Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Zou ik nu ook niet dadelijk meer doen die overstap.
    Ik heb het toen ook gedaan, ben nl van een eos 400d naar een g11 gegaan, kijk qua beeldkwaliteit bij voldoende licht geen enkel probleem, maar als het donkerder word is zo een compact toch merkelijk trager.
    Ze hadden het me ook gezegd om het niet te doen en ik deed het toch, had er na een tijdje als spijt van, nu is de g11 weer verkocht en heb ik me terug een 50 d gehaald, al is het alleen al om het fejt je met de scherptediepte kan spelen met een dslr en dat bij een compact zeer beperkt is en dat miste ik wel.

groeten
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

poeh, dat iemand zo'n stap überhaupt overweegt kan ik eigenlijk al niet bij. Ik kan me wel voorstellen dat je een combi van een 5D + 24-105L o.i.d. (te) zwaar vindt om overal mee heen te nemen. Maar ik denk toch dat als je één keer gewend bent aan een beeldkwaliteit van een 5D II dat bijna al het andere tegen zal vallen De overstap van een camera met een geweldige FF sensor naar een camera met een sensor ter grootte van het puntje van mijn nagel lijkt me dan toch ook écht een stap te ver. Wil je dan compacter dan wat je nu hebt dan zou ik toch eerder een Olympus Pen o.i.d. overwegen....
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik begrijp het ook niet. Zelf neem ik mijn 5D met de 'loodzware' 70-200 2.8 IS overal mee naartoe. Gisteren nog de hele dag op de vliegshow van Sanicole mee gehad.
        Dat went wel na een tijdje.

Mocht het te zwaar zijn bij momenten, dan zou ik een compactje bijkopen. De 5D MKII wegdoen vind ik drastisch. Then again, waarom heb je die eigenlijk überhaupt gekocht: om snapshots mee te maken of toch wat serieuzer werk?
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Je kan gewoon ook een lens verkopen en daarmee een compactje kopen.

Of een lensdopje

Comment

Vooreerst, je weet nooit wat er komt...
            Ben dus omver gereden op het zebrapad door een typ die mij niet had gezien, en dus gaat het nu slechter dan het zou moeten gaan met de leden en lenden.
            Zoals de Les al fijntjes aanhaalde , de een is de andere niet hé, en als je dan al wat ouder , en minder mobiel bent, kan dit na nog een stoot erbij meer problemen geven, want 20 à 30 jaar terug was zelfs met zakken van 50 kg rondzeulen geen probleem
            Verder wil ik zoals je al kon lezen zeker de iets betere foto, maar dan vind ik de eerste foto, terug van Les, nu zeker niet minderwaardig tegenover die daaronder met een dsrl.
            Houden , en met een gecombineerde traps zou mogelijk ook een goede oplossing en tip zijn, gecombineerd met een goede (kleine,lichtere) compact.
            Ja, die zal natuurlijk wel zijn beperkingen hebben denk ik tegenover de 5dII.
            Of misschien zo een spiegelloos toestel, PVA en Frank al zei, maar daar hoor je toch niet veel van?
            En nee, beste grapjas caleido, ik hoef geen lens te verkopen om een nieuw toestel of lensdopje aan te schaffen ;-)
            Klein kodakske

Comment

Doen wat zovele ouderen doen die de zwaarte van de leeftijd al wat voelen. Naast de
              vrouw nemen ze er een licht, speels ding bij om wat mee te spelen en te foefelen. Maar
              de oude vertrouwde mag blijven, voor het evenwicht, voor het iets ernstiger werk.

Comment

Goh das een moeilijke zenne....
                Ik zou die ook wegdoen voor jou doen en een kleinere aankopen die minder zwaar is.

