Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D of D60 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 300D of D60 ???

Ik heb de kans om een D60 met garantie te kopen voor ongeveer dezelfde prijs als de 300D met lenskit...

De 300D is natuurlijk recenter, maar naar mijn mening heeft de D60 heel wat meer functies en is deze nog steeds erg 'up-to-date'.

Zijn er mensen die in deze stelling fouten zien, en wat mis ik als ik de 300D niet neem?

Mijn mening staat eigenlijk vast om de D60 te nemen, tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk...

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Goede keuze... Als je moet kiezen tussen de twee , is het de D60 die wint natuurlijk.
    De D60 heeft meer mogelijkheden dan de 300D.
    En zeker als de prijs dezelfde is... Dan is de keuze vlug gemaakt denk ik.

Comment

Umco stond ook voor zo'n soort "dilemma", hij heeft voor de D60 gekozen.......he Umco ?

mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

En nog iets..
        Misschien minder belangrijk maar toch..
        De 300D heeft een body van plastiek en de D60 van magnesium legering...

Comment

Zoals ik zelf ook al dacht (wist)...

Bedankt voor de reacties, we gaan die D60 eens van dichter gaan bekijken.

Nick
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Umco stond ook voor zo'n soort "dilemma", hij heeft voor de D60 gekozen.......he Umco ?
            Als je de keuze zou maken opteer ik voor de D60 waar je zekers nooit spijt van gaat hebben. Heb inderdaad ook voor die keuze gestaan en heb er geen spijt van. Als je alles bekijkt en vergelijkt kom je er wel uit want de d60 blijft topklasse
            Respect begint bij uzelve

Comment

Ik ga hie misschien tegen een paar schenen schoppen, maar bon...

Ik ga niet akkoord met wat hier gezegd wordt. Kies voor de 300D.

- Plastiek body: geen argument. Buitenkant is idd. plastiek ipv rubber, binnenkant is magnesium, zoals de andere Canon DSLR's. Laat beide toestellen vallen vanop een meter en ze zijn alle twee kapot.

- "Oude" DSLR's (sorry jongens, maar in dit wereldje is één jaar "oud". T'is niks persoonlijks.) die geen full frame "35mm" chip hebben, moeten afrekenen met een crop factor (meestal rond 1.6x). Daardoor hebben ze het moeilijk met de wide end. De 300D is het eerste toestel die hierop een oplossing biedt, dmv. een alternatieve lensmount. Het eerste lensje dat hier gebruik van maakt is niet perfect, maar je kan er donder op zeggen dat er nog vele lenzen zullen volgen.

- Nieuwere technologie resulteert in betere resultaten. Ik weet het, dit is subjectief en betwistbaar, maar ik heb op het 300D forum van dpreview al meerdere ex-D60 eigenaars horen vertellen dat ze de 300D liever hebben. Het omgekeerde heb ik nog nergens gelezen.

-Nieuw toestel = garantie.

http://www.theafricabug.com

Comment

Een opmerking die ik al op diverse fora gelezen heb (ik weet niet of het klopt want ik heb geen D60 om mee te vergelijken) is dat de autofocus van de 300D onder slechte lichtomstandigheden toch beter presteert dan die van de D60, en dat daarnaast de 300D ook minder ruis produceert. Je keuze hangt dus m.i. grotendeels af van de omstandigheden waarin je het toestel gaat gebruiken.
                Mark (300D)

Comment

Je kan steeds voor de 10D gaan, dan heb je het beste van beide toestellen...
                  Canon met glas...

Comment

Ik ben het met Jochen eens, ik zou ook voor de 300D gaan, de techniek is toch een stuk nieuwer, zie bijvoorbeeld het aantal focuspunten (D60=3, 300D=7), speciale lens mount zoals eerder genoemd en niet onbelangrijk een verbeterde DIGIC processor met verbeterde beeldkwaliteit en minder ruis

Bovendien is de buitenkant van de D60 niet van magnesium legering, dacht dat dat pas bij 10D werd geintroduceerd

Comment

Waarom ga je eigenlijk niet voor de 10D?
                      Dan heb je én het robuuste van een D60 én de nieuwe techniek van een 300D? Een D60 is alweer een tijdje op de markt en wordt volgens mij ook niet meer gemaakt nu.
                      Bovendien komt Canon in Januari met wéér een nieuw model op de markt heb ik gehoord, dus kans dat de 10D dan ook in prijs gaat zakken.
                      www.turnfoto.nl

Comment

Ik heb momenteel een D60 en zou die nooit willen ruilen voor een 300D. Dus zal ik het zo stellen: dat ik de mensen die adviseren naar een 10D gelijk geef, maar dat was je vraag niet! Indien je enkel de keuze hebt tussen D60 en 300D zeg ik resoluut D60.

Maar met goede optiek, De kitlens bij de 300D is Puur Plastiek, en dat kan niet anders als je de prijs ziet, het is dus geen verwijt enkel een vaststelling en het zou niet logisch zijn moest deze lens presteren zoals een L objectief.

Want dan waren alle bezitters van L lenzen gezien voor hun centen!

Maar indien je een D60 koopt voor om en bij de 1000 Euro en je kan nog wat spenderen een een L lens zoals de 28/70 f2,8 l USM die nu te koop staat in de koopjeshoek, dan start je met Top materiaal.

Just my 2 cents.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik deel Digipics zijn mening volledig.
                          Nog straffer, ik zou mijn 'opa' D30 ook niet inruilen tegen een 300D.
                          Voor mij is de keuze vlug gemaakt tussen de d60 en de 300d.
                          Dat zou de d60 zijn.

Comment

Tja jongens... ik weet dat het "tegen jullie schenen is" maar... jullie spreken hier natuurlijk als eigenaars van respectievelijk D60 en D30 hee?

Iedereen verdedigt zijn koop. Begrijpelijk.

Maar het enige argument dat ik heb gehoord in de laatste replies is hier weer de constructiekwaliteit, maar zoals ik al eerder zei: je kan de 300D hierop alleen niet diskwalificeren. Want daartegenover staat de nieuwe technologie (DIGIC processor, meer meetpunten, mogelijkheid tot meer wide end,... )

FYI: Ik wil hier de 300D niet persé verdedigen. Ook niet omdat ik misschien van plan ben om hem te kopen (tenzij er tegen volgend jaar weer iets beter is hee? ).
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by Digipics357
                              Maar met goede optiek, De kitlens bij de 300D is Puur Plastiek, en dat kan niet anders als je de prijs ziet, het is dus geen verwijt enkel een vaststelling en het zou niet logisch zijn moest deze lens presteren zoals een L objectief.
                              Puur Plastiek ? Wat ge niet zegt ... maar dan wel heeeeeeeel goed plastiek hè ?

Ludovic
                              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                              BD0118BE

Comment

Working...
                              X