Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor amateur sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: camera voor amateur sportfotografie

dat is ook een nieuw model en zou ergens einde van deze maand te verkrijgen zijn
    ik zou zeggen wacht tot moet de feestdagen voor actie's ivm oa de D7000 (of andere toestelen )

Comment

Canon 40D= 450euro 2e hands
      Canon 70-200 f4 = 450euro 2e hands
      dan nog een fototas en geheugenkaartje en ge bent vertrokken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Canon 40D= 450euro 2e hands
        Canon 70-200 f4 = 450euro 2e hands
        dan nog een fototas en geheugenkaartje en ge bent vertrokken!
        een 70-200 raad ik nu niet direct aan voor skatefotografie, zeker in combinatie met een cropcamera
        dat is te veel zoom
        ik zou eerder opteren om een 18-50mm ofzo lens te nemen voor een cropcamera voor skate fotografie
        later kan de topic starter er zelfs een ultra breedhoek lens erbij kopen bv een 10-20mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          dat is ook een nieuw model en zou ergens einde van deze maand te verkrijgen zijn
          ik zou zeggen wacht tot moet de feestdagen voor actie's ivm oa de D7000 (of andere toestelen )
          bedankt voor de tip! camera zal pas voor het voorjaar zijn dus ik zal van deze acties gebruik kunnen maken . als mijn ouders een brandkast hebben die stevig genoeg is ....
          ondertussen is google goed aan het werken

Comment

Voorzie ook genoeg budget voor de fototas die men hier aanhaalde...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Voorzie ook genoeg budget voor de fototas die men hier aanhaalde...
              een goede betaalbare fototas (rugzak) vind je al voor rond de 50 à 60€
              oa van canon en nikon

ik heb zo'n een aantal jaren serieus gebruikt met tevredenheid
              voor een beperkt budget is zo'n rugzak zeker geschikt genoeg

Comment

Als je wil opvallen, jawel...dat heeft Sony ook, tot een messengertas toe. Ik weet nu niet wat je allemaal uiteindelijk wil gaan aanschaffen (de Sony is ook uitstekend trouwens), maar ik zou toch eerder elders kijken.

Met tassen met "NIKON', "CANON", "SONY", of wat dan ook erop, zou ik eerder uitkijken...geef mij liever iets anoniemer.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik heb indertijd mijn 400d ook gekocht voor freestyle ski fotografie en ondertussen al een 5d en 5dII bijgekocht, die 400d was al fun om mee te werken maar de prestaties op hoge iso en het volledige 180° bereik van mijn fisheye hebben gezorgd dat ik full frame ben gegaan. De focus is snel genoeg op quasi alle toestellen en anders stel je al op voorhand scherp en herkadreer je (mits klein genoeg diafragme heb je scherptediepte genoeg, maar verlies hier je sluitertijd niet uit het oog). Aantal fps is verwaarloosbaar (voor mij toch) ik schiet nooit in burst, gewoon geduldig wachten en op het "juiste" moment drukken en dan lukt het wel na wat oefenen.
                  Ik ben voor canon gegaan omdat een paar maten van mij ook canon hebben (uitwisselen van materiaal) en heb dan mijn lenzen wat uitgebreid
                  ik ben voor sport heel blij met mijn 15mm f2.8 fisheye van sigma, mij 70-200 f4l van canon en mijn 24-70 f2.8l van canon
                  maar met een kitlens, en een 50mm 1,8 kom je ook al ver en dan een fisheye, voor skate en andere extreme sports een zalige lens (maar zelf nie bang zijn om heel dicht bij de actie te komen)

fijn dat er nog mensen zijn die omv hun sport met fotografie bezig zijn
                  succes en als je wat meerwil weten over hoe ik problemen aanpak die ik tegenkom
                  just ask

dieter
                  wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

oh ja, nog even over het fps
                    ofwel heb je echt een mitrailette a la 1D met 12fps en heb je je shot wel (en kei veel werk om de slechte shots eruit te selecteren)
                    wat ik had met burst wat dat de skier net zijn grab nog niet had of net had gelost, maar de juiste foto zat er quasi nooit in
                    kweek geduld en schier raak ene foto, maar de goeie
                    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                      dat is zo te zien wel een model van 7 jaar geleden en maar 4.1 megapixels. ja ik weet dat pixels niet de dag des oordeels vormen, maar mijn mobieltje heeft bijna meer pixels!
                      brengt dat geen nadelen met zich mee?
                      Ik heb daar zonder probleem A4 afdrukken mee laten maken en ik heb ook al gelezen van veel grotere afdrukkenn atuurlijk zijn de nieuwste sensoren beter, maar ik werk liever met mijn D2h als met mijn D700 + grip kwa camera en bediening.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

1000 euro is relatief krap, maar het kan. Zoals Jeff reeds aanhaalde, de 1DMK-serie is top of the bill. Maar wees gerust. Ik doe zelfs professionele actiefoto opdrachten met een 40D en dat gaat uit de kunst. Ik werk niet meer full time als fotograaf en heb mijn arsenaal danig afgebouwd omdat de investering anders niet meer in balans is met de opdrachten die ik nog freelance doe. (Dus geen 1D bodies meer en geen lenzen van 4000 euro en meer)

Je kan nu een 40D voor een goeie 400 euro op de kop tikken, die doet 6,5 frames per seconde en heeft een 10 megapixel sensor. De 50D zag ik al voor een goeie 550 euro en doet 5,5 frames per seconde (16 megapixels).

