Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon of Nikon ???

Welk toestel scoort kwalitatief het hoogst. De nikon D300 of de Canon 5D Mark II
    Last edited by Franciskine; 13 september 2010, 05:53.

Re: Canon of Nikon ???

Oorspronkelijk geplaatst door rio Bekijk bericht
    Welk toestel scoort kwalitatief het hoogst. De nikon D300 of de Canon 5D Mark II
    Begin hier maar te lezen
    Het helpt.

Last edited by Franciskine; 13 september 2010, 05:53.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Rio,dit forum heeft een zoekfunctie waar je heel wat informatie kan terugvinden, neem misschien eerst daar een kijkje . . .
      En wat voor de ene gebruiker het beste is, kan voor de andere net andersom zijn . . .maar ik garandeer je dat je met beide toestellen die je vernoemt prachtige foto's kan maken, eender welk merk je prefereert.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zoals Franciskine al aangaf...met beide gaat ge zeer mooie foto's kunnen nemen...het is alleen aan jou om het te doen plus heb je al met DSRL gewerkt van dit niveau?
        Als ge beginneling bent kun je beter starten met een instap DSRL....anders je goed laten informeren. Plus welke je best aankoopt moet je zelf gaan voelen in de winkel...de welke ligt het best in je hand enz...;enz....

Succes Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

1 zoekfunctie
          2 als't je eerste dslr, good luck.
          nikon stuff

Comment

da's appelen met peren vergelijken...

Crop camera vs. Fullframe...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

mee eens hoor, en ga zeker voor de peren in dit geval.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

Inderdaad....de vraag zou dan moeten zijn...

Nikon D300(S) of Canon 7D

of

Nikon D700 of Canon 5D MK II

Dan kom je tot een betere "vergelijking" ook in prijsrange. En dan nog heb je het telkens over zeer goede toestellen welke niet perse "kwalitatief beter" zijn, maar meer of minder aansluiten bij de behoefte van de gebruiker.
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mee eens hoor, en ga zeker voor de peren in dit geval.
                  grt,bouk.
                  Ik zou het gebruik mee laten spelen, als je veel buiten werkt zou ik voor de appels kiezen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik zou het gebruik mee laten spelen, als je veel buiten werkt zou ik voor de appels kiezen.
                    absoluut en ook voor vogeltjes...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Als je overweegt van een nieuwe computer te kiezen ook
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik heb dit gevraagd omdat er mij iemand regelmatig op attent maakt dat Nikon simpelweg veel beter is dan Canon. Ik zou me graag de Canon 5D mark II willen aanschaffen en hij raadt me dit ten stelligste af. Zelf heeft hij zich vorig jaar een Nikon D300 met een lichte zoomlens gekocht. In hoeverre moet ik deze persoon serieus nemen als hij dit beweerd ? Alle reacties zijn welkom.
                        Ik maak logischerwijze uit de vorige berichten op , dat de keuze van een toestel eerder moet afhangen van hetgeen je ermee wil gaan doen ,dan dat je enkel over het merk praat !!!

Rudi
                        Last edited by rio; 14 september 2010, 01:21.

Comment

Ik heb dit gevraagd omdat er mij iemand regelmatig op attent maakt dat Nikon simpelweg veel beter is dan Canon. Ik zou me graag de Canon 5D mark II willen aanschaffen en hij raadt me dit ten stelligste af. Zelf heeft hij zich vorig jaar een Nikon D300 met een lichte zoomlens gekocht. In hoeverre moet ik deze persoon serieus nemen als hij dit beweerd ? Alle reacties zijn welkom.
                          Ik maak logischerwijze uit de vorige berichten op , dat de keuze van een toestel eerder moet afhangen van hetgeen je ermee wil gaan doen ,dan dat je enkel over het merk te praat.

Rudi
                          Rudy,
                          - dat Canon simpelweg beter is dan Nikon = zever.
                          - dat Nikon simpelweg beter is dan Canon = zever.

En die "iemand" die dat jouw regelmatig zegt... wie is dat, een goeie vriend? Ik denk het niet.

Je wil zelf de Canon 5D mark II hebben, ok en weet je ook waarom je die wilt hebben?

Je zegt:
                          -dat de keuze van een toestel eerder moet afhangen van hetgeen je ermee wil gaan doen ,dan dat je enkel over het merk te praat.

Dat klopt Rudy.
                          En met een goede body plus drie kwaliteitslenzen geraak je al héél ver.
                          (een groothoek, een mid-range en tele-lens)
                          Last edited by theokus; 14 september 2010, 01:34.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik ben zelf Nikon-gebruiker (D700 = ff-versie van D300) maar heb vorig jaar de Canon 5D mkII uitvoerig getest. Ik vond wel dat de Nikon meer solide aanvoelde maar dat is toch volkomen subjectief. De Canon wordt door alle gebruikers en in alle testen een uitstekend toestel genoemd. Ik heb voor de Nikon gekozen vanwege de iets meer polyvalente aard van het toestel, de naar mijn gevoel gemakkelijkere bediening en omdat mensen hier de hogere resolutie van de Canon relativeerden en erop wezen dat dit ook een snellere computer zou vragen. Maak voor jezelf eerst uit wat voor foto's je wil maken (aktie/natuur/studio/...), lees enkele testen en loop eens langs een fotohandel om beide toestellen ter hand te nemen. Denk eraan dat jouw eigen kunnen en lenzen een veel belangrijkere factor zijn dan de camera om de kwaliteit van je foto's te bepalen.
                            mvg, Peter

Comment

Hij is welkom bij ons thuis . Maar hierin kan ik hem niet volgen.
                              Last edited by rio; 14 september 2010, 02:09.

Comment

Working...
                              X