Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherpte

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik vind dat wel dwaas. Belle Perez is Madonna niet he.
    en zelfs dan.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Omdat jij het geen ideale lens vindt voor jouw toepassing, blijft de quote natuurlijk wel waar.
      Niet als het gaat om concert fotografie maar inderdaad dat is een persoonlijke mening

Comment

Belle zou de pot opkunnen, en samen met haar, alle anderen ook die een ondemocratische houding aannemen tegen hun fans, waar halen ze het lef vandaan om fotografie te verbieden.
        Ze zijn wel groot geworden juist die fans die haar door cd aankopen en optredens een rijkelijk leventje bezorgen.
        Toen ze nog een NUL waren, waren ze wat blij dat er gefotografeerd werd..
        Of voelen die omhoog geschoten vedetten zich ongenaakbaar, je betaalt al een ferme tiketprijs, en dan doen ze zoals dictators.
        Imac en Canon... de max

Comment

Belle zou de pot opkunnen, en samen met haar, alle anderen ook die een ondemocratische houding aannemen tegen hun fans, waar halen ze het lef vandaan om fotografie te verbieden.
          Ze zijn wel groot geworden juist die fans die haar door cd aankopen en optredens een rijkelijk leventje bezorgen.
          Toen ze nog een NUL waren, waren ze wat blij dat er gefotografeerd werd..
          Of voelen die omhoog geschoten vedetten zich ongenaakbaar, je betaalt al een ferme tiketprijs, en dan doen ze zoals dictators.
          mee eens ,wat een verbeelding.

Comment

Ik kan me wel voorstellen dat er vroeger foto's van optredens verkocht werden via Ebay, maar ik denk dat dat heel wat minder is, nu iedereen wel een compactje of Iphone meepakt naar concerten.

Bij theateroptredens of heel intieme concerten voor 100 man zou ik het ook storend vinden moest er iemand die naast mij zit, constant foto's pakken, maar in andere zalen zou dat toch geen probleem mogen zijn.

Ik vind het wel dwaas dat Belle daar speciaal iemand voor inhuurt om fotografen te ontmoedigen.

Dat ze dan de '3 eerste songs-regel' toepassen he.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Net wat ik dacht.
              Als fan, en zeker nu dat praktisch iedereen een fototoestel heeft, mag ze wel eens inbinden, net aasgieren, dat kleine laatste stukje pikken ze ook nog in van hun vrienden, lees fans.
              Een vraagje johan, de 135, gebruik je die ook regelmatig op concerten, Blackbandit is daar wel tevreden over, maar heb de indruk dat ie toch nog meer de 70-200 gebruikt.
              Imac en Canon... de max

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
                Niet als het gaat om concert fotografie maar inderdaad dat is een persoonlijke mening
                There are 50mm f1.8 lenses that are quite good and cheap these days.
                Wordt een lens ineens duur en slecht als die niet past voor jouw? Ze blijft goed en goedkoop en niet te gebruiken voor jouw.

Prijs en kwaliteit zijn geen mening maar een feit.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
                  Net wat ik dacht.
                  Als fan, en zeker nu dat praktisch iedereen een fototoestel heeft, mag ze wel eens inbinden, net aasgieren, dat kleine laatste stukje pikken ze ook nog in van hun vrienden, lees fans.
                  Een vraagje johan, de 135, gebruik je die ook regelmatig op concerten, Blackbandit is daar wel tevreden over, maar heb de indruk dat ie toch nog meer de 70-200 gebruikt.
                  Ik ben geen professionele concertfotograaf maar een fan die soms foto's pakt.

De 70-200 heeft natuurlijk het voordeel van de zoommogelijkheid als je jezelf niet kan verplaatsen, maar het nadeel van f2.8.

F2 vangt 2 x zoveel licht als f2.8, dus kan je de sluitertijden halveren !

t Nadeel van de 135 mm is natuurlijk dat het een vaste brandpuntslens is. Dan moet je al op een goed plekje staan.

Comment

Ik vermoed wel dat de 135 mm scherper is dan de 70-200 mm als beiden op 135 mm en f2.8 staan.

Comment

Ik vermoed wel dat de 135 mm scherper is dan de 70-200 mm als beiden op 135 mm en f2.8 staan.
                      photozone bevestigd dat vermoeden voor f/2.8 maar vanaf f/4 is de 70-200 scherper al denk ik dat dat verschil eerder testbaar is dan zichtbaar in foto's.

De 70-200 is wel een modernere lens en we verwachten toch dat lenzenbouwers altijd hun oud gerief willen haasje-overen.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                        Ja fotografeer alleen Belle, persaccreditatie krijgen we niet
                        dat is de nieuwe regel van het manegment, belle fans mogen voor geen enkele
                        site/krant etc foto's nemen van Belle , onzin gewoon... was ik geen fan kreeg ik
                        het misschien wel.
                        En swinters zijn er geen outdoorconcerten, dan heb je alleen de theaters
                        Belle bij daglicht :
                        Oops, er liep iets fout. Mogelijk zocht u een pagina die niet (meer) bestaat. Ga verder via bovenstaand menu

"Indien journalisten of fotografen willen aanwezig zijn op ParkPop, gelieve hiervoor vooraf een mailtje te sturen naar info@parkpop-oostkamp.be
                        We zorgen dan dat er een pers-badge klaarligt aan de ingang voor artiesten en VIPS."

en nog gratis ook

greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

Comment

Ik zie eigenlijk geen verschil tussen een foto met de 135mm op f2,8 en een foto met de 70-200 f2,8 L IS II op f2,8 (over het hele zoombereik).
                          Dat is dus wel heel erg sterk voor een zoomlens.

Sinds ik de nieuwe 70-200 heb, gebruik ik de 135mm inderdaad niet zoveel meer. De 70-200 heb ik altijd zeker bij voor concertfotografie, de 135mm f2 L en de 85mm f1,8 neem ik de laatste tijd alleen maar mee als ik vooraf weet dat er echt heel weinig licht te verwachten is

Het verschil zal wel meetbaar zijn, maar het is zo klein dat het niet opvalt in de foto.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik heb een 70-200 mm f 2.8 I, geen II...

Nu ja, ik vind het een geweldige lens.

Maar de 135 mm vind ik nog beter.

Comment

Ik was een tijdje geleden in de Iron Horse in Northampton, Mass en was foto's aan het nemen met een D700 + 70-200, toen iemand vroeg of dat mocht, terwijl er overal vanalles flitste. En gezegd dat er overal gefotografreerd werd en kreeg als antwoord niet met zo'n toestel en geantwoord: indeed. Niks meer gehoord en het was toch het laatste nummer....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X