Je kan beide bodies complementeren met een Canon 70-200L f/4 lens zonder IS. Deze kost op een goei adres rond de 550 euro. Met andere woorden, rond de 1000 euro is haalbaar. Ik werk zelf heel veel met deze lens. Licht formaat, heel snelle AF en compact in een tas.

Ik raad je achteraf wel aan om een grip onder de camera te kopen. Dat brengt een camera beter in balans met grotere lenzen en werkt voor portrait mode een pak sneller en handiger.

Dus: ja het kan, maar er zullen altijd duurdere en betere oplossingen bestaan. Ook voor professionals. Mijn advies: 40D of 50D met een 70-200L F/4 non IS. (een beetje zoals Jeroen, denk ik). De combinatie die je hebt voor 1000 euro staat op de foto.

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                        hallo,

ben volldedig nieuw op dit forum dus not too harsh please .
                        ik ben momenteel 17 en op mijn 18 krijg ik van mijn ouders en familieleden een DSLR!
                        ik zou deze camera vooral gebruiken om aan sportfotografie te doen. ik moet nog alles leren over fotografie, ik heb mezelf al een heel dik boek erover aangeschaft, dus het zal in het begin op een laag niveau zijn. natuurlijk niet enkel sportfotografie, ik zal 1001 onderwerpen fotograferen, maar die sport is gewoon het uiteindelijke doel . alle vormen van skaten om specifiek te zijn. (en andere extreme sporten) dus ik kom redelijk dicht bij het onderwerp.
                        ik heb al heel wat gelezen in dat boek en het internet en ik heb zowat geprobeerd om af te leiden wat de juiste camera voor mij nodig zou hebben. (ook hier input toegestaan)
                        zoals bijvoorbeeld een mogelijkheid tot hoge fps, snelle AF, stabilisatie, enz
                        nu is natuurlijk de hamvraag, welke camera zouden jullie hier het meest geschikt voor vinden? of algemene richtlijnen/advies die jullie me kunnen geven ivm deze keuze.
                        zelf was mijn oog al gevallen op de canon eos 50d en de sony 450 alfa. met voorkeur voor de canon.

ps: mijn budget voor body en lenzen schat ik rond de 1000 euro
                        Last edited by EoSuSeR; 14 oktober 2010, 08:38.

Comment

waarom stelt toch iedereen een 70-200mm voor bij skate fotografie
                          die lens is daar niet zo voor geschikt, te veel zoom
                          voor dat type sportfotografie ben je beter af met een gewone standaard lens
                          24-70,18-50mm

Comment

als het hele kleine skaterkes zijn ofzo?

Comment

bedankt voor alle reacties.
                              van 1 kant hoor ik dus van een 40D of 50D te kopen (of nieuwere modellen in het algemeen). redelijk goede camera als beginner met wat beperkingen. hierbij een niet te dure/hoge kwaliteitslens.
                              langs de andere kant hoor ik voor een tweedehands model te gaan van een paar jaar geleden dat kwalitatief zeer goed is en voor een lage prijs maar waarvoor je even goed moet rondzoeken en dat redelijk geavanceerd is voor een beginner. waarschijnlijk houd ik hier wel meer geld voor een lens mee over.

nu heb ik nog een vraagje of iemand weet of de sony a450 (in eerste post vermeld) iets degelijk is voor mij. het toestel kost niet teveel en heeft een hoge fps (7fps is snelste modus). mijn bedenking bij dit model is dat bij deze 7fps er geen AF meer is. het toestel behoudt de waarden die het bij het eerste shot heeft gekozen. heb je er dan wel veel aan bij bewegende onderwerpen?
                              Last edited by thibault monheim; 14 oktober 2010, 18:16.

Comment

Aan bewegende onderwerpen wel, in de zin dat ze mogen bewegen op zich (bijvoorbeeld armen bewegen), maar de afstand waarop je scherpstelt (tussen camera en onderwerp) niet mag veranderen.

Ze mogen dus springen, dansen, of wat dan ook, zolang ze op precies dezelfde plaats blijven is er geen probleem Als je onderwerpen die qua afstand tot de camera bewegen, dan heb je 5 fps en kan je de gewone AF (dus ook continuous) gebruiken . Prima toestel, veel camera voor je geld . Gecombineerd met een 70-300G SSM en desnoods een vertical grip is dat een hele goede combinatie.

Comment

Working...
                                X