Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X100 met APS-C sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Fujifilm X100 met APS-C sensor

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Wat een NEX, PEN of Lumix G niet hebben is de nu al legendarische zoeker van de X100. Geen scherm die er tegen op kan, en als een fabrikant een imaginaire X100 met verwisselbare lenzen zou uitbrengen dan heeft die het gat in de markt gevonden en zouden andere fabrikanten op achtervolging aangewezen zijn... Wat Olympus gisteren heeft laten zien is knap, maar ik wacht nog op een toestel met een zoeker, en, gekeken naar het succes van de X100, ik blijkbaar niet alleen. Om het in perspectief te plaatsen: van de X100 zijn er nu al meer verkocht dan van de E-P1 en E-P2 samen. Dan mag de X100 nog de betere beeldkwaliteit hebben, volgens mij zit het succes niet alleen in daar...
    de optische zoeker kun je niet gebruiken om manueel scherp te stellen, laat ook de uitsnede van het beeld niet zien zoals het is, brengt je naar de situatie van 60 jaar terug toen men besloten heeft om spiegels te gaan gebruiken om die ongemakken te voorkomen. Goede heldere zoeker is juist handig voor MF, maar ja , voor de rest heb je daar weinig voordeel aan, zekers niet als je daar dan nog de mogelijkheid van verwisselbare objectieven moet opofferen. Het toont juist de zwakte van het ontwerp.
    op de nexen kun je ook optische zoeker plaatsen voor fixed lens, hebben wel als nadeel dat er, momenteel althans, geen EVF beschikbaar is, hopelijk komt die nog zoals op de EP3.

Technisch achterhaald... Wat Fuji verwezenlijkt heeft in de X100 is een pareltje van technologie. Alleen heb je iemand die onderlegd is in technologie nodig om zoiets te kunnen appreciëren...
    De beeldkwaliteit is zeer goed, zekers als je naar de gebruikte sensor kijkt, maar als je ziet dat instappers vandaag al de 16mp sensor gebruiken, zelfs in de nex serie en dat de midclass toestellen en ook de nex5 waarschijnlijk naar 24mp gaan.

daarbij trage AF en matige video functionaliteit, AF is toch wel heel belangrijk als je geen goed MF alternatief hebt.

Waarvan akte. Wat jij duidelijk ook niet weet te appreciëren aan de X100 (naast het technologische hoogstandje) is het feit dat je door de retro look net geen kijkers aantrekt. De meeste mensen denken dat je met een oude analoge camera bezig bent en daardoor trek je geen aandacht. Probeer dat eens met een NEX of iets anders... In mijn boek is dat het tegengestelde van 'to show off' en het is hetgene wat ik het meeste waardeer in mijn X100: voor straatfotografie de meest ideale camera.
    NEX trekt inderdaad aandacht, teveel zelfs, de meeste zijn verwonderd als ze zoiets zien dat is waar, maar daar zijn voldoende attributen beschikbaar om die ook een retro look te geven, lederen retro omhulsel etc. zelfde zal wel bestaan voor m4/3

Technische hoogstandjes, ik zou niet weten dewelke ik er moet gaan zoeken in de x100 die niet aanwezig zijn in ander toestellen. Omgekeerd is iets anders. Projecteren van gegevens in optische zoeker is wel mooi en handig.

Dat heb je hier nu al meer dan duidelijk gemaakt, dus kun je rustig het topic overlaten aan de mensen die wél geïnteresseerd zijn in de X100...
    Denk dat iedereen recht heeft op correcte en gegronde informatie en dat alles in het juiste perspectief mag geplaatst worden.

Op zich doet het geen pijn dat een toestel mooi is, maar om nou daar je aanschaf te laten door beinvloeden? Dan ben je fout bezig...
    Denk dat dit het grootste verkoopsucces van de X100 is, is zeer goed gezien van fuji.

Je vergeet dat de verkoop als een pudding in elkaar is gezakt in het eerste en zeker in het tweede kwartaal van dit jaar.
    de cijfers die ik gezien heb vorige week voor 1ste helft 2011 tonen iets anders zowel de pana's de pens en de nexen staan in de top5.
    maar daar ging het niet om, heb in mijn antwoord aan leontine aangetoond dat compact camera's met grote sensor geen niche markt meer is.