Je moet niet naar me luisteren hé maar ik heb thuis nog een oude 300 D liggen die Mis Spikke nu gebruikt en das een licht en goed toestel met en prachtige hanteerbaarheid.
                Je kan ze overal kopen voor een appel en een ei..Dus hou die 5D II en ga voor zo eentje..Of een 400 D want die kitlenzen zijn super goed.
                Zonder battery grip weegt zo een 300 D niets en kan je er uren mee rondlopen..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Doen wat zovele ouderen doen die de zwaarte van de leeftijd al wat voelen. Naast de
                  vrouw nemen ze er een licht, speels ding bij om wat mee te spelen en te foefelen. Maar
                  de oude vertrouwde mag blijven, voor het evenwicht, voor het iets ernstiger werk.
                  Zo had ik het nog niet bekeken, doudeke, maar ja, het klopt wel!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                    Vooreerst, je weet nooit wat er komt...
                    Ben dus omver gereden op het zebrapad door een typ die mij niet had gezien, en dus gaat het nu slechter dan het zou moeten gaan met de leden en lenden.
                    Zoals de Les al fijntjes aanhaalde , de een is de andere niet hé, en als je dan al wat ouder , en minder mobiel bent, kan dit na nog een stoot erbij meer problemen geven, want 20 à 30 jaar terug was zelfs met zakken van 50 kg rondzeulen geen probleem
                    Verder wil ik zoals je al kon lezen zeker de iets betere foto, maar dan vind ik de eerste foto, terug van Les, nu zeker niet minderwaardig tegenover die daaronder met een dsrl.
                    Houden , en met een gecombineerde traps zou mogelijk ook een goede oplossing en tip zijn, gecombineerd met een goede (kleine,lichtere) compact.
                    Ja, die zal natuurlijk wel zijn beperkingen hebben denk ik tegenover de 5dII.
                    Of misschien zo een spiegelloos toestel, PVA en Frank al zei, maar daar hoor je toch niet veel van?
                    En nee, beste grapjas caleido, ik hoef geen lens te verkopen om een nieuw toestel of lensdopje aan te schaffen ;-)
                    Wauw, inderdaad: je weet nooit wat op je afkomt!
                    DSLR voor het "betere" werk, en zo dat je er liefst niet teveel mee moet zeulen, de lichtere compact voor onderweg. Die spiegelloze toestellen worden beter en beter.
                    Dat je er nog niet van hoort... Nou, nou, laat Puerte dat maar niet horen!
                    KLIK, als je dat draadje (wat zeg ik draad) nog niet gezien hebt. Ook in de nieuwste Shoot verschillende blz. over o.a. de Pana DMC-G2, en de Sony NEX-5. Toch misschien een interessante piste?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dank je wel, heb dit met intresse gevolgd, wel een ferme boterham ;-)
                      Zal mij nog meer informeren, en dat zou misschien wel de ideale tussenweg zijn.
                      Is een goede beeldkwaliteit met wat ik al gezien heb, en als het moet, bv voor telewerk, dan toch de DSLR meenemen.
                      Klein kodakske

Comment

Op reis dit jaar alleen de G11 meegenomen en ik moet toegeven is licht tegenover mijn Nikon D700.
                        Maar ik heb de Nikon toch gemist hoor. De G11 gaat maar tot 28mm en op mijn Nikon heb ik dan de 14-24 F2.8 staan en dat is toch nog andere koek hoor.
                        Maar ik werk graag met groothoek als Canon nu eens zou beginnen op 24mm.
                        Maar ben weer aan het dromen hier
                        2 x Nikon Z6 met wat glas
                        www.janvanginkel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierredlr Bekijk bericht
                          Beste Vroy,

Moest je de switch toch maken ben ik zeer bereid om je 5d mk2 over te nemen!

Groeten,

P
                          LOL Ik denk dat er een file staat voor TS zijn pmbox.

Poeh....als ik mijn 5DmkII kwijt zou zijn , zou ik me geamputeerd voelen (tis erg, maar waar) Ik zou , als ik de middelen had, het advies van Palombian opvolgen. 5DmkII lekker houden (zie je sommige mensen al smullen bij het idee dat je er van af wilt?) en er een leuke compactcamera bij kopen.

Comment

Een DSLR is iets anders dan een (semi)compact.
                            Is de keuze nodig? Mijn ervaring met een G9 (ik werd gek van het optische zoekertje en de "dunne" jpg bestanden) heeft me geleerd dat een licht alternatief soms wenselijk is maar dat je beide zou moeten hebben.
                            Momenteel heb ik in volgorde van formaat:

Fujifilm F31
                            Olympus PEN E-P2 met 14-45, 20mm en 45-200 Lumix lenzen
                            Nikon D300
                            Nikon D3s en een vrij uitgebreid assortiment lenzen. Van de 30 lenzen die ik heb gebruik ik er per shoot of sessie meestal 2-5 maar bijna nooit dezelfde.

Wil je kwaliteit dan zou ik naast de 5DII eerde een micro 4/3 toestel nemen. Ernaast, niet i.p.v.

Sinds de Fujifilm X100 is aangekondigd heb ik ook al een extra bakje naast me staan om het overtollige kwijl op te vangen.

Alleen als je echt het idee hebt dat je alleen een beetje point and shoot wilt en de 5DII eigenlijk niet benut zou ik je aanraden die weg doen voor iets lichters.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Mocht ik de centen hebben (zeg maar de grote pot winnen), dan deed ik mij de Leica M9 zelf cadeau met een 50- en een 135mm.
                              Ernstig nu, ik heb ook de 5D met o.a. de 24-105 en ik ga mij daar een G11 bijkopen.
                              Ik zit namelijk ook op tram 6, heb bovendien serieuze rugklachten en die rug zak met de 5D + 50mm (Sigma) + 17-40 + 24-105 + flitser en nog wat prullen, is toch behoorlijk zwaar en dus een G11 zal bij momenten zeker welkom zijn.
                              Maar geen haar op mijn kop die eraan denkt ooit die 5D van de hand te doen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Mocht ik de centen hebben (zeg maar de grote pot winnen), dan deed ik mij de Leica M9 zelf cadeau met een 50- en een 135mm.
                                Grtz, RF

Zelfde gedacht hier en de rest heb je ook een punt..
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X