermee.
    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Jochen slaat hier zo een beetje de nagel op de kop, om het zo even te stellen, wat betreft focussen en flitsbelichting.
      Ik moet echter toegeven dat ik in de meeste gevallen center focus kies en met AEL, maar da's natuurlijk onderwerp-gebonden.
      Beste manier om het toestel op zijn waarde te beoordelen is eens een poster te laten afdrukken (bv. bij Photobox), of minstens laten afdrukken op 18x12 (cm) formaat. Zelfs afdrukken van 800 ISO foto's geven perfekte resultaten: geen "korreltje" te zien.

Wat lenzen betreft kun je bij handelaars her en der een brochure vragen of in geval van Sigma, rechtstreeks op de Sigma website. Zodoende heb je alleszins een handig overzicht.
      En bestel eventueel(kosteloos) bij Fotokoch en bij Brenner (zeer uitgebreid) hun algemene cataloog, ook weer handig en informatief.

Ludovic
      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
      BD0118BE

Comment

Originally posted by igor

Ik moet echter toegeven dat ik in de meeste gevallen center focus kies en met AEL, maar da's natuurlijk onderwerp-gebonden.
        Inderdaad Ludovic,

Wat je hierboven beschrijft is NOG een techniek om je (flash-)exposure juist te krijgen. Er zijn manieren genoeg, maar op dat 300D forum lijken zéér weinig mensen deze te kennen (of te gebruiken).

Tja, zélf nadenken daar zijn die Yanks niet zo goed in hee. Zij hebben een president die voor hen denkt...

De 300D heeft ál wat nodig is om een geslaagde shot te nemen. Punt uit .
        http://www.theafricabug.com

Comment

Volledig akkoord met Igor, zo werk ik ook meestal, toch zeker voor al mijn buitenopnames (en dat zijn de meeste). En met AE lock kan ik de exposure bepalen voor zowel normale als flitsopnames, en ik heb daar meestal goed belichte foto's mee. Ik heb met één focuspunt en AE lock meer het gevoel dat ik meester ben over de camera !
          Ook bij Photobox een aantal afdrukken op verschillende formaten besteld, en allemaal perfect !!

Originally posted by igor
          Jochen slaat hier zo een beetje de nagel op de kop, om het zo even te stellen, wat betreft focussen en flitsbelichting.
          Beste manier om het toestel op zijn waarde te beoordelen is eens een poster te laten afdrukken (bv. bij Photobox), of minstens laten afdrukken op 18x12 (cm) formaat. Zelfs afdrukken van 800 ISO foto's geven perfekte resultaten: geen "korreltje" te zien.

Wat lenzen betreft kun je bij handelaars her en der een brochure vragen of in geval van Sigma, rechtstreeks op de Sigma website. Zodoende heb je alleszins een handig overzicht.
          En bestel eventueel(kosteloos) bij Fotokoch en bij Brenner (zeer uitgebreid) hun algemene cataloog, ook weer handig en informatief.

Ludovic
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

Bedankt voor de vele reactie's
            We zien wel!

Je zal wel zien als ik hier plotseling toekom op forum met prachtige foto's
            Nikon D80

Comment

Working...
            X