Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
    Nu moet je weten dat dit in combinatie met de correcte belichting die de 7D mij geeft, mij heel wat betere resultaten geeft dan de 400D mij gaf.
    Mijn 7D levert qua accuraatheid (snelheid buiten beschouwing gelaten) in One Shot AF véél slechtere resultaten als de 5DmkI die ik als vervangtoestel heb kunnen gebruiken
    5DmkIII en wat glas

Comment

Heb mijn 7 D reeds van in December en de slechte foto's komen door het manneke en niet het toestel .Je moet goed zien op wat hij scherpstelt of de foto is niet denderend .Had dit probleem niet met de 350 maar het glas was niet zo goed .Deze zijn foto's met L glas zijn veel kontrastrijker en scherper.Aankoop door dit forum en nog geen seconde spijt.

Comment

[Mod-LesC]Even de beginpost van onze TS nalezen, en opletten dat dit geen discussie wordt. Die moet maar elders gevoerd worden.
        Wij zoeken naar eigenaars/gebruikers van de 7D; niet mensen die iemand kennen, of liever een ander merk of type gebruiken.[/Mod]
        Last edited by LesC; 17 augustus 2010, 20:47.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zéér tevreden! Geen enkel AF probleem of wat dan ook vastgesteld. Ik had wat schrik voor de enkele negatieve reacties over de 7D die ik op dit forum en elders gelezen had, onterecht zo blijkt.

Het valt me trouwens op dat ik de laatste weken nogal wat problemen lees over de 5D. Een negatieve gebruikerservaring wordt vaak gevolgd door gelijkaardige ervaringen (al dan niet terecht). Het zegt verder niks over alle andere toestellen!

Hierbij dus een positief signaal. Laat de reacties maar komen.

Comment

Heb hem nog maar enkele weken dus zit hem nog volledig te testen en te leren kennen....
            enigste nadeel dat ik eigenlijk vrij irriterend vind is de "Lens Play" (+- 1mm Links en rechtse beweging ..geen tilt beweging )op de bayonet voornamelijk mijn 100/400L en sigma 150 macro ...daarin tegen zit men 17/40 lekker vast ( wat volgens verkopers, en wat gebrowse op internet normaal zoud zijn)

Zet ik nu eender welke lens op men 1000D is de speling zeer minien en bijna niet zichtbaar (Ben het pas beginnen op merken als ik men 100/400L + 7D op statief gebruikte , en door draaien an bewegen een lichte knik voelde)

Ik hoop dat ik na mijn vakantie terug kan komen met meerder bevindingen

Mvg StM
            Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Ik heb mijn 7D van november 2009 en nog altijd zeer tevreden!
              Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

7D sinds eind mei in mijn bezit (na 21 jaar geen camera te hebben gebruikt), en de onscherpe foto's lagen voor zover ik kon ondervinden aan mij (bewegingsonscherpte) , of aan een verkeerde instelling .
                Als ik vaststelde dat ik een onscherpe foto had, met de instellingen aan te passen wel een scherpe foto en de focus waar ik hem wou.

Wat me wel is opgevallen is dat bij Av stand, er wel een onscherpte op de gehele foto zit. Dan wil ik niet zeggen dat de foto verkeerd gefocust is, maar volledig iets (maar bijna niet merkbaar) onscherper is.(in elke style)
                Wel te compenseren met Photoshop of Lightroom.

Meestal gebruik ik nu de M stand, en dat levert scherpe foto's af.

Dus voor mij , goede punten
                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
                  enigste nadeel dat ik eigenlijk vrij irriterend vind is de "Lens Play" (+- 1mm Links en rechtse beweging ..geen tilt beweging )op de bayonet voornamelijk mijn 100/400L en sigma 150 macro ...daarin tegen zit men 17/40 lekker vast ( wat volgens verkopers, en wat gebrowse op internet normaal zoud zijn)
                  Dat heeft de mijne ook met mijn 70-200mm lens.. Je kan die lens een klein beetje bewegen. Met de 18-55 mm en de 50mm heeft hij dit niet zo.. Of toch niet merkbaar (wss door het verschil in gewicht). Storen doet me dat niet.