De markt mag dan wel conservatief zijn, maar je kan niet ontkennen dat de mensen kopen wat goed is. Voor de NEX zijn nu welgeteld drie objectieven verkrijgbaar (en als je nog een maand of twee wacht kan je de vierde erbij kopen.) Ook m4/3's en NX zijn verre van matuur. Op zo'n systemen kan je geen klantenbinding doen, maar kan je alleen werken met one shots...
    je bent duidelijk niet op de hoogte, voor de nexen zijn inderdaad momenteel maar 3 van de 10 objectieven voorhanden in E-mount, maar je kunt daar alle objectieven op plaatsen die er maar bestaan op een paar uitzonderingen na, daarbij Samyang heeft ook E-mount objectieven en sigma heeft ook nex objectief voorgesteld. Je hebt de aller aler beste objectieven, die je zelfs niet vind voor DSLR, beschikbaar voor NEX en m4/3. Hebben een zeer goed MF systeem wat al die objectieven zeer goed bruikbaar maakt em voor een aantal a-mount objectieven behoudt je AF.
    Daarbij worden die m4/3 en de NEX E-mounts gebruikt voor proffesionele video camera's waar zowel panasonc als sony marktleiders zijn, dus dat zijn geen one shot systemen, de big shots zijn nog maar op komst !

Nu, dan zit ik goed want als ik jouw terminologie volg, dan is de X100 full digitaal...
    Maar... waarom als ik precies vragen mag? De spiegelloze en spiegelvaste camera's hebben elk nog hun beperkingen die door de jarenlange ervaring waar de DSLR op voortbouwt allemaal ondervangen zijn door deze laatste... Als het allemaal zo rozegeur en maneschijn zou zijn, dan zouden de DSLR's toch al lang verdwenen moeten zijn? En daar zijn we nog lang niet aan toe...
    DSLR heeft geweldig veel nadelen, te veel om op te noemen, heb 2 jaar terug voorspelt dat binnen 5 jaar DSLR verdwijnt, dus nog 2 a 3 jaar. Toestel zonder gebreken bestaat niet maar het een heeft er veel meer dan het ander.
    Sony heeft de markt afgetast met de a33 en a55 , de nex3 en 5 en zal deze zomer, na enige vertraging door tsunami, met high-end toestellen op de markt komen, zowel binnen NEX als SLT.
    Zoals ik al eerder geschreven heb de fuji volgt volledig die trend maar zit op het niveau van dik een jaar terug met uitzondering van beeldkwaliteit, "like it or not"

Is zekers geen goede koop volgens mij als je ziet wat er al op de markt is binnen m4/3 en met wat er op ons afkomt.

Is duur
    Traag focus systeem zowel mf als AF
    Geen face detection
    Vast objectief, weliswaar goed van kwaliteit maar niet het elan van Leica en Zeiss objectieven.
    Beperkt in gebruik.
    Niet zo heel gebruiksvriendelijk, alhoewel dit is relatief

als die punten niet belangrijk zijn voor jou is dit inderdaad een goed toestel met zeer goede beeldkwaliteit. Ben gene X100 hater, daar is het toestel te goed voor, tracht het enkel in de juiste context te plaatsen en aan te duiden dat ervoor velen waarschijnlijk beter is.
    Last edited by puerte; 2 juli 2011, 10:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      de optische zoeker kun je niet gebruiken om manueel scherp te stellen, laat ook de uitsnede van het beeld niet zien zoals het is, brengt je naar de situatie van 60 jaar terug toen men besloten heeft om spiegels te gaan gebruiken om die ongemakken te voorkomen. Goede heldere zoeker is juist handig voor MF, maar ja , voor de rest heb je daar weinig voordeel aan, zekers niet als je daar dan nog de mogelijkheid van verwisselbare objectieven moet opofferen. Het toont juist de zwakte van het ontwerp.
      op de nexen kun je ook optische zoeker plaatsen voor fixed lens, hebben wel als nadeel dat er, momenteel althans, geen EVF beschikbaar is, hopelijk komt die nog zoals op de EP3.

