Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor amateur sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: camera voor amateur sportfotografie

mijn toekomstige onderwerpen zullen wel van en naar me bewegen dus dan is het niet zo handig. en ik heb al op een paar reviews gelezen dat de camera die 5fps eigenlijk maar amper kan volgen.

Comment

Als het inderdaad eerder voor close sports is zoals skating en ramping, zou een kleinere lens inderdaad voldoen, ik zou dan een goede USM tot 85mm aanraden.

Comment

Mensen staren zich nogal blind op dat fps gezeik, alleja wat zijt ge daar nu mee, het is leuk voor een opeenvolging te maken van een actie, maar eer ge zoiets kunt moet ge al weten waar ge mee bezig zijt.

Aangezien skaten overdag gebeurt meestal is er al geen lichsterke lens nodig, dus raad ik een 2dehands 17-40 F4L aan, koop hierbij een 2de hands 50D en ge hebt nog geld over en zit perfect.

Bij skaten zit ge vaak amper 2 meter van het object af, daarom die 17-40. Kunt ge erna nog altijd een 85mm F1,8 kopen bijvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
          mijn toekomstige onderwerpen zullen wel van en naar me bewegen dus dan is het niet zo handig. en ik heb al op een paar reviews gelezen dat de camera die 5fps eigenlijk maar amper kan volgen.
          't Hangt onder andere af van hoe lang de afstand is en hoe dichter bij de camera, hoe moeilijker (dat hoor ik toch op luchtvaartfora). Ik 'ken' iemand die de A500 (broertje van de A450) gebruikt met een 70-300 voor luchtvaart (laagvliegende straaljagers - iets sneller dan een sport zoals skaten) en daar uitstekende foto's mee maakt...in AF-C en met de 9 autofocuspunten geactiveerd.

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

het is waarschijnlijk wel waar dat ik niet te veel naar die fps moet kijken maar ook naar vele andere factoren. goed leren timen is even belangrijk
            wat is het toch allemaal moeilijk
            waar ik gisteren ook aan dacht is dat ik ook goed naar de constructie van de camera moet kijken (goede punten voor de eos ). er moet maar 1 iemand tegen me botsen in het midden van het skatepark en mijn camera ligt in duizend stukjes op de grond als die niet sterk genoeg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
              waar ik gisteren ook aan dacht is dat ik ook goed naar de constructie van de camera moet kijken (goede punten voor de eos ). er moet maar 1 iemand tegen me botsen in het midden van het skatepark en mijn camera ligt in duizend stukjes op de grond als die niet sterk genoeg is.
              als je daar bang voor bent

ps de Nikon D7000 heeft ook een body van magnesium en is ook nog goed afgedicht tegen stof en water.
              dat is bij mij een pluspunt voor een toestel dat je gaat gebruiken bij buitensport fotografie.

Comment

heb net iets nieuws ontdekt en wil even weten of jullie het legit vinden voor mijn doeleinden.
                ik stootte daarnet op de sony a55. dat ding zou 6fps, tot wel 10fps(daar begint het wel handig te worden hé?) kunnen halen. het is wel geen echte DSLR meer en gebruikt een vernuftigd systeem van sony met een semi-doorzichtige spiegel. (dit zorgt spijtig genoeg wel voor minder lichtinval)
                linkje: http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/default.asp
                hij kan zelfs HD video's opnemen.
                en dit alles voor een zeer lage prijs! en dus meer geld voor goede lenzen
                het kan zijn dat ik volledig fout zit met deze camera. maar ik wil toch even weten wat jullie ervan vinden

Comment

Het idee dat Sony had is goed ...maar zoals het momenteel werkt met de elektronische zoeker en de 10 fps modus verkies zelfs ik als Sonygebruiker een camera met elektronische zoeker. Een A580 lijkt me een betere optie en is niet zo heel veel duurder (ligt een stuk beter in de hand, de batterij gaat veel langer mee en je kan er een vertical grip opzetten indien je zou willen).

Het probleem met die 10 fps is dat de camera in de 10 fps modus alles zelf beslist als je AF-C wil hebben. Instellingen kan je daar niet in wijzigen, je zit vast in een soort 'automodus' - tenzij je 'm op AF-S ofzo zet. Ik stel voor dat je de review van Dpreview en die van Imaging-Resource.com eens volledig leest...dan kan je beslissen of deze camera voor jou is of niet.

