Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tevreden of ontevreden Canon 7D gebruikers.

zeer tevreden
    heb me canon 500d verkocht en een 7d aangeschaft met een is 18-200 canon lens
    echt een pure vooruitgang

gr jeff

Comment

Een paar weken geleden op stap geweest met de 5D(mark I) en de 7D van een vriend , de 7D weegt enorm , zeker met een grip, ik vind het toestel persoonlijk een onhandige niet natuurlijk aanvoelende bediening hebben tov de 5D , mijn mening ; in mijn kast zal hij nooit staan ..... :-)
      http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee Bekijk bericht
        Een paar weken geleden op stap geweest met de 5D(mark I) en de 7D van een vriend , de 7D weegt enorm , zeker met een grip, ik vind het toestel persoonlijk een onhandige niet natuurlijk aanvoelende bediening hebben tov de 5D , mijn mening ; in mijn kast zal hij nooit staan ..... :-)
        Sorry voor je vriend, maar wie een grip hangt onder een 7D laat zien dat hij het geld niet over heeft voor een 1D of heeft zeer grote handen - maar hoe kan hij dan aan al die kleine knopjes die je constant nodig hebt ?
        Hij weegt zo al genoeg

En als je een 7D gewoon bent komt een 5D onhandig en niet natuurlijk over

Maar als je 5D voor jou doet wat hij moet doen zal je zeker niet gelukkig(er) zijn met een 7D

Comment

Bij mij is de 7D de eerste dSLR (na de 350D en de 50D) die ik zonder grip gebruik. Reden: het toestel is zo al groot genoeg; bovendien gaat de batterij zeer lang mee, en heb je dus die extra power niet nodig.
          Bij de 50D was de grip al "een randgeval", in die zin dat het toestel met grip te groot wordt voor de meeste fototassen, zeker wanneer die combo nog eens uitgerust is met een 17-55f/2.8 zoals bij mij.
          Ik heb vroeger deze foto al eens gepost (KLIK).
          Enige nadeel van zonder grip te werken is dat ik nu merkelijk minder foto's maak in portraitstand.

[Mod-LesC]Ik heb nogmaals enkele niet-relevante posts opgeruimd. Zoals vooropgezet door onze TS willen we hier geen discussie; die kan elders gevoerd worden. Enkel de ervaring van 7D bezitters en gebruikers. Niet van "vertegenwoordigers" van andere merken, noch van mensen die sowieso menen dat hun bijdrage altijd toegevoegde waarde heeft.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hier een tevreden 7d gebruiker met grip. Zeker zo handig in de portretstand.
            Enige nadeel van de grip is bij gebruik op statief dat er een beetje speling zit tss grip en toestel. Voor de info : dit is niet te wijten aan het balhoofd maar wel degelijk aan de grip.
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
              Hier een tevreden 7d gebruiker met grip. Zeker zo handig in de portretstand.
              Enige nadeel van de grip is bij gebruik op statief dat er een beetje speling zit tss grip en toestel. Voor de info : dit is niet te wijten aan het balhoofd maar wel degelijk aan de grip.
              een dun stukje mousse tochtband (van de dunste soort) tussen kleven en probleem is weg..
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                een dun stukje mousse tochtband (van de dunste soort) tussen kleven en probleem is weg..
                Bwa... ik kwee ni...

(mijn vrouw vond toch dat de combo 50D+grip+EF 100mm f/2.8 macro creep vertoonde op mijn statiefcombo, nl. Manfrotto 055XProB en Markins Q3. Voor haar was dat de reden om: (1) naar een ander statiefcombo uit te zien en (2) de grip onder de 50D uit te halen. Het ging wel over een 50D, maar die is qua grootte niet zo verschillend. Of wel?)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Sorry voor je vriend, maar wie een grip hangt onder een 7D laat zien dat hij het geld niet over heeft voor een 1D of heeft zeer grote handen - maar hoe kan hij dan aan al die kleine knopjes die je constant nodig hebt ?
                  Hij weegt zo al genoeg
                  Bwah dat weet ik zo nog niet hoor, bij mij staat de grip er bijna altijd op met 2 batterijen erin !
                  Waarom ? ..... ligt perfect in de hand en vooral in evenwicht met de 500mm f4 IS of de 300mm f2,8 IS

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

vooral in evenwicht met de 500mm f4 IS of de 300mm f2,8 IS
                    Ja, daar heb IK het geld niet voor over , alhoewel ik het misschien beter zou doen

Comment

Working...
                    X