Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon d7000

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Ik blijf het desondanks spijtig vinden dat Nikon voor wat toch een semiprofessionele camera is, voor SD-kaartjes heeft gekozen. De kleine buffer (11 RAWs) gecombineerd met 6 fps en SD kaartjes, hmm...moest ik nu Nikon hebben of gaan kiezen zou ik toch wel wachten op de D400 of iets dergelijks. Op zich een prachtige camera specificatiesgewijs, maar toch...
    De body van deze D7000 stamt af van de D50 uit 2005, en dit toestel gebruikte al SD kaartjes, dus lijkt me dit een zeer logische keuze. Extra leuk vind ik wel het dubbel slot.

    Iedere koper heeft andere prioriteiten. De D7000 heeft al zoveel opties aan een leuke prijs, en een grote buffer met hogere FPS zou inderdaad het gras voor de voeten van hogere toestellen kunnen wegmaaien. FPS knallers kunnen dus beter de bestaande D300s kopen of wachten op de nieuwe D400. en daar is m.i. niks verkeerd mee

    Comment


    • Re: Nikon d7000

      Dan is het enerzijds wel logisch, maar op een semiprofessioneel toestel (met dito snelheid en AF) verwacht ik toch wat meer. Het dubbele geheugenkaartslot vind ik wel goed , maar toch liever CF + SD dan tweemaal SD.

      Op de realiteit geïnspireerde YouTube video...(ik hoor dat Amazon inderdaad niet op tijd zou kunnen leveren wegens te veel vraag).



      ()
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Nikon d7000

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Ik blijf het desondanks spijtig vinden dat Nikon voor wat toch een semiprofessionele camera is, voor SD-kaartjes heeft gekozen.
        Wat merk je daar van?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • Re: Nikon d7000

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Wat merk je daar van?
          Dat het merkelijk langer duurt om de buffer leeg te maken, zelfs met het snelste kaartje...want de snelste CF-kaart van SanDisk is momenteel sneller dan het snelste SanDisk SD-kaartje (toch als ik even kijk naar de kaartjes die ik vind op de site van Foto Rubens/Studio 73 - 90 MB/s voor het CF-kaartje, 30 MB/s voor het SD-kaartje).
          Last edited by JorisVdB; 18 oktober 2010, 18:24.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Nikon d7000

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Dat het merkelijk langer duurt om de buffer leeg te maken, zelfs met het snelste kaartje...want de snelste CF-kaart van SanDisk is momenteel sneller dan het snelste SanDisk SD-kaartje (toch als ik even kijk naar de kaartjes die ik vind op de site van Foto Rubens/Studio 73 - 90 MB/s voor het CF-kaartje, 30 MB/s voor het SD-kaartje).
            Volgens mij is dit veel te ver gezocht en totaal naast de kwestie voor de D7000 doelgroep.

            Als je echt een FPS actieklikker/junk bent, zijn de enige goede toestellen de Nikon D3s en de Canon 1D4 die een hoogst doeltreffende AF combineren met hoge FPS en een voldoende grote buffer

            Comment


            • Re: Nikon d7000

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              en totaal naast de kwestie voor de D7000 doelgroep.
              Hangt er maar vanaf wie je het 'doel' van de D7000 noemt hé Frank . Ik bekijk het onder andere vanuit het standpunt van vliegtuigen fotograferen, sport, enz. Maar goed, ik laat het hierbij, mijn punt is duidelijk -ik bekijk het misschien (lees: waarschijnlijk ) teveel vanuit mijn eigen standpunt (aangezien ik vooral vliegtuigen fotografeer is de AF, buffer, fps en het opslagmedium voor mij belangrijk).
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Nikon d7000

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Hangt er maar vanaf wie je het 'doel' van de D7000 noemt hé Frank . Ik bekijk het onder andere vanuit het standpunt van vliegtuigen fotograferen, sport, enz. Maar goed, ik laat het hierbij, mijn punt is duidelijk -ik bekijk het misschien (lees: waarschijnlijk ) teveel vanuit mijn eigen standpunt (aangezien ik vooral vliegtuigen fotografeer is de AF, buffer, fps en het opslagmedium voor mij belangrijk).
                Ahem... zeker niet aanvallend bedoeld, maar doe je dit dan met de A350 in je handtekening?

                Comment


                • Re: Nikon d7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ahem... zeker niet aanvallend bedoeld, maar doe je dit dan met de A350 in je handtekening?
                  Frank, you got PM .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Nikon d7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Kid Bekijk bericht
                    Waar heb je hem gevonden als ik vragen mag?
                    BDlive Nikon stand
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • Re: Nikon d7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Frank, you got PM .
                      Iets dat de rest van ons niet mag weten?

                      Comment


                      • Re: Nikon d7000

                        een vraagje,
                        zit de scherpstelmoter van de d7000 en/of de d300s in de body of in de lens?
                        en hoe kan je dit terugvinden bij de omschrijving van de body's.
                        ik heb nu een d50 en vraag me af of ik mijn lenzen kan gebruiken op de twee toestellen.
                        bij voorbaat dank

                        Comment


                        • Re: Nikon d7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door bastje Bekijk bericht
                          een vraagje,
                          zit de scherpstelmoter van de d7000 en/of de d300s in de body of in de lens?
                          en hoe kan je dit terugvinden bij de omschrijving van de body's.
                          ik heb nu een d50 en vraag me af of ik mijn lenzen kan gebruiken op de twee toestellen.
                          bij voorbaat dank
                          Als je nu een D50 hebt zal je zeker al je lenzen kunnen gebruiken op een D7000

                          Comment


                          • Re: Nikon d7000

                            een eerlijk review lijkt me

                            High Def video showing a little tour of the brand new Nikon D7000 digital camera. The camera is pretty impressive and is probably the best higher end consume...

                            Comment


                            • Re: Nikon d7000

                              Vanaf wanneer zou de D7000 leverbaar zijn in België?
                              ... see the ART not the TOOL ...

                              Comment


                              • Re: Nikon d7000

                                5 november volgens de website van cameranu.nl

                                Comment

                                Working...
                                X