Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuws DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuws DSLR

Hallo,

Na het gebruiken van mijn broer zijn "oude" Canon Eos 300 bij een rugbymatch van hem kriebelt het om zelf eens uit te gaan kijken naar een camera.
    Maar omdat de rolletjes die ik gebruikte zo snel op waren (of mijn vinger was te vlug ) zoek ik naar een digitale spiegelreflex.
    Hiermee zou ik wat experimenteren en de begrippen beter leren kennen (basiskennis is er).

Liefst een canon, omdat ik mijn broer zijn lenzen (28-80 en 75-300 van canon) zou willen gebruiken. Graag zou ik ook filmen, als dat geen problemen geeft omdat er geen beeldstabilisator op de lenzen zit.
    Zelf dacht ik aan de 350d of de 450d, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Om het kort te zeggen: een body van een DSLR voor sportfotografie (buiten) met een budget van ongeveer 400 euro.
    Tweedehandse voorstellen zijn ook welkom!
    Last edited by Prince-_-; 16 augustus 2010, 00:40.

Re: Nieuws DSLR

je kan indd gaan kijken naar een 2de hands 400D bvb voor te beginnen

qua snelheid weet ik nie zoveel hiervoor maar ik denk dat je hier dacht ik beter naar de 7D voor ging volgens dingen die ik hier reeds heb gelezen

wil je kunnen filmen, dan ga je direct naar een nieuw toestel moeten gaan en ben je 'verplicht' om naar de 500D of 550D te gaan en ik denk niet dat je die reeds gaat vinden voor 400 euro, daar zal je iets meer voor moeten neertellen

ook moet je rekening houden met het volgende
    de lenzen van je broer ga je kunnen gebruiken indien je bij canon blijft maar hou er rekening mee dat je de afstanden moet vermenigvuldigen met de crop-factor

dus ga je voor een 400D bvb, die heeft een crop-factor 1,6x dus moet je 28mm X 1,6 doen dus is je effectieve brandpuntafstand 44,8mm
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

omdat ik mijn broer zijn lenzen (28-80 en 75-300 van canon) zou willen gebruiken
      die lenzen heeft ongeveer iedereen nog wel liggen, en de 75-300 wordt zelfs nog nieuw verkocht
      de beeldkwaliteit is niet zo geweldig, maar je kan ze nog wel gebruiken om te beginnen, de 75-300 is tot 200mm zelfs redelijk scherp

de 400D is zoals alle XXXD's geen kampioen in snelheid van scherpstellen (je lens zeker niet), maar als het met de EOS 300 lukte zal het ruim voldoende zijn

een nieuwe 1000D body (plusminus vergelijkbaar met de 400D) kost ongeveer 330 EUR

kijk anders ook eens naar een tweedehands 30D of 40D

geen van deze toestellen kan filmen uiteraard

veel plezier

Comment

Op de 75-300 staat wel "ultrasonic" dus blijkbaar is dit wel een snellere lens dan de gewone?
        En misschien ga ik toch voor de 500d als ik een sponsor vind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prince-_- Bekijk bericht
          Op de 75-300 staat wel "ultrasonic" dus blijkbaar is dit wel een snellere lens dan de gewone?
          En misschien ga ik toch voor de 500d als ik een sponsor vind
          Het schijnt geen echte USM te zijn maar wel sneller dan de gewone

Comment

Dit is de zogeheten Micro USM als ik me niet vergis ? Ring USM vind je normaal alleen op de L-lenzen (als ik het niet verkeerd op heb).
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Dit is de zogeheten Micro USM als ik me niet vergis ