Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon of Nikon ???

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Waarom wordt er altijd verwezen naar "tests" door commerciële sites en zelden of nooit naar DxOMark?
    leuke site..
    als je daar de D7OO en de 5D MKII vergelijkt zitten ze toch vlak bij elkaar met de grafiekjes..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Waarom wordt er altijd verwezen naar "tests" door commerciële sites en zelden of nooit naar DxOMark?
      DxoMark is ook commercieel hoor maar begrijp wel wat je bedoelt
      Last edited by Franciskine; 21 november 2010, 15:02.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        DxoMark is ook commercieel hoor maar begrijp wel wat je bedoelt
        Die verkopen hun eigen producten, maar publiceren geen reclame voor camera's die ze testen (zoals o.a. dPreview wel doet).
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          leuke site..
          als je daar de D7OO en de 5D MKII vergelijkt zitten ze toch vlak bij elkaar met de grafiekjes..
          Zelfs op de ISO....

Leuk he

@Jazzer...zoals ik al zei...ik begreep je wel

Comment

Waarom weinig DXOmark.

Omdat dit niet echt een goeie basis voor een vergelijking is.

Ja je kan op wat technische analyses een vergelijking maken maar dat is het dan een technische analyse die niet altijd een correct beeld geeft van de verhoudingen. Je moet sowieso al op print drukken om de vgl wat relevanter te maken maar ook dan is dit nog niet echt een goeie vergelijkingsbasis. En heel beperkt.

Ik snap eigenlijk niet dat men nog zoveel naar dxomark verwijst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Waarom weinig DXOmark.

Omdat dit niet echt een goeie basis voor een vergelijking is.

Ja je kan op wat technische analyses een vergelijking maken maar dat is het dan een technische analyse die niet altijd een correct beeld geeft van de verhoudingen. Je moet sowieso al op print drukken om de vgl wat relevanter te maken maar ook dan is dit nog niet echt een goeie vergelijkingsbasis. En heel beperkt.

Ik snap eigenlijk niet dat men nog zoveel naar dxomark verwijst.
              Men zoekt vaak bevestiging van dat hun materiaal goed is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Men zoekt vaak bevestiging van dat hun materiaal goed is
                Met mij ging/gaat het toch omgekeerd. Met alle belangrijke aankopen (niet alleen van fotomateriaal) informeer ik mij in de mate van het mogelijke alvorens te kiezen. Bevestiging achteraf heb ik dan niet meer nodig.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Zelf vind ik beide merken gewoon goed. Heb mijn eigen keuze gewoon gebaseerd wat in mijn omgeving het meeste gebruikt werd. Op deze manier heb ik veel van kennissen/vrienden geleerd, maar ook objectieven en andere accessoires kunnen lenen/testen.

Om eerlijk te zijn keek ik niet bij mijn eerste body naar het merk. En nu ik alles van merk X heb stap je niet zo snel over op merk Y. Gewoon lekker het merk gebruiken waar je happy bij voelt of dit nu Nikon, Canon, Sony of wat anders is.

Comment

héhé..... het zoveelste topic Canon <=> Nikon en toch zijn er weeral personen die hoog op de kast gaan zitten om hun "eigen" merk te verdedigen

Er stond (of staat) hier ook ergens een topic "Nemen de trollen het forum over ?", blijkbaar zijn ze toch op de goede weg als je het mij vraagt, iets om over na te denken

Canon, Nikon, Sony, Minolta, Pentax ......whatever, het merk kies je voor jezelf en als je eenmaal enkele deftige lenzen hebt kunnen verzamelen blijf je meestal bij dat merk.
                    Er bestaan geen slechte toestellen meer de dag van vandaag. En je moet natuurlijk de merken / type toestellen in dezelfde prijsklasse vergelijken.
                    Dus de keuze ligt 100% bij jezelf ! Stap naar een winkel waar ze verschillende merken hebben en test ze eens uit, welke ligt beter in je hand, welk toestel/merk ligt je het best, enz......

Onthou vooral één ding, "Het beste toestel is hetgeen je ook daadwerkelijk gebruikt en niet in de kast blijft liggen"

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Er bestaan geen slechte toestellen meer de dag van vandaag. En je moet natuurlijk de merken / type toestellen in dezelfde prijsklasse vergelijken.
                      Dus de keuze ligt 100% bij jezelf ! Stap naar een winkel waar ze verschillende merken hebben en test ze eens uit, welke ligt beter in je hand, welk toestel/merk ligt je het best, enz......

Onthou vooral één ding, "Het beste toestel is hetgeen je ook daadwerkelijk gebruikt en niet in de kast blijft liggen"
                      Dat is zo'n dooddoener die hier vaak opduikt. Natuurlijk bestaan er geen echt slechte toestellen, net zo min als er slechte computers, wasmachines of auto's bestaan. Dat betekent niet dat je in dezelfde prijsklasse toch nog heel wat verschillen in kwaliteit en mogelijkheden vindt. Gewoon in een winkel enkele toestellen vastnemen of naar het praatje van de verkoper luisteren, lijkt me bijlange niet zo betrouwbaar als veel opzoeken en vergelijken op het internet.
                      Of je toestel veel in de kast zal liggen kan je op voorhand moeilijk inschatten. Dat heeft dikwijls met heel andere dingen als kwaliteit te maken.

Comment

Zoals ik al eerder gezegd heb was de grip (hoe het ding in de hand aanvoelt) en de menustructuur (waar ik het makkelijkst mijn weg in vond) hetgene wat mij doen beslissen heeft ..
                        voor de rest zijn de toestellen allemaal hulpmiddelen voor de al dan niet kreative fotograaf , die uiteindelijk beslist hoe het beeld gevormd wordt ...dus niet de kamera...

en eigenlijk , na mijn keuze gemaakt te hebben interesseerd de merken-oorlog me niet niet meer..
                        ik heb waar ik me goed bij voel , en net als bij auto's heb je goedkope en dure , snelle en minder snelle .... één ding hebben ze gemeen ... ze komen allemaal op dezelfde bestemming aan als je wil..
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

Comment

Deze topic eindigt wanneer de kippen tanden krijgen.
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                            Deze topic eindigt wanneer de kippen tanden krijgen.
                            das meestal zo hee als er om een tweestrijd gevraagd wordt ...
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

Comment

De zwakte van zo'n discussie is dat alles wat gezegd wordt een variatie is op dezelfde thema's. Ieder vogel zingt zoals ie gebekt is en je leert er niets bij.........
                              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

In een systeem stappen waar je jaren aan vasthangt omdat toevallig een toestel "lekker in de hand" ligt lijkt me nogal impulsief

Op die oude lenzen van nonkel Frans moet je je keuze ook niet baseren (tenzij het een kast vol Leica, Nikon of Hasselblad is natuurlijk)

Vier jaar geleden heb ik een lijstje gemaakt van lenzen die ik zou willen hebben en kunnen betalen en dat was bij Canon interessanter dan bij Nikon
                                Het merk was toen ook leider in digitaal, maar is ondertussen (meer dan) bijgebeend door andere constructeurs

Op dit moment zou ik zeker ook Nikon overwegen

Op Sony/Minolta na blijft bij anderen het lenzenaanbod voor mij een beperking

Hopelijk houdt de concurrentie iedereen scherp

Comment

Working...
                                X