Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Ik ben toch ook al 56+ en ik loop met een 350D en een 7D met 24/105 en 100/400 op, rond mij nek . het enige waar ik last van heb is de turende blikken naar de lenzen .De 100/400 had zwart mogen zijn dan viel ze minder op .terloops ik ga de 350 vervangen door een 5DII dat zal ook weer een stijging van het gewicht meebrengen.Ik zou de 5D nooit wegdoen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Ik ben toch ook al 56+ en ik loop met een 350D en een 7D met 24/105 en 100/400 op, rond mij nek . het enige waar ik last van heb is de turende blikken naar de lenzen .De 100/400 had zwart mogen zijn dan viel ze minder op .terloops ik ga de 350 vervangen door een 5DII dat zal ook weer een stijging van het gewicht meebrengen.Ik zou de 5D nooit wegdoen .
      Indien het wit je stoort kan je altijd een lenscoat gebruiken, nadeel op een 100-400 is dat er maar een gedeelte bedekt is door de schuifzoom !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik stel me momenteel dezelfde vraag.
        Ik heb een Nikon D300 met 4 lenzen.
        Maar ik merk dat ik het toestel soms niet meeneem ivm gewicht en gezeul.

Twijfel of ik alles zou weg doen en een compact of spiegelloos iets zou komen in de plaats.

Helaas zal ik in dat geval altijd inboeten op kwaliteit en fotografie comfort.
        Een extra compactje is ook zo dom volgens mij. Wat ben je met 2 camera's?

Ben er dus nog niet aan uit.

Comment

Wat is er mis met een 500,550 of 60D ? Bij die laatste heb je nog een uitklapbaar schermpje wat handig kan zijn bij macrofotografie en als je niet erg beweeglijk bent.

Zonder 70-200 en batterijgreep vind ik de 5D MII nu ook niet overdreven zwaar.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Al gedacht aan een Canon 1000D - Canon's kleinste spiegelreflex? Weegt ook een fractie van de 5D en toch nog pak sneller en beter dan de G12.
            dan kan je beter naar een 550D gaan.
            weegt ongeveer hetzelfde en heeft technisch toch wat meer mogelijkheden..
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
              Een extra compactje is ook zo dom volgens mij. Wat ben je met 2 camera's?
              Ben er dus nog niet aan uit.
              Dat is hetzelfde als je afvragen wat je nu met twee kostuums bent. Mijn compact gaat
              gewoon overal mee, in mijn jaszak. Of ik nu van plan ben foto's te trekken of niet, het
              kan, want ik heb hem bij. En het gebeurt dan ook. Ik zie iets leuks of er gebeurt iets en
              de compact is mee om er foto's van te trekken.
              Mijn DSLR neem ik vooral mee als ik er op uit ga om foto's te trekken. Dat kan aan de
              kust zijn, of een vreemde stad of plaats, of de een of andere happening, dan neem ik
              mijn DSLR mee. Gebeurt zo ongeveer 1 keer per week. Soms 2 keer.
              En ik moet zeggen dat zo'n compact als de LX5 best wel goede prenten neemt. Ik vind
              het dan ook een ideale combinatie om naast de niet altijd mee te nemen spiegel een
              altijd bij hebbende compact te hebben. Een kostuum dat iets gemakkelijker zit en je
              best goed gekleed mee bent naast je net te stijve pak om dagdagelijks in rond te lopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                dan kan je beter naar een 550D gaan.
                weegt ongeveer hetzelfde en heeft technisch toch wat meer mogelijkheden..
                1000D of 550D, je hebt een tas nodig en die dien je mee te sleuren. Uiteindelijk is dat
                hetzelfde gesleur als met een 5D, alleen iets minder gewicht. Terwijl een compact in je
                jaszak moet kunnen, alsof je hem als het ware niet mee hebt. Vandaar dat ik ook al die
                tussen-apparaten zoals de Olympus Pen, Panasonic G1, Sony Nex, enzovoort, nog te groot
                vind.
                Bij een compact moet je eigenlijk zelf een beetje verwonderd zijn dat je hem überhaupt
                mee hebt.

Comment

Working...
                X