Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoopadvies gevraagd: g5 of v1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoopadvies gevraagd: g5 of v1

hallo,

Met kerstmis in aantocht ben ik op zoek naar een digitale camera. Mijn oog viel direct op de Canon g5 of de Sony V1. Nu heb ik al oneindig veel reviews gelezen op internet, maar ik weet nog altijd niet voor welke camera ik moet gaan.

De V1 krijgt overal goede punten, behalve dan voor zijn batterij en voor de kost van memorysticks, en soms ook voor zijn kleurweergave. De v1 trekt mij vooral aan door zijn kleiner formaat, AF snelheid en AF laser.

De g5 krijgt zeer goede commentaar, maar soms ook zeer slechte. Een probleem is blijkbaar 'purple fringe' (is dit echt een probleem in de praktijk?), en iets meer noise bij hogere ISO. En hoewel de camera meer kost dan de v1 komt het goedkoper uit omdat de CF kaartjes of Microdrive veel goedkoper zijn, en een tweede batterij is niet nodig. De g5 trekt mij aan door zijn 'professioneler karakter' en zijn uitgebreider opties (oa klapscherm, meer controls op de camera, afstandbediening).

Welke van de twee vinden jullie de beste koop. Ik ben (nog ) niet de beste fotograaf, maar wil serieuze vooruitgang boeken.

please o please verlos mij van de twijfel

mvg
    Olivier
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Ik heb zelf een G3 en ik kan u verzekeren dat zo'n uit- en inklapbaar schermpje ECHT de moeite waard is. De rest van enige vergelijking laat ik aan de experts over
    http://katrijn.fotopic.net
    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

Comment

De V1 is sneller in autofocus, en de night vision / night shot, samen met de af hologram is ook super goed. Shutter lag is ook korter volgens mij. Sony geeft scherpere beelden, maar de witbalans zit er soms naast. Kleuren zijn ook nog steeds "Sony", soms te fel , fluo groen, Scherm is duidelijk beter op de canon, draaibaar, bij de sony moet je naar heel kleine cijferkes op het lcd pieren, de canon heeft een aparte lcd voor de info.
      Die ms en accu is relatief, er zit toch al een groot verschil op de camera zelf.
      Neem ze beide in de hand, en beslis dan zelf.
      Elke camera heeft zijn gebreken!!

Comment

Working...
      X