Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 35 350 3.5 5.6 L usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 35 350 3.5 5.6 L usm

wie heeft deze lens en wat zijn je ervaringen

ik wil als het even kan graag fotos hiervan zien

ik kan deze lens voor een leuke prijs krijgen , maar wil er zeker van zijn dat hij goed is (ondanks de L typering)

alvast bedankt
    Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
    Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Volgens mij mag je er zeker van uit gaan dat deze lens een zeer goede is. "L" glas is niets op aan te merken. (denk ik toch hé )

Comment

Ik heb er 2 exemplaren van gehad, en beide waren fantastsiche lenzen. Ze is scherper dan gewone consumer lenzen, maar niet zo scherp dan de kleinere L zoomlenzen van 3x of zo. (27-70 of 70-200).
      Ik heb er deze vakantie nog heel knappe fotos mee gemaakt.
      je vind ze tegenwoordig rond de 900-1000€ gebruikt, of 1400 in demo-staat.
      Ze zijn absoluut niet te vergelijken met andere 10x zooms, het is trouwens de enigste 10x zoom die ik zou overwegen om terug te kopen.
      Probeer wel even de schuifzoom uit, of je daarmee goed kan werken, en hou rekening met het gewicht. (de maat valt wel mee vind ik)
      Ik heb ook de sigma 50-500 ex gehad, maar die kan toch niet aan de canon tippen hoor, de range als 10x zoom begint op 50, teveel tele al, en de afwerking is net dat ietsej minder, alsookNOG zwaarder en groter, en minder lichsterk.

Groeten

Rudy

http://www.pbase.com/rudydegeus/canon_35350l_ voor een paar fotokes

Comment

@rudy wat is het gewicht van de lens , zit er in deze lens een stabilisator om hem redelijk vaak zonder statief te gebruiken
        Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
        Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

Originally posted by djurre
          @rudy wat is het gewicht van de lens , zit er in deze lens een stabilisator om hem redelijk vaak zonder statief te gebruiken
          Weegt, dacht ik uit mijn hoofd, 1300 gram, geen stabilisator, maar door het gewicht is het wel een stabiele combinatie. Ik heb hem nooit met statief gebruikt, gewoon de iso iets hoger, en de camera op P, anders ben je de hele tijd aan het rekenen. In p stand gaat de camera automatisch de sluitersnelheid optrekken bij het inzoomen.

Rudy

Comment

Moest je deze nog niet gezine hebben hier een leuk verslagje over deze lens. http://www.photo.net/canon/35-350

Comment

Ik wil deze lens ook

Vanaf welke afstand kun je scherp stellen?
              Hoe breed is de afstand van links naar rechts op 35
              #Dyslexie#
              Fotoacademie Amsterdam Digitaal

Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

Comment

Ik wil deze lens ook
                Vanaf welke afstand kun je scherp stellen?
                Dat is een bijkomend voordeel van deze lens, je kan op zeer korte afstand scherpstellen.
                Ik geef een opsomming van de afstanden in combinatie met het brandpunt

@35 mm 67 cm = X 0,07
                @70 mm 63 cm = X 0,15
                @135 mm 60 cm = X 0,25
                @200 mm 90 cm = X 0,22
                @250 mm 130 cm
                @300 mm 170 cm
                @350 mm 220 cm = X 0,15

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

als ik een L glas kocht, dan was het zeker deze geweest EF 70-200mm f/2.8L IS USM, de IS maakt mij daar niet zoveel uit, omdat die lens toch al lichtgevoelig is. Zeker omdat hij zo lichtgevoelig is en toch een degelijke zoom heeft. Maarja, moet je zelf zien, greetz

Comment

Working...
                  X