De beeldkwaliteit is zeer goed, zekers als je naar de gebruikte sensor kijkt, maar als je ziet dat instappers vandaag al de 16mp sensor gebruiken, zelfs in de nex serie en dat de midclass toestellen en ook de nex5 waarschijnlijk naar 24mp gaan.

daarbij trage AF en matige video functionaliteit, AF is toch wel heel belangrijk als je geen goed MF alternatief hebt.

NEX trekt inderdaad aandacht, teveel zelfs, de meeste zijn verwonderd als ze zoiets zien dat is waar, maar daar zijn voldoende attributen beschikbaar om die ook een retro look te geven, lederen retro omhulsel etc. zelfde zal wel bestaan voor m4/3

Technische hoogstandjes, ik zou niet weten dewelke ik er moet gaan zoeken in de x100 die niet aanwezig zijn in ander toestellen. Omgekeerd is iets anders. Projecteren van gegevens in optische zoeker is wel mooi en handig.

Denk dat iedereen recht heeft op correcte en gegronde informatie en dat alles in het juiste perspectief mag geplaatst worden.

Denk dat dit het grootste verkoopsucces van de X100 is, is zeer goed gezien van fuji.

de cijfers die ik gezien heb vorige week voor 1ste helft 2011 tonen iets anders zowel de pana's de pens en de nexen staan in de top5.
      maar daar ging het niet om, heb in mijn antwoord aan leontine aangetoond dat compact camera's met grote sensor geen niche markt meer is.

je bent duidelijk niet op de hoogte, voor de nexen zijn inderdaad momenteel maar 3 van de 10 objectieven voorhanden in E-mount, maar je kunt daar alle objectieven op plaatsen die er maar bestaan op een paar uitzonderingen na, daarbij Samyang heeft ook E-mount objectieven en sigma heeft ook nex objectief voorgesteld. Je hebt de aller aler beste objectieven, die je zelfs niet vind voor DSLR, beschikbaar voor NEX en m4/3. Hebben een zeer goed MF systeem wat al die objectieven zeer goed bruikbaar maakt em voor een aantal a-mount objectieven behoudt je AF.
      Daarbij worden die m4/3 en de NEX E-mounts gebruikt voor proffesionele video camera's waar zowel panasonc als sony marktleiders zijn, dus dat zijn geen one shot systemen, de big shots zijn nog maar op komst !

DSLR heeft geweldig veel nadelen, te veel om op te noemen, heb 2 jaar terug voorspelt dat binnen 5 jaar DSLR verdwijnt, dus nog 2 a 3 jaar. Toestel zonder gebreken bestaat niet maar het een heeft er veel meer dan het ander.
      Sony heeft de markt afgetast met de a33 en a55 , de nex3 en 5 en zal deze zomer, na enige vertraging door tsunami, met high-end toestellen op de markt komen, zowel binnen NEX als SLT.
      Zoals ik al eerder geschreven heb de fuji volgt volledig die trend maar zit op het niveau van dik een jaar terug met uitzondering van beeldkwaliteit, "like it or not"

Is zekers geen goede koop volgens mij als je ziet wat er al op de markt is binnen m4/3 en met wat er op ons afkomt.

Is duur
      Geen face detection
      Vast objectief, weliswaar goed van kwaliteit maar niet het elan van Leica en Zeiss objectieven.
      Beperkt in gebruik.

als die punten niet belangrijk zijn voor jou is dit inderdaad een goed toestel met zeer goede beeldkwaliteit. Ben gene X100 hater, daar is het toestel te goed voor, tracht het enkel in de juiste context te plaatsen en aan te duiden dat ervoor velen waarschijnlijk beter is.
      wellicht is het daarom beter, dat u daarvoor een ander topic aanmaakt, getiteld: welke toestellen zijn betere alternatieven dan de fuji x100?

