Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Hallo
    Ik kocht een drietal maand geleden een 5DII met 24-105 lens, met nog de macro 100mm van canon erbij.
    Nu stel ik vast dat dit eigenlijk te zwaar is om mee te zeulen telkens, en zou dit willen verkopen en dan een Conon 11G of 12G te kopen.
    Dit zal veel lichter zijn , en zeker beter vast te houden zijn met mijn niet te bibberloze handen.
    Kan ik , van gebruikers ervaringen, een bijna even goede kwaliteit foto's verwachten van zo een toestel als van een DSRL toestel.
    Zuiver voor hobby, dan wil je ook nog wel de betere foto, maar ik krijg teveel last en protest van het oude lichaam , dus zal ik moeten inbinden en met minder tevreden zijn;-)
    Klein kodakske

Re: Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
    Hallo
    Ik kocht een drietal maand geleden een 5DII met 24-105 lens, met nog de macro 100mm van canon erbij.
    Nu stel ik vast dat dit eigenlijk te zwaar is om mee te zeulen telkens, en zou dit willen verkopen en dan een Conon 11G of 12G te kopen.
    Dit zal veel lichter zijn , en zeker beter vast te houden zijn met mijn niet te bibberloze handen.
    Kan ik , van gebruikers ervaringen, een bijna even goede kwaliteit foto's verwachten van zo een toestel als van een DSRL toestel.
    Zuiver voor hobby, dan wil je ook nog wel de betere foto, maar ik krijg teveel last en protest van het oude lichaam , dus zal ik moeten inbinden en met minder tevreden zijn;-)
    Nogal drastisch vind ik... Is een mirrorless toestel geen goede tussenoplossing?

Comment

Ik vind die overgang ook nogal bruut, hoor.

Ik heb de G9, een voorloper van de G11 (is er al een G12 in aantocht? ). Alleszins, het voordeel van dit toestel is inderdaad z'n compactheid, en daarom heb ik dit toestel ook meer bij me, dan m'n EOS 7D met verschillende lenzen. Waar heb ik dat nog gehoord dat het beste fototoestel datgene is dat je bij je hebt als je het nodig hebt?
      Kijk zeker eens naar mijn zonsondergangen: de ene is gemaakt met de G9, de andere met een 50D. KLIK. Weinig verschil in kwaliteit te bespeuren.
      Maar die compactheid (en zo licht en klein is de G9 nu ook weer niet) heeft ook z'n tol: merkelijk trager dan een dSLR en niet geschikt voor low light conditions. Een anekdote: vorig jaar BDLive. Omdat ik "van dienst was", had ik enkel mijn G9 meegenomen, en mijn dSLR en objectieven thuis gelaten (misschien moet ik dat dit jaar weer doen? ). Wel, ik volgde de workshop Concertfotografie, waarna we de kans kregen een live band te fotograferen vanop de eerste rij. Wel... een enkele foto (van een erg statische bassist) was geslaagd, het merendeel was voor de prullenmand. Jammer, maar de bittere waarheid.
      Maar je moet de foto's 'ns zien die ik dit jaar van de kleinkinderen gemaakt hebt, ondermeer in de Efteling en in Gent. Ook gemaakt met de G9, handig om mee te nemen en bovendien onopvallend. Als ik mijn 7D tevoorschijn haal, met de 70-200 f/2.8 samen goed voor een kleine 3 kg (zie mijn avatar), is mijn oudste kleindochter (4 jaar) allang verdwenen...

't Is maar mijn ervaring, maar ik denk dat beide toestellen hun eigen nut en toepassing hebben.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Van een top DSLR naar een compact is zeer drastisch hoor!

Een mirrorless toestel is misschien een oplossing:

- een sony nex 3 of nex 5
        - een olympus pen
        - een samsung nx10
        - een panasonic lumix G2
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Daar gaat ge toch wel spijt van krijgen denk ik. En eerlijk gezegd, ik heb nog nooit geklaagd over het gewicht, ik loop rond met een 5D en een sigma 24 70. Het is maar net hoe snel iemand klaagt denk ik. Verder kan je misschien eens kijken naar andere straps, die de draaglast rond je schouder/nek verminderen.

