Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop dsrl 5dII voor een G12

Zo'n G kost nu de wereld niet, ik zou eerst een G11/G12 (is die al uit?) kopen en dan zelf vergelijken. Of je die 5D mkII nu verkoopt of binnen 1 maand, zal weinig uitmaken.

Het lijkt me een drastisch verschil en dat duid er volgens mij op dat je de aankoop van een (semi-pro) dslr niet goed hebt doordacht.

Ik wil je met plezier een G11 + instap dslr (400D) ruilen voor je 5D mkII hoor Dan heb je het allebei.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Goh das een moeilijke zenne....
      Ik zou die ook wegdoen voor jou doen en een kleinere aankopen die minder zwaar is.
      Dit was ook mijn eerste gedacht toen ik de openingpost lees... Desnoods verkopen en een lichter (semi-pro) toestel kopen.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Dank aan allen voor jullie inbreng.
        Zoals sommigen hier al aanhaalden zal dit wel de beste oplossing zijn, de 5DII houden en een lichter toestelletje voor het gewone werk en kiekjes.
        Zou ten andere ook een aardige stuiver op het toestel en al mijn lenzen en bijhorigheden verliezen.
        De kleine toestellen die ik op het oog heb, zoals die 11 of 12 G (ja, is al te krijgen) zijn niet erg duur voor hetgeen ze bieden, en blijven klein , waar de soorten Pen, met lenzen weer groter uitvallen.
        Dus waarschijnlijk wordt het de 11 of 12G, waarvan de laatste de knopjes ook beter zouden geplaatst zijn, zou verder ook beter films maken, maar voor mij is dit item niet belangrijk.
        Foto Rubens mag mijn terug verwachten. ;-)
        Dus dank voor het meedenken.
        Klein kodakske

Comment

Volgens mij heb je een heel wijs besluit genomen.
          Ik vind die systeem camera's noch mossel noch vis.
          Die gaan zeker niet slecht zijn hoor maar..........
          Je zit dan met een compact met de lenzen van een reflex, voor mij is het een reflex en/of een compact, tenzij je tijd zat hebt tussen duim en wijsvinger, en dan komt natuurlijk de Leica om de hoek piepen.
          Dat laatste is natuurlijk een natte droom van mij (en velen).

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kijk ook eens naar een S90. Ik heb een 5D en een G9 voor de momenten waar een DSLR onpraktisch is. Maar als ik nu iets zou moeten kopen zou ik voor de S90 gaan. Want de G9 en dus ook de G12 zijn uiteindelijk nog altijd relatief groot. Een S90 zou beter bij mij passen wanneer ik die DSLR niet wil meenemen.

Comment

Ja, zo is het maar net falcon, en de Leica, en de tijd die jij noemde moet nog dienen voor alles en nog wat ;-)
              De S90 heb in handen gehad, maar die is echt te klein voor mijn kolenschoppen..
              Het staat nu vast ,de G11 zal het wezen, velen zijn tevreden over het ding, dan zou ik het ook moeten zijn, en als klap op de vuurpijl, goedkoop gediend zo.
              Klein kodakske

Comment

Nog even een paar linkjes meegeven:
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

en
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zonder 70-200 mm f2.8 lens of batterijgrip vind ik de 5D MII niet extreem zwaar.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Zonder 70-200 mm f2.8 lens of batterijgrip vind ik de 5D MII niet extreem zwaar.
                    Voor mij is de 5D met 70-200 f2,8 over het algemeen ook niet te zwaar, maar op dit ogenblik heb ik een probleem met mijn rug, en ik denk er niet aan om dan met de 5D of 1D op pad te gaan...
                    (Ik had beloofd om zondag foto's te maken op een MTB-toer hier vlakbij, maar dat heb ik zelfs al afgezegd.)

Als ik nu foto's wil maken, dan ben ik beperkt tot de S90, maar ik hoop dat ik eind volgende week toch terug de DSLR kan gebruiken.

Of iets te zwaar is, dat hangt dus af van meerdere factoren.

De beeldkwaliteit van een S90 komt lang niet in de buurt van de 5D MKII of de 1D MKIII, maar als dat het enige bruikbare alternatief is, dan probeer ik daar toch het beste uit te halen.

Ik heb een G9 gehad, en die was eigenlijk nog te groot als "compactje dat je overal mee naartoe neemt", daarvoor is de s90 véél beter (binnenkort is er de S95 die weer wat beter zou moeten zijn).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                      (binnenkort is er de S95 die weer wat beter zou moeten zijn).
                      Die is al te koop...

Comment

Ter volledigheid even nog posten dat het de G11 Kit is geworden,kompleet met geheugenkaart 8GB, een tweede batterij, een lowepro zakje en een weliswaar klein statiefje voor 448 € bij studio 73.
                        Sta versteld van de kwaliteit van de foto's, die veel meer dan 'kiekjes' zijn, zoals ik verwachtte.
                        Die zal zeker meer dan 'af en toe' meegaan op mijn shoots.De andere toestellen hou ik voor het meer speciale werk.
                        Bedankt voor het helpen meedenken mannen.
                        Klein kodakske

Comment

Gefeliciteerd met je aanschaf. Ben er zeker van dat de kwaliteit zal voldoen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je hebt gewoon de beste keuze gemaakt

Iets verkopen kun je nog altijd achteraf (als blijkt dat je bv. je 5DII echt niet meer zou gebruiken).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Mocht ik de centen hebben (zeg maar de grote pot winnen), dan deed ik mij de Leica M9 zelf cadeau met een 50- en een 135mm.
                              Ernstig nu, ik heb ook de 5D met o.a. de 24-105 en ik ga mij daar een G11 bijkopen.
                              Ik zit namelijk ook op tram 6, heb bovendien serieuze rugklachten en die rug zak met de 5D + 50mm (Sigma) + 17-40 + 24-105 + flitser en nog wat prullen, is toch behoorlijk zwaar en dus een G11 zal bij momenten zeker welkom zijn.
                              Maar geen haar op mijn kop die eraan denkt ooit die 5D van de hand te doen.

Grtz, RF
                              Heb de 5d markII en de G11. Deze laatste voor straatfotografie en de eerste samen met de 24-105 en de 70-200 voor "serieuzer" werk. Als je op straat loopt met de 5d heb je soms moeilijkheden. Laatst was ik in Trier en twee personen stonden te molenwieken dat ze niet gefotografeerd wilden worden. 's Anderendaags zelfde locatie met de G11 en geen enkel probleem.

Comment

Ik zou daar niet sentimenteel over doen, het is maar materiaal. Weg met die handel als het niet meer kan dienen. Hoe langer je wacht, hoe minder het opbrengt. Zelf gebruik ik meestal een Panasonic Lumix LX3, de beste aankoop die ik deed in jaren.

www.decultuurconsument.be
                                Last edited by cuco; 3 december 2010, 10:28.
                                https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

Comment

Working...
                                X