Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

Er wordt hier op het forum zoveel geschreven over de minder goede werking van de 7D, nu was ik infeite eens benieuwd hoeveel 7D gebruikers er hier op het forum aanwezig zijn en of deze wel of geen problemen hebben met hun toestel. Misschien wel interessant om uit te zoeken of er nu wel degelijk een veelvoorkomend probleem is met de bewuste AF problemen van de 7D.
    Het is niet de bedoeling om hier een discussie te houden maar gewoon een poll (dus aan de mods om de niets toevoegende commentaren te verwijderen)

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

Ik zal dus zelf beginnen.

7D gebruiker (sinds 8 oktober 2009) en nog geen AF problemen ondervonden, op mijn toestel is de AF zeer accuraat zowel in one-shot als ai-servo, zie mijn foto's voor confirmatie.

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 17 augustus 2010, 16:26. Reden: datum ingebruikname toegevoegd
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

[Mod-LesC]Awel, dit draadje zal ik eens speciaal in het oog houden, zie. [/Mod]

Tevreden gebruiker van de 7D (eerste foto gemaakt op 1 mrt 2010). Geen AF problemen (andere ook niet ).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik gebruik de 7D sinds mei 2010. En ik ben content (mag dat ook?).
        Als ik al problemen heb ondervonden, dan heeft dat alles te maken met de zgn. 'leercurve'.

Gr. Paul.

Comment

zéér tevreden 7D gebruiker sinds juli 2010. ook hier zijn de fouten te wijten aan het mannetje, heb nog geen falende AF vastgesteld!

(mooi initiatief Sieg!)

mvg
          laurens
          canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Zeer tevreden 7D gebruiker sinds 19/04/2010!
            Vooral in combinatie met de 70-200mm lens

Comment

Sinds enkele maanden ook een tevreden gebruiker. Geen problemen te melden met de autofocus.
              Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Ik gebruik de 7D al een tijdje maar hij is in het totaal al zo'n 3 maanden weggeweest ter reparatie (2x) en telkens hetzelfde resultaat: zeer slechte One Shot AF met heel veel missers
                soms doet ie het een hele dag supergoed, en dan ineens wil ie geen enkele foto met correcte AF meer nemen, zeer onregelmatig, front focus, backfocus, goede focus... soms zit alles door elkaar
                algemeen gezien doet het centrale AF punt het heel goed. Alle andere AF punten geven zeer regelmatig slechte AF (meer slecht dan goed)

ik zit nu al aan mijn 2e 7D en de weinige foto's die ik daarmee getrokken heb beloven niet veel goeds...

hier één voorbeeldje van hoe elke slechte foto eruit ziet. Bij deze is er scherpgesteld op het gezicht.
                Conclusie: Zeer zeer ontevreden

100% crop op de bril:

5DmkIII en wat glas

Comment

de 7d van 15 juni 2010 en zeer tevreden
                  groetjes aline
                  groetjes aline

Comment

Ik bezit een 7D sinds eind juli van dit jaar. In het begin maakte ik veel slechte foto's, maar was te wijten aan mijn eigen onkunde. Na het lezen van wat topics en sites, de AF afgesteld op mijn behoeftes en nu zijn al de foto's OK.
                    Wel merk ik dat de RAW-files in DPP per default minder scherp lijken dan de RAW-files van mijn vorige 30D, maar dit blijkt volledig normaal te zijn, en zodra ik wat post-processing toepas zijn de foto's haarscherp.
                    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Ik zal dus zelf beginnen.

7D gebruiker (sinds 8 oktober 2009) en nog geen AF problemen ondervonden, op mijn toestel is de AF zeer accuraat zowel in one-shot als ai-servo, zie mijn foto's voor confirmatie.

grts
                      Sieg
                      Sinds half december, geen problemen, beste Canon tot hiertoe

Comment

Ik heb de mijne sinds januarie 2010 en ik heb er geen enkel probleem mee. Als een foto wat onscherp is ligt dit meestal aan mij...
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Sinds april 2010
                          Heel tevreden. Wel meestal macro-fotografie toegepast. Voor het overige geen falende AF kunnen vaststellen.
                          Ik vind hem dus

Grtz,
                          K.

Comment

Sinds Feb. hier ook geen enkel probleem met de 7D.
                            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

7D vanaf oktober-november 2009
                              Ik werk voornamelijk met One Shot AF in combinatie met center punt spot-af. Dit levert mijn over het algemeen scherpe foto's op, zelfs in zeer donkere omstandigen (vb. openingsdans trouw). Maar helaas krijg ik ook random out of focus foto's zonder enige duidelijke aanleiding ervoor. Pak dat dit 1 op de 10 is. vermoedelijke gelijkaardig aan het probleem dat ook Matthias heeft.

Nu moet je weten dat dit in combinatie met de correcte belichting die de 7D mij geeft, mij heel wat betere resultaten geeft dan de 400D mij gaf. Ik kan dan ook best leven met deze "enkele" "missers".

Echter blijft de vraag of dit wel acceptabel is voor een dergelijk toestel.
                              Ik wacht het even af tot hier meer duidelijkheid over bestaat, en over hoe dit zal worden opgelost. Pas als er een degelijke oplossing is, zal ik overwegen om mijn toestel te laten behandelen.
                              Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Working...
                              X