Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D vs D2H high iso 1250 test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

"Opnieuw een bewijs voor mijn stelling, dat canon 2 jaar voorstaat op nikon."

bekijk dan even dit artikel

http://www.stereografx.com/review/compare.htm

misschien zal die zever over wie nu de langste....
    euugh de beste heeft eindelijk eens ophouden.

de bottom line in dit artikel is alles zeggend.

groeten

daniele
    Buy the best glass.
    You will be poorer, but more happy on the end

Comment

Originally posted by daniele

groeten

daniele
      het vergelijk gaat hier wel tussen een D100 en een 10D
      Buy the best glass.
      You will be poorer, but more happy on the end

Comment

groeten

daniele
        Het gaat hier over een 1d en een d2h, niks anders, wat jij er nu
        weer bij sleurt is uiteraard totaal naast de kwestie, en hebben we al een keer of 10 hier gehad!!!
        Mijn punt is dat de "antieke" 1d het evengoed doet als de d2h, waar zoveel tralala over gemaakt is. is ie beter? op sommige punten misschien wel, maar het is niks wereldschokkends, en dat bewijst de enorme voorsprong die de 1d dus 2 jaar gelden al ahd.
        Voila, mijn punt, en niks met de langste te maken.

Comment

Al hebben ze nu een voorsprong van 10 jaar,ik lig er niet van wakker.So what????

Naast "gear-envy" bestaat er blijkbaar ook "gear-lust".En dat mag hoor,tot op een bepaalde hoogte...
          Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Rudy

groeten

daniele
            Het gaat hier over een 1d en een d2h, niks anders, wat jij er nu
            weer bij sleurt is uiteraard totaal naast de kwestie, en hebben we al een keer of 10 hier gehad!!!
            Mijn punt is dat de "antieke" 1d het evengoed doet als de d2h, waar zoveel tralala over gemaakt is. is ie beter? op sommige punten misschien wel, maar het is niks wereldschokkends, en dat bewijst de enorme voorsprong die de 1d dus 2 jaar gelden al ahd.
            Voila, mijn punt, en niks met de langste te maken.

Oops Rudy, ook de paar stukjes ervoor lezen hé, of op zijn minst eens naar die link gaan. DAAR GAAT HET WEL OM DE D100 EN 10D.
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Originally posted by roadrunner
              Al hebben ze nu een voorsprong van 10 jaar,ik lig er niet van wakker.So what????

Naast "gear-envy" bestaat er blijkbaar ook "gear-lust".En dat mag hoor,tot op een bepaalde hoogte...
              Als je nou even de moeite doet om de test te bekijken, zul je zien dat het WEL om de 1d en d2h gaat.
              Vergelijk van een 10d of d100 met een 1d of d2h heeft trouwens ook geen enkele zin, het zijn 2 keer cameras voor een totaal andere doelgroep en beurs.
              Rudy

Comment

jezus, een mens krijgt schrik om eens een post te maken, het lokt toch steeds heftige reacties uit ...

Om even objectief te blijven:

beide toestellen (zoals clash zegt) zijn gevoeliger aan ruis als andere toestellen van hun merk, ik vind beide toestellen trouwens echt gewaagd aan elkaar.

Dat er niets wereldschokkends is aan de D2H tov de 1D, tja, ik denk niet dat op zulke korte tijd wereldschokkede dingen mogelijk zijn, dus ook de opvolger van de 1D zal niet zulke quantumsprong nemen taz van de D2H ...

Ik vind echter wel dat Nikon een zeer vernieuwend auto witbalans systeem op de markt brengt dat heel goed scoort uit vele tests en dat is toch weer een 'nieuwe' peiler, tesamen met de cam2000 autofocus, iets waar nikon fier mag op zijn ...

Dus, mss niet wereldschokkend, maar toch weer een mooie sprong vooruit, we zijn benieuwd welk antwoord canon er volgend jaar op heeft ...

Eén feit blijft me boeien en is voor mij of beter wordt voor mij 'de' peiler in de nabije toekomst, ruisvrije beelden op hogere iso, dat zegt me momenteel meer dan meer megapixels ...

Al bij al geconcludeerd, beide camera's leveren zowat identiek materiaal, en terwijl de 1D al eventjes bestaat, is ook hier het verhaal gekend, het toestel is enorm in prijs gedaald, want anders kocht niemand 'm meer omdat de D2H met vernieuwende technieken en de prijslat heeft lager gelegd voor de high end camera's, zowat de vergelijkende regel wat met de S2 en de D100 is gebeurd toen de 10D de prijzen deed zakken.

dit belooft voor 2004 ...

Comment

Phille, ge weet toch dat er hier altijd lekker heftig gereageerd word, en euh, ik lok dat ook wel een beetje uit!! Dat er dan soms mensen over de schreef gaan, neem ik er bij, LOL, jij niet?
                  Trouwens, Crown bevestigde mij dat de 1d opgevolgd word in Q1 of te laatste Q2 2004. Spannend dus. geen officiel specs tot nu toe.
                  Voorspellingen gaan van full size 8mpixels tot minor adjustements.
                  Ook voor mij is nr1 high iso en low noise. AL krijg ik het bij de 1d lekker onder controle.
                  Ik ben ook wel benieuwd, hoeveel de 1d zal zakken in prijs... want dat is de keerzijde van de snelle evolutie. Nikon heeft daar dan weer minder last van.