ik begrijp ook niet, wat er volgens uw eigen ervaringen met de NEX zo vooruitstrevend is met de NEX, als de AF trager is dan de vertrouwde dslr, en dat manueel focussen in combinatie met vintage objectieven zo goed is..? dit lijkt mij juist een stap terug in de tijd..daar koop je toch geen sony NEX voor? mij lijkt de NEX juist een leuke instapper voor mensen, die van een compact afkomen, maar niet direct met een dslr willen rondlopen, en die mensen gaan echt niet manueel focussen met een vintage of ander 3rd party objectief, die willen alles liefst automatisch doen in combinatie met een AF-zoom-objectief. dat heet care-free shooting voor de gemiddelde snapshooter, al zullen de gevorderden de benefits van een leica of zeiss-objectief op een NEX wel weten te waarderen.. ik denk alleen, dat sony juist op die overstappers van compact naar NEX ipv dslr gemikt hebben ipv gevorderden die met zeiss-voigtlander-of leica objectieven op NEX gaan fotograferen. neemt niet weg natuurlijk, dat het hartstikke mooi kan zijn, om lekker manueel bezig te zijn met een vintage objectief, maar dan ben je imo toch al een heel stuk gevorderd in fotografie ipv de gemiddelde NEX-gebruiker. ieder zijn gedacht natuurlijk, ik doe dat ook.. ik ga graag met mijn spiegelreflex op pad, maar een tijdje terug was ik met kids en husband in plopsaland, en toen heb ik gewoon mijn canon powershot meegenomen, lekker klein, compact, ik kan er zelfs nog mee filmen ook, en het past in mijn tas..de plaatjes waren voor mij mooi genoeg, terwijl ik toch wel wat gewend ben van mijne 5dmkII, het is maar hoe je eea bekijkt denk ik..
      Last edited by leontine1978; 2 juli 2011, 12:48.
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
        wellicht is het daarom beter, dat u daarvoor een ander topic aanmaakt, getiteld: welke toestellen zijn betere alternatieven dan de fuji x100?

ik begrijp ook niet, wat er volgens uw eigen ervaringen met de NEX zo vooruitstrevend is met de NEX, als de AF trager is dan de vertrouwde dslr, en dat manueel focussen in combinatie met vintage objectieven zo goed is..? dit lijkt mij juist een stap terug in de tijd..daar koop je toch geen sony NEX voor? mij lijkt de NEX juist een leuke instapper voor mensen, die van een compact afkomen, maar niet direct met een dslr willen rondlopen, en die mensen gaan echt niet manueel focussen met een vintage of ander 3rd party objectief, die willen alles liefst automatisch doen in combinatie met een AF-zoom-objectief.
        je begrijpt schijnbaar het plaatje niet, schrijf niet dat de huidige nex beter of vooruitstrevender is dan de fuji x-100, schrijf niet dat de fuji-x100 slecht is, dat is de conclusie die jij tenrechte of onrechte zelf maakt, ik schrijf gewoon de feiten neer.

Bevooroordeel de NEX niet omdat ik dat zelf heb , weet daar uiteraard het meeste van, en kan daar het beste mee vergelijken. Maar als ik zie met wat panasonic en olympus op de markt komt, en wat je mag verwachten van de nieuwe generatie nex toestellen die eraan komen, heeft de fuji in vergelijking toch wel een aantal nadelen op een aantal niet onbelangrijke punten. De fuji zou mee geweest zijn met zijne tijd een jaartje terug, maar niet met de nieuwe generatie toestellen die nu uitkomen.

MF is niet echt teruggaan in de tijd, wel op DSLR, die is daar niet echt voor geschikt , maar met de hulpmiddelen die er momenteel voorhanden zijn is dat op toestellen zoals de NEX, voor veel toepassingen een plezier is om te gebruiken.
        Daarbij de betere lensfabrikanten zoals Leica en Zeiss hebben geen AF in hun objectieven ook niet voor DSLR. Neemt niet weg dat een goed AF systeem een groot pluspunt is.

Dat AF in het verleden van de systeem camera's trager was dan van DSLR is algemeen bekend, maar de x100 is bij de traagste, en de nieuwe m4/3 toestellen zouden AF hebben sneller of gelijk aan dat van vele DSLR's, en reken daar de 5dmkii ook maar bij.

Een toestel in de prijscategorie van de fuji, pas op de markt , zou minsten zelfde AF snelheid moeten halen, of het zou moeten zijn dat je een goed MF alternatief hebt, maar dat is er ook niet.

