Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop 7D gerechtvaardigd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop 7D gerechtvaardigd ?

Waarom ?
    Ik wens me wat meer toe te leggen op sportfotografie (tennis) ook in een ballon (overdekt tennisterrein), uiteraard fotografeer ik nog andere dingen zoals de après tennis.
    Momenteel gebruik ik een canon 450 D met objectief 70 – 300 4-5.6 IS USM voor het tennis.
    Een Tamron 28 - 75 mm f 2.8 XR DI LD Macro voor het après gedoe. (zeer tevreden over)
    Alsook dit objectief Canon 50 mm F 1.4 USM voor wat portretten van de spelers.

Vraag :
    • Geeft de 7 D een echte meerwaarde voor wat ik beoog?
    • Als ik het goed begrepen heb kan de 7D ook mijn flits op afstand laten afgaan ?
    • Dien ik ook een objectief bij te kopen

BV.
    - EF 70-200mm f/2.8 L USM
    - EF 70-200mm f/4L IS USM
    - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

Graag wat reacties bedankt.

Re: aankoop 7D gerechtvaardigd ?

Ik denk het wel. Als je het aantal beelden per seconde vergelijkt weet je al dat je goed zit voor sportfotografie.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik denk het wel. Als je het aantal beelden per seconde vergelijkt weet je al dat je goed zit voor sportfotografie.
      ... en eigenlijk hebben die aantal beelden per seconde er nog niet specifiek iets mee te maken.
      Liever 4 beelden per seconde correcte focus dan 8 per seconde waar slechts 40% van goed is. Waarmee ik wil zeggen dat typisch de xxxD series naar mijn ervaring qua AF niet echt het onderwerp kunnen volgen in sportfotografie, zelfs de 50D vond ik maar zwakjes. Als je dan een 7D neemt is dat echt een wereld die open gaat.

Zeer leuk en proff. toestel vind ik.
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

De 7D is een leuk toestel voor sportfotografie. Snelle en correcte autofocus en 8fps. Al blijft voor sportfotografie een juiste timing het belangrijkst. Ik heb vroeger heel wat volleybal gefotografeerd met mijn oude 350D en dat lukt met wat oefening ook zonder problemen. Ik ben overgeschakeld naar de 7D voor de betere autofocus en 100% viewfinder..
        Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Working...
        X