Comment

@ Phille : Even mijn mening. Ik denk niet dat de D2H de camera is die je wil. Hij heeft duidelijk een andere doelgroep, namelijk journalisten/sportfotografen, en heeft vooral snelheid. Ik weet ook wel dat pixels niet alles zeggen. Maar die pixels tellen wel mee als je op bepaalde formaten wil afdrukken, en als je dan met je neus bovenop die foto's wilt gaan kijken......eventueel een crop..kortom als je "artistiek" bezig bent. Wel iets anders toch dan kranten/weekbladfoto's, toch ?
                    Ik heb dat al lang gevolgd. Mijn voorkeur gaat duidelijk naar Nikon, om diverse redenen. Moest de D2H een 6 megapixel-toestel zijn dan kocht ik hem waarschijnlijk. Nu niet, geen SLR toestel met minder dan 5 (echte) megapixels voor mij.
                    Volgend jaar vanaf februari, verwacht ik een serieuze prijsdaling.... Ge hebt een toestel (zo denk ik er zelf ook over) het is dus niet dringend. Als er ooit een moment is om nog even te wachten dan is het nu wel denk ik.
                    Als ik gelijk krijg zullen we dat in maart/april zien.

Comment

Wel, de D2H zou we toch kunnen bekoren, en het groeien in mpix staat voor mij niet echt op m'n verlanglijst.

Nog steeds ben ik van oordeel dat er 'teveel' naar de crops en uitvergrotingen op scherm wordt gekeken ipv een afdruk, maar dat is nu eenmaal de evolutie omdat meer en meer mensen het scherm als de beeldrager gaan zien en niet meer de afdruk. Er zijn hier velen die zelfs beweren dat ze bijna nog niks afdrukken, maar met DVD en cdrom de huiskamer laten genieten van hun werk, daarom wordt er zoveel gekeken naar hoe die foto's zich gedragen op scherm ipv papier.

Alleen al de cam2000 en de nieuwe auto witbalans systemen zouden me kunnen overtuigen de D2H te kopen, en ik heb behoefte aan een tweede toestel, een grotere buffer, en eventueel een hogere sluitersnelheid want Nikon blijkt resoluut voor iso200 te gaan, ik hoopte ergens iso100 of zelfs iso50 te zien voor ook een super ruisvrij beeld.

Ik beoordeel de uitkomst echter op papier en dan pas op scherm, want op het laatste downsize ik toch steeds tot 800px en dan ziet alles er na een kleine USM toch lekker uit ...

Oh ja, ik kan wachten hoor, maar niet lang

Comment

Originally posted by Phille

Oh ja, ik kan wachten hoor, maar niet lang
                        Phille,

Maar whats the point om te wachten?? Jij blijft toch bij Nikon, en die heeft nu net zijn topper gelanceerd.

Trouwens, ook ik heb absoluut geen behoefte aan meer pixels, wel betere!!
                        De 1D geeft minstens even mooie fotos dan de 10D, die toch 2.5mpixels meer heeft. Het feit dat Nikon nu met dit 4mpixel toestel op de markt komt spreekt boekdelen...

Laat hem onder de boom leggen ;-) Dan heb je al lang genoeg gewacht.

Happy shooting!

Comment

Ach 4 megapixels.. We hebben er wel 's een discussie over gehad he Rudy. Volgensmij en vele anderen is 't goed genoeg. In mijn 'carriere' met de F100 filmcamera heb ik welgeteld één 50x70 laten afdrukken. Ik heb op de presentatie van de D2H al enkele naar mijn smaak goede afdrukken op 30x45 gezien. Als dat is wat ie kan.. prima!

Ik heb ook al zitten denken over Canon. Iedereen valt de ruis toch wat tegen al is ie volgens veel forums meer 'film-like'. Laten we met z'n allen niet vergeten dat de firmware van de Canon al wat verder is doorontwikkeld en dat de Nikon nog met de eerste firmwareversies zit. Ik heb zelf goede hoop dat men aan de ruis firmwarematig nog wat kan doen. Zou een beetje dom zijn om een sensor te ontwikkelen waarvan je roept dat het mogelijk is om enorm weinig ruis te krijgen, maar vervolgens geen stap verder te komen dan de concurrent. Want volgens de presentaties destijds zou de D2H minder ruis moeten kunnen ontwikkelen dan de 1D.. Maargoed, zoveel verstand heb ik ook weer niet van de technologie.. Ik wacht gewoon af en hoop dat men de beloftes waar kan maken.

Nog een voordeel aan de D2H wat in veel 'reviews' wordt genoemd is het flitssysteem met de SB800. Ik verwacht mijn D2H nog deze maand. Hopelijk krijg ik de techniek snel onder de knie en kan ik wat moois laten zien.

Grt.

Dré

P.s. voor diegene die zich het herinneren, ja ik had 'm al moeten hebben maar hij zat nog niet bij de eerste levering.
                          -------------------------------------------------------
                          D2H

Comment

Working...
                          X