Men heeft een zoeker a la rangefinder ingebouwd in de x100, met een range finding focus systeem is MF heel vlug (praktisch zo vlug als AF) en daarbij heel nauwkeurig, bij de fuji heb je dit dus niet, tot frustratie van verschillende gebruikers (pre orders) die dachten dat dit wel zo was. En daarbij komt dat hun zoeker de beperking oplegt van 1 vaste lens te gebruiken.
        Last edited by puerte; 2 juli 2011, 12:44.

Comment

(...) heb 2 jaar terug voorspelt dat binnen 5 jaar DSLR verdwijnt, dus nog 2 a 3 jaar (...)
          Dus nog 2 à 3 jaar dat we je herhalende bladvulling lezen hier. Het wordt aftellen.

Klein detail, we zitten nu halverwege je Grote Voorspelling. Ik zie niet dubbel zoveel NEX'en of Pen's of GF2's. Of de helft minder DSLRs. In tegendeel, ik zie nog altijd meer en meer dslrs.

Maja, klein detail zeker. In 2013 zal prompt een wonder geschieden.

Comment

Dslr´s verdwijnen niet.. dat is de grootste onzin die er maar zijn kan..ik heb onlangs nog aan de plaatselijke fotoboer gevraagd, welke toestellen het meest verkocht werden, het waren allemaal dslr´s met kitlens, canon 600d´s,550d´s, nikon d3100´s, nikon d5000´s en zelfs d7000´s verkopen beter dan de mirrorless camera´s of zelfs de slt´s....iedere keer dat ik daar binnen kom, zie ik de verkoopster met een nikon-canon- of sony dslr staan, met klanten.. meeste combi´s zijn met kitlens en evt een 55-200 of 75-300 en nog wat uv-filtertjes erbij..dslr-fotografie is lange tijd te duur geweest voor velen, maar op dit moment zijn de instap-dslr´s zo goed geworden, en zo gemakkelijk in gebruik, dat men kiest voor diezelfde dslr´s ipv nieuwe systemen..vaders heeft vroeger nog met een spiegelreflex gefotografeerd, de hobby heeft een tijdje stilgelegen vanwege de kinders etc, en na een tijdje begint het weer op te spelen.. voila, de dslr is nu weer binnen handbereik voor een appel en een ei...en voor de rest bestaan de grootste verkopen uit de compact-cameraatjes..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Pen's, NEX'en en Lumixen G staan in top 5. Effe kijken, volgens de cijfers waarover ik beschik (GFK) bezetten D3000 en D3100 de top 1 en 2 in B en de 1100D staat op plaats drie. Als ik me niet vergis (en ik vergis me niet staat de 1000D op plaats 5 in België (en dat enkel en alleen omdat dat een uitloopmodel is - als Canon ze nog zou hebben, zou hij hoger staan), dus Pen's, NEX'en en Lumixen G staan allemaa op plaats vier (het is daar drummen )

Veel megapixels betekent blijkbaar betere fotokwaliteit (Not!)

En ten slotte: Puerte kent de ins en uits van een toestel dat hij nog nooit in handen heeft gehad (de Fujinon 23mm slecht? Vraag me af hoe je dan een NEX 18-200 catalogeert. Bokaalglas?)

