Hahaha... toch fijn he
Ik had er ook steeds een paar meer.
Mijn eerste was een Agfaatje... met de ontspanknop naast de lens.
Dan een Pentax Asahi. Heb ik lang gehad maar die begon licht te lekken.
Heb toen een tijd niks meer eraan gedaan en dan had ik een Nikon F_501 met die
twee lenzen en de flits SB20, die laatste doet het nog zeer goed.
Als je de kans hebt ga dan een keer die camera's bekijken in de Mediamarkt.
Daar kan je die in de hand nemen en goed voelen of ze "passen".
Vroeger had ik Chinon. Een merk dat er al velen vergeten zijn of nooit gekend hebben. Dat is ook al ongeveer 35 jaar geleden. Dat was nog allemaal handmatig focussen tot ie scherp stond. En maar proberen om 38 tot 39 dia's te halen uit een rolletje van 36. Dat was nog eens een tijd. Haha ....
Ik fotografeer naast digitaal nog steeds analoog , zwartwit , en zelf ontwikkelen en al wat er bij komt zien .. zelfs photoshop op analoge wijze met zwart papier met gaatje erin ( om extra bij te belichten ).. de kenners weten wel wat ik bedoel..
Ik heb de 5DmkII en ben een gelukkig mens
Maar...de 5DmkII is een totaal andere camera. Een beest van een camera als je graag mensen of landschappen fotografeert, met een zuiver beeld....waaanzinnig. De FF....sja...heerlijk.
Maar als je snelle flitsende dingetjes fotografeert kun je beter zoeken naar een camera die bekend staat om zijn supersnelle AF en > frames p/s.
Toch , als je de 5D MKII kent , lukken de snelle flitsende dingetjes ook hoor ..
Veel oefenen en één worden met je toestel ..
Ik weet het Peter, het is een kwestie van je 5Deetje goed aanvoelen...maar dat geldt ip voor alle camera's. Ik heb ook tijdens aktie momenten geen last van de AF, maar dat komt omdat je precies weet hoe de camera reageert en dus hoe je goed moet timen.
Ik heb dit gevraagd omdat er mij iemand regelmatig op attent maakt dat Nikon simpelweg veel beter is dan Canon. Ik zou me graag de Canon 5D mark II willen aanschaffen en hij raadt me dit ten stelligste af. Zelf heeft hij zich vorig jaar een Nikon D300 met een lichte zoomlens gekocht. In hoeverre moet ik deze persoon serieus nemen als hij dit beweerd ? Alle reacties zijn welkom.
Ik maak logischerwijze uit de vorige berichten op , dat de keuze van een toestel eerder moet afhangen van hetgeen je ermee wil gaan doen ,dan dat je enkel over het merk praat !!!
Rudi
Natuurlijk is een Nikon simpelweg veel beter dan een Canon. Waarom, ik werk met Nikon en da's dan ook de enige reden..... Laat je niet leiden door het fullframe verhaal... fullframe digitaal is nog steeds het kleinste wat analoog te bieden heeft. Digitale fotofrafie is 'nieuw' en 'anders'... een crop zal zeker aan al je behoeften voldoen, het prijsverschil met fullframe is te groot terwijl de voordelen van fullframe te verwaarlozen zijn.... Fullframe is voor mij nog altijd 8x10 inch film.... da's pas fullframe... de fullframe hype in de digitale fotografie is gewoon bull****.
TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!
Natuurlijk is een Nikon simpelweg veel beter dan een Canon. Waarom, ik werk met Nikon en da's dan ook de enige reden..... Laat je niet leiden door het fullframe verhaal... fullframe digitaal is nog steeds het kleinste wat analoog te bieden heeft. Digitale fotofrafie is 'nieuw' en 'anders'... een crop zal zeker aan al je behoeften voldoen, het prijsverschil met fullframe is te groot terwijl de voordelen van fullframe te verwaarlozen zijn.... Fullframe is voor mij nog altijd 8x10 inch film.... da's pas fullframe... de fullframe hype in de digitale fotografie is gewoon bull****.
sorry hoor , maar voor beginners is dit misleidende Klojo uitleg...(bull****)
dat van de afmeting denkt wat jij wil , over heel de wereld is fullframe de standaard vergelijking met 35mm analoog... de andere extra grote maten , waar ik ook mee werkt kent bijna niemand en is dus niet te vergelijken .. en inderdaad , die exotische afmetingen zijn niet te evenaren , en alleen de fullframe is daar het dichtst bij ..