Persoonlijk zou ik eerder toch naar de A580 gaan, alleen al voor de batterij.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ja, heb nog wat meer gelezen. hij leunt volgens mij wat te hard aan bij een compact. de camera heeft wel veel functies, toeters en bellen maar als ik zelf meer gevorderd wordt zal ik beperkt worden door deze camera omdat hij niet zo 'customisable' is naar je eigen voorkeur/situatie
                    ik zal eens wat opzoeken over die a580. (want ik houd nog steeds alle deuren open )

Comment

topic begint misschien wat langdradig te worden maar ik heb ongeveer beslist welke body ik ga kopen. ik heb ook beslist om zelf meer bij te leggen zodat ik deftig materiaal kan kopen. de body zal niet te duur zijn om duurdere lenzen te kunnen kopen
                      ik ga voor de canon 50D of misschien de sony 580 (dat zal ik waarschijnlijk pas beslissen als ik ze allebei zelf in de hand heb genomen enz. in de winkel)
                      nu komt de vraag op, welk objectief? ik zou liefst niet meer dan 650€ euro hieraan uitgeven (body ligt tegen de 800€ +650€ lens + xxx€ voor al het bijhorende materiaal is zowat de limiet denk ik)
                      ik heb vooral groothoek zoom lenzen op het oog met skate-fotografie in het achterhoofd.
                      na eliminatie van zeer veel lenzen heb ik er 2 (eigenlijk 3 maar die derde is nog niet voor nu) uitgekozen waar ik moeilijk tussen kan beslissen.
                      de canon 17-40mm f/4 L USM
                      de sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM
                      (de sigma 8-16mm intrigeert me ook echt maar die is toch net iets te specifiek voor me. dan heb ik enkel een megagrote groothoek zoom. ik zou toch wat all-round mogelijkheden blijven bewaren sinds ik niet énkel skate-fotografie ga doen, en zelfs daar is een lens met een iets langere brandpuntsafstand soms handig om al van tevoren te croppen. ik kan de 8-16mm later nog bij kopen)

uit reviews van lenstip.com heb ik de volgende dingen kunnen afleiden van de bovenstaande lenzen
                      de canon heeft weinig barrel distortion, weinig CA, weinig vignetting. maar, heeft niet zo'n ongelooflijk scherp beeld (tov de sigma) en de AF zit er gemiddeld 10% van de keren naast.
                      de sigma heeft een ongelooflijk scherper beeld, de AF zit er maar 3% van de shots naast en heeft stabilisatie wat wel handig kan zijn. maar wat meer barrel distortion, wat meer CA, meer vignetting.
                      (de 8-16 zou door zijn brede beeldhoek zo'n grote scherptediepte hebben dat je de AF gewoon uit kunt zetten. bij een afstand van 2.4 meter heb je bijvoorbeeld een scherp beeld van 1.2 meter tot oneindig. dat terzijde)

de canon en sigma liggen zo dicht bij elkaar, en hebben complementaire voor- en nadelen dat ik maar niet kan uitmaken welke de betere lens zou zijn voor me...

edit: als jullie vinden dat ik deze post in het lenzen topic moet plaatsen zeg het dan maar gerust

Comment

Canonlenzen ken ik als Sonygebruiker uiteraard minder, maar voor een A580 zou ik ofwel de bekende Tamron 17-50 f/2.8 aanraden, of een Sony Carl Zeiss (de goedkoopste Carl Zeiss lens voor Sony trouwens) 16-80 f/3.5-4.5.

De gewone kitlenzen (18-55 + 55-200) zijn ook prima stukjes glas trouwens, zij het minder lichtsterk...gecombineerd met bijvoorbeeld de DT 35mm f/1.8 SAM of de DT 50mm f/1.8 SAM (die ook vrij goedkoop zijn) heb je al een mooi bereik. Iets zoals de Canon 70-200 f/4 heeft Sony niet - wel een 70-300 f/4.5-5.6 G SSM. Meer bereik, ten koste van een stop richting 300mm.

Comment

Mocht je al met SLR gewerkt hebben zou ik in uw budget zeker een 1Dmk2 aangeraden hebben, maar gezien je er geen ervaring mee hebt... en het toch niet zou fun zou zijn met een niet zo eenvoudig body te beginnen... dan zou ik ook aanraden één van onderstaande:

30D 8mpix
                          40D 10mpix

.... maar waarom zou je ook niet een 500 of 550D kunnen nemen?
                          (die hebben tegenwoordig ook redelijk wat fps, en AF is ook vrij goed,...)

Ik heb efkens een 550D gehad en vond die eigenlijk niet slecht.
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                          X