Kan een moderator nu eindelijk eens een eind maken aan zijn eindeloos gezaag met regelrechte onwaarheden...?
              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Over de Fujinon zal ik me niet uitspreken, maar je mag aan Rudy - die een 18-200 OSS op zijn NEX-5 gebruikt - vragen wat hij ervan vindt, en er zijn hier nog wel mensen die die lens hebben. 't Mag dan een superzoom en een bakbeest zijn, maar het is wel een erg goede superzoom...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Klein detail, we zitten nu halverwege je Grote Voorspelling. Ik zie niet dubbel zoveel
                  NEX'en of Pen's of GF2's. Of de helft minder DSLRs. In tegendeel, ik zie nog altijd meer
                  en meer dslrs.
                  Maja, klein detail zeker. In 2013 zal prompt een wonder geschieden.
                  Ja ja. Ik ga nu al maanden in Brugge de straat op, en één van de dingen die ik graag
                  doe is mensen met hun toestellen fotograferen.
                  Aangezien er veel Japanners, Koreanen, Duitsers, Amerikanen, enfin noem maar op,
                  komen heb je een redelijk goed beeld met wat de mensen zoal fotograferen. Ik wil daar
                  geen cijfer op plakken. Zoals gezegd doe ik het voor mijn plezier en niet voor één of
                  ander onderzoek. Het is dus maar een ruwe schatting, maar het geeft toch een beeld
                  van wat er zoal leeft. En vooral wat er niet leeft.
                  Wel:
                  Zo'n 50% trekt met een of andere kleine compact.
                  Een kleine 25 % houdt het op een bridge.
                  En iets meer dan 1 op 5 toestellen (20%)is een DSLR.
                  De rest is met de GSM.
                  Nexen, Pens en konsoorten moet je echt zoeken, zelfs bij de Oosterlingen met hun
                  voorkeur voor nieuwe snufjes. In al die maanden ben ik welgeteld één Nex tegen ge-
                  komen en twee Olympus Pens. Al had ik er graag meer gehad.
                  Hierbij een paar "aparte" gevallen, waar ik graag zo'n NEX of Pen had tussen gehad.

Nogmaals, niet dat het iets wilt zeggen, maar ik vertrouw nu eenmaal alleen maar wat
                  ik zie, en misschien dat vroeg of laat de Nex en Pen en G2 of de X100 de zaak overne-
                  men; vooralsnog zijn ze moeilijk te spotten. Maar ik blijf mijn best doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Over de Fujinon zal ik me niet uitspreken, maar je mag aan Rudy - die een 18-200 OSS op zijn NEX-5 gebruikt - vragen wat hij ervan vindt, en er zijn hier nog wel mensen die die lens hebben. 't Mag dan een superzoom en een bakbeest zijn, maar het is wel een erg goede superzoom...
                    Heb niet gezegd dat de 18-200 lens een slechte is, verre van zelfs, maar denk wel dat we er het snel over eens zullen zijn dat de Fujinon de betere is van de twee...

Welnu, Puerte vindt de Fujinon maar niks; in zijn ogen is de NEX 18-200 dus een presse papiers...
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

ik moet altijd glimlachen als ik mannen tegen elkaar zie opboksen over materieel.. doet mij denken aan mijn man en mijn zoontje van 6. mijne man komt altijd terug met hele verhalen als hij een ochtend aan het koersen is geweest, en mijn zoontje heeft het altijd over wie de snelste of beste auto heeft, als er vriendjes over de vloer komen..

met mijn dochtertje van 9 heb ik dat gelukkig nooit, maar die heeft weer hele andere interesses.. (ringetjes, speelgoed, knuffelbeestjes etc)

ik blijf de x100 een interessant toestelleke vinden, ik heb geen moeite met een fixed-lens design of trage AF, voor wat ik fotografeer is dat geen enkel probleem.. ik vind hem gewoon erg mooi,compact en het geeft goede beeldkwaliteit van wat ik er over gelezen heb.. misschien geef ik hem wel kado aan mijn man, als hij jarig is..(en dan zelf regelmatig gebruiken natuurlijk.. ) mooi kadootje voor zijn 44e verjaardag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        ... misschien geef ik hem wel kado aan mijn man, als hij
                        jarig is..(en dan zelf regelmatig gebruiken natuurlijk.. ) mooi kadootje voor zijn 44e
                        verjaardag...
                        Doe maar. Koop maar. Hij zal er even zo gelukkig mee zijn als een aspirientje in een jonge
                        kattendarm. En u ook, natuurlijk.U ook. Als een tandeloze geit met een vals gebit. Ach,
                        huwelijksgeluk! Het zit in zovele gaatjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Doe maar. Koop maar. Hij zal er even zo gelukkig mee zijn als een aspirientje in een jonge
                          kattendarm. En u ook, natuurlijk.U ook. Als een tandeloze geit met een vals gebit. Ach,
                          huwelijksgeluk! Het zit in zovele gaatjes.
                          het is eens wat anders dan onderdelen via de post voor zijn fietske he? Ik mocht Marc zijn spullekes gebruiken, omdat hij er de tijd niet meer voor heeft, (pas eigen bedrijf gestart, dus veel en lang werken) dus dit lijkt me wel een geschikt kadootje, om toch nog iets wat met fotografie te maken heeft, aan hem te kunnen te geven.. zo is de cirkel weer een beetje rond.. en ik ga hem natuurlijk ook gebruiken he?