Comment

Beste Vroy,

Moest je de switch toch maken ben ik zeer bereid om je 5d mk2 over te nemen!

Groeten,

P
            * Canon 5d mkII - Canon 17-40 f4 - Canon 50mm f1.4 - Canon 70-200 f2.8 is + extender 1.4*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Daar gaat ge toch wel spijt van krijgen denk ik. En eerlijk gezegd, ik heb nog nooit geklaagd over het gewicht, ik loop rond met een 5D en een sigma 24 70. Het is maar net hoe snel iemand klaagt denk ik. Verder kan je misschien eens kijken naar andere straps, die de draaglast rond je schouder/nek verminderen.
              Misschien ben jij (veel?) jonger of merkelijk fitter dan de TS? Ik moet zeggen dat ik op m'n zestigste ook twee keer nadenk eer ik mijn rugzak dichtrits en aangesp. Elke kilo is er eentje meer, zeker als je daarbij met twee kleinkinderen door een pretpark of een dierentuin "holt".
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                ik heb zowel de 5D2 als de G12 NIET gebruikt maar ik weet al meteen het antwoord : absoluut niet! Je gaat alleen al spijt hebben dat een G12 de foto niet neemt als je op het knopje duwt maar je een "eeuwigheid" moet wachten voor hij "klikt"...

Als ik u was, hield ik de 5D2 en kocht ik er een wat goedkopere compact bij voor als je echt niet wil sleuren...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

5D MII niet verkopen, G12 of iets gelijkaardig bijkopen.
                  Dan kiezen wat ge gebruikt, in welke omstandigheden.

MVG, jeff c.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik ben ook 60 geworden en let een beetje op het gewicht (zal mij niet laten verleiden tot een 1D of superteles)
                    Een 5DII is lichter dan een 7D, en maar 2-300g zwaarder dan de XXXD reeks, ik zou misschien een lichtere lens erop zetten en een handige tas zoeken

Neem een simpel compactje (bv een IXUS 100) erbij en denk nog eens na

Comment

Al gedacht aan een Canon 1000D - Canon's kleinste spiegelreflex? Weegt ook een fractie van de 5D en toch nog pak sneller en beter dan de G12.

Comment

Lijkt mij toch ook een drastische overstap. Maar ik kan het begrijpen. Mijn moeder heeft een G10 en is wel een leuk toestelletje.

Moest je de overstap toch willen doen dan denk ik dat je beter uw toestel verkoopt.Je zal er een pak meer geld voor krijgen dan de prijs van een nieuwe G11 of powershot G12.

Ik en wellicht andere personen op dit forum dromen alleen van zo'n full-frame en hebben er zeker de prijs van een nieuwe G11 of powershot G12 voor over.
                        EOS 7D - Canon EF-S 15-85mm IS USM - Canon EF 70-200mm F4 L USM - EF 50mm F1.8 - Kenko tussenringen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Misschien ben jij (veel?) jonger of merkelijk fitter dan de TS? Ik moet zeggen dat ik op m'n zestigste ook twee keer nadenk eer ik mijn rugzak dichtrits en aangesp. Elke kilo is er eentje meer, zeker als je daarbij met twee kleinkinderen door een pretpark of een dierentuin "holt".
                          Ik ben inderdaad maar 20 jaar, echter heb ik wel spierziekte, maar ik klaag echt niet hoor. Alléja, ge weet toch voor ge een dslr komt waar ge aan begint, de body, plus lenzen etc.

Comment

Zo zie je maar, wat voor de ene te zwaar is, kan voor de andere als "goed te doen" overkomen. Een (spier)ziekte, net als leeftijd, kan je zekere beperkingen opleggen, en het is heel moeilijk om voor een andere te oordelen wat "draagbaar" is, en wat niet. Vandaar dat ik even tussenbeide kwam.

Comment

ja dat klopt ook volledig, daarom dat ik al begon over die straps, ik heb namelijk al straps gezien die via de midden en beide kanten van de schouders verbonden zijn aan de camera, zodat het gewicht verspreid werd over de torso. Zo kan de TS mss zijn 5D houden en het gewichtprobleem oplossen.

Comment

Working...
                              X