maar een crop sensor is zeker geen slecht ding , maar als je digitaal al begint te vergelijken met de grote analoge maten , gooi dan alle digitale rommel maar weg hoor ... ik zou ook liefst met een technische analoge camera werken moest het niet zo duur zijn een goei objectief kost zoveel als een ff-digital body !!! (negatieven , papier en equipment enz..)
en als je zoals ik beide digitale hebt weet je het verschil wel , en er zijn nu eenmaal dingen die ik alleen maar met de ff kan ..
over het beste merk spreek ik me niet uit , das puur persoonlijk
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500DBekijk bericht
sorry hoor , maar voor beginners is dit misleidende Klojo uitleg...(bull****)
dat van de afmeting denkt wat jij wil , over heel de wereld is fullframe de standaard vergelijking met 35mm analoog... de andere extra grote maten , waar ik ook mee werkt kent bijna niemand en is dus niet te vergelijken .. en inderdaad , die exotische afmetingen zijn niet te evenaren , en alleen de fullframe is daar het dichtst bij ..
maar een crop sensor is zeker geen slecht ding , maar als je digitaal al begint te vergelijken met de grote analoge maten , gooi dan alle digitale rommel maar weg hoor ... ik zou ook liefst met een technische analoge camera werken moest het niet zo duur zijn een goei objectief kost zoveel als een ff-digital body !!! (negatieven , papier en equipment enz..)
en als je zoals ik beide digitale hebt weet je het verschil wel , en er zijn nu eenmaal dingen die ik alleen maar met de ff kan ..
over het beste merk spreek ik me niet uit , das puur persoonlijk
Redelijk, maar echt waar in mijn ervaring.... kan digitaal de fullframe me niet veel extra's bieden, toch niet als je de kostprijs vergelijkt van een crop met een fullframe..... voor landschappen gebruik ik nog steeds mijn 4'x5' minimum.... en ik vind mijn technische analoog nog altijd beter en goedkoper dan een 6x6 digitale hasselblad. Een beginnend fotograaf zou beter rekening houden met de brandpunt verhouding dan met de al dan niet crop factor van een digitaal toestel. Voor de rest aprecieer ik je kritiek.
TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!
Redelijk, maar echt waar in mijn ervaring.... kan digitaal de fullframe me niet veel extra's bieden, toch niet als je de kostprijs vergelijkt van een crop met een fullframe..... voor landschappen gebruik ik nog steeds mijn 4'x5' minimum.... en ik vind mijn technische analoog nog altijd beter en goedkoper dan een 6x6 digitale hasselblad. Een beginnend fotograaf zou beter rekening houden met de brandpunt verhouding dan met de al dan niet crop factor van een digitaal toestel. Voor de rest aprecieer ik je kritiek.
mercie hoor , maar ik zit ( buiten de ff discussie dan ) ook op jou golflengte hoor ,
maar ik vergelijk NOOIT digitaal met analoog , want dan komt zelfs de digitale hasselblad nog veel tekort tegen de analoge versie ...
het grootste deel van de media vraagt nu eenmaal digitaal , en das voor analoog liefhebbers een pikuur...
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500DBekijk bericht
mercie hoor , maar ik zit ( buiten de ff discussie dan ) ook op jou golflengte hoor ,
maar ik vergelijk NOOIT digitaal met analoog , want dan komt zelfs de digitale hasselblad nog veel tekort tegen de analoge versie ...
het grootste deel van de media vraagt nu eenmaal digitaal , en das voor analoog liefhebbers een pikuur...
Ooow, cool, maar ik lever ook digitaal aan hoor... ik drumscan gewoon mijn negs.... klanten staan wild van het grote aantal pixels die analoge fotografie nog steeds kan tevoorschijn toveren... tuurlijk ik heb geluk, heb mijn eigen drumscan, als dat nog eens moet uit besteden is het helemaal niet meer betaalbaar natuurlijk. Maar ik gebruik gewoon het beste uit beide werelden.... Ik kan me helemaal terug vinden in jouw zienswijze hoor, maar ik gebruik enkel digitaal voor wat ik noem het gooi en smijt werk. De verkoop waarde van dit soort werk ligt nu éénmaal heel laag door het overaanbod van dit soort fotografen de dag van vandaag.... en ik zeg eerlijk, en dit is een persoonlijke opinie, ik heb de meerwaarde van fullframe in de digitale fotografie nog altijd niet ontdekt, rekening houdend met toch niet onbelangrijke prijs verschil.
Comment