edit: zal trouwens niet eenvoudig worden om er eentje te pakken te krijgen, zie ik wel..ik ga in ieder geval een order plaatsen, nu maar hopen dat hij op tijd binnen is..het zal erom spannen vrees ik..
                          Last edited by leontine1978; 3 juli 2011, 13:50.

Comment

Heb niet gezegd dat de 18-200 lens een slechte is, verre van zelfs, maar denk wel dat we er het snel over eens zullen zijn dat de Fujinon de betere is van de twee...

Welnu, Puerte vindt de Fujinon maar niks; in zijn ogen is de NEX 18-200 dus een presse papiers...
                            dat is de interpretatie die jij er aangeeft, heb nergens geschreven dat dit een slechte lens is, integendeel heb geschreven dat het een goede lens is, maar dat je het zekers niet kunt vergelijken met Leica (m4/3) en met de zeiss(NEX) en zelfs niet met bvb de panasonic 20mm 1,7f.

om je geheugen op te frissen dat is wat ik geschreven heb over de x100 en als ik ergens verkeerd ben, corrigeer me dan, maar liefst met gegronde argumenten

Is duur
                            Geen face detection
                            Beperkt in gebruik.

Ben er niet mee eens dat fujinon de betere is in vgl met de E- 18-200, hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt die Fujinon is maar een vaste lens, heel beperkt in gebruik, de nex 18-200 heeft een grootzoombereik, dus al je het van uit dat standpunt bekijkt is de nex 18-200 stukken beter, daarbij zijn er bereiken waar de e18-200 waarschijnlijk evengoed presteert en misschien wel beter dan de fujinon.

Comment

dat is de interpretatie die jij er aangeeft, heb nergens geschreven dat dit een slechte lens is, integendeel heb geschreven dat het een goede lens is, maar dat je het zekers niet kunt vergelijken met Leica (m4/3) en met de zeiss(NEX) en zelfs niet met bvb de panasonic 20mm 1,7f.

om je geheugen op te frissen dat is wat ik geschreven heb over de x100 en als ik ergens verkeerd ben, corrigeer me dan, maar liefst met gegronde argumenten

Is duur
                              Geen face detection
                              Beperkt in gebruik.

Ben er niet mee eens dat fujinon de betere is in vgl met de E- 18-200, hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt die Fujinon is maar een vaste lens, heel beperkt in gebruik, de nex 18-200 heeft een grootzoombereik, dus al je het van uit dat standpunt bekijkt is de nex 18-200 stukken beter, daarbij zijn er bereiken waar de e18-200 waarschijnlijk evengoed presteert en misschien wel beter dan de fujinon.
                              zomaar uit gezonde nieuwsgierigheid: hoeveel zeiss en leica objectieven heeft u op uw NEX in gebruik? En wat bedoelt u met ´elan´...? dat is zeer ruim interpreteerbaar namelijk. Dat er Zeiss of Leica op staat, wil niet zeggen dat ze per definitie beter zijn, laat staan, dat er betere foto´s mee gemaakt zullen worden. u vergelijkt een sony 18-200 die u niet heeft, met een fujinon lens van een x100,die u ook niet heeft, dus waarschijnlijk baseert u zich op de welbekende review-sites, die over het algemeen ook niet echt uitblinken in onpartijdigheid. (zie de reclamebanners op deze sites van de fabrikanten.. ) Of u moet natuurlijk beide lenzen en toestellen zelf gebruikt hebben, dan heb ik niets gezegd natuurlijk, en bied ik u vooraf mijn welgemeende excuses aan.

Comment

Amai wat een steriele discussie ...
                                Voor mij staat 1 ding vast, zowel de Fuji x100 als de Sony NEX zijn in hun niche prachtige apparaatjes.

De zon schijnt, leven is mooi, ...

Geniet ervan ....

Comment

Working...
                                X