Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recycleren - macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Recycleren - macro

Als ik op statief werkte bij macrofotografie was dat steeds een gepruts om scherp te stellen. Altijd net iets te dicht of net iets te veraf............maar om dat focuspunt juist te vinden ????????
    Ik zocht dan op het web naar instelslede's en die bestaan, maar natuurlijk veel te duur voor hetgeen een doorsnee amateur wil uitgeven.
    Ik kwam dan op het idee dat een oude balg daar best voor te gebruiken was. Na weer even zoeken op het web vond ik er één voor 20 euro. Dat spul werd netjes opgestuurd door de vriendelijke man uit het Noorden van Nederland nadat ik het bedrag op zijn rekening had gestort.
    Een kleine ingreep veranderde de balg in een handige instelslede. Je stelt het beeld nu haarscherp door simpelweg aan het wieletje te draaien, wat een luxe !

hoi,

goed gezien hoor! en dank je wel dat je zoveel wijsheid en creativiteit met ons wil delen. Als je een commerciele geest had dan nam je hier dadelijk patent op.

Groetjes Chriko
    Wat moet dat moet zoals het moet.

Comment

Iets voor de webmaster van dit forum...
      Open een creatief forumdeel.
      <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Er zijn vast meer mensen die ook een goed idee hebben.
      Originally posted by fredjefriet
      Als ik op statief werkte bij macrofotografie was dat steeds een gepruts om scherp te stellen. Altijd net iets te dicht of net iets te veraf............maar om dat focuspunt juist te vinden ????????
      Ik zocht dan op het web naar instelslede's en die bestaan, maar natuurlijk veel te duur voor hetgeen een doorsnee amateur wil uitgeven.
      Ik kwam dan op het idee dat een oude balg daar best voor te gebruiken was. Na weer even zoeken op het web vond ik er één voor 20 euro. Dat spul werd netjes opgestuurd door de vriendelijke man uit het Noorden van Nederland nadat ik het bedrag op zijn rekening had gestort.
      Een kleine ingreep veranderde de balg in een handige instelslede. Je stelt het beeld nu haarscherp door simpelweg aan het wieletje te draaien, wat een luxe !

Comment

Goed gezien !
        Zou in het forum "Tips & Trucs" zeker niet misstaan...
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Fredje,
          Hoe vind je het toch allemaal!
          Ik ga nog veel van je leren, denk ik zo!
          Groetjes,
          Lijn
          lijn
          canon eos 350d

Comment

Working...
          X