Comment

Ik heb een 7D sinds december 2009 en op een probleem met het flitsen (http://www.wimblog.be/canon-eos-7d-flitsprobleem/) wat achteraf een firmware issue bleek te zijn, maar ik toch een nieuwe 7D gekregen heb - heb ik nog geen klagen. Geen problemen whatsoever ivm AF.
                    Wimblog.be
                    urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

Comment

Sinds enkele maanden ook een tevreden gebruiker. Geen problemen te melden met de autofocus
                      groetjes andreas

Comment

Na een valse start nu ook best tevreden met mijn 7D. Heeft doorgaans wel snellere sluitersnelheden nodig dan mijn oude 40D en foto's op 100% zien er (begrijpelijk) softer uit dan vroeger. Maar nu ik de camera goed begin te kennen en ik ook eens wat tijd heb gestoken in RAW ben ik eigenlijk heel tevreden. Heb ook af en toe rare AF toestanden, maar durf écht niet meer zeggen of dit niet aan mezelf ligt
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                          Na een valse start nu ook best tevreden met mijn 7D. Heeft doorgaans wel snellere sluitersnelheden nodig dan mijn oude 40D en foto's op 100% zien er (begrijpelijk) softer uit dan vroeger. Maar nu ik de camera goed begin te kennen en ik ook eens wat tijd heb gestoken in RAW ben ik eigenlijk heel tevreden. Heb ook af en toe rare AF toestanden, maar durf écht niet meer zeggen of dit niet aan mezelf ligt
                          in het begin had ik ook het gevoel dat ik merkelijk softere foto's had met de 7D als met mijn oude 5DmkII en 1DmkIII
                          maar na wat AI servo AF foto's in de sneeuw, heb ik de scherpte van de 5DmkII en 1DmkIII héél goed kunnen benaderen, enkel en alleen met de 120-300 f2.8. Met bvb de 135mm f2 krijg ik maar geen goede foto's, nooit eigenlijk terwijl dit mijn allerscherpste, allerliefst gebruikte lens op de 5DmkII was, nu blijft ze gewoon in de tas zitten

is er iemand uit de buurt van Gent die 100% tevreden is van zijn 7D die eens wil vergelijken met de mijne? Dat zou heel welkom zijn want ik begin stilaan zot te worden van de onscherpte
                          Last edited by Matthias; 19 augustus 2010, 20:45.
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Iedereen die deze 3 bodies heeft gebruikt weet dat sensoren van 1D III en 5D mark in de meeste omstandigheden scherpere foto's produceren. Alleen onder ideale lichtomstandigheden, lage iso's en topglas benadert de 7d de scherpte. 7d is op zich wel goed toestel maar vraagt beste glas en omstandigheden om in de buurt te komen van 1D III en 5DII. Bij pixelpeepen tussen deze 3 bodies, eindigt 7d steevast op plaats 3.
                            Waarom 7d niet werkt met 130 F2 is een raadsel voor mij. Voorbeelden met scherpstelpunt op bril zijn absoluut niet normaal te noemen

Op zich was ik tevreden gebruiker van 7d, focus mogelijkheden veel beter dan 5d mark II, in de buurt van 1D mark III
                            7d is zoals alle toestellen sterk op sommige vlakken en minder sterk op andere !

Succes en hopelijk snel oplossing.
                            Last edited by romulus; 22 augustus 2010, 13:00.
                            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Is intussen opgelost
                              Last edited by zaralea; 31 juli 2013, 00:48.

Comment

sinds 5/11/2009 in bezit en tevreden gebruiker

dit weekend nog echt geamuseerd met het fotograferen tijdens braderie in wenduine:

[Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
                                Last edited by LesC; 23 augustus 2010, 23:12. Reden: Foto achter link geplaatst
                                Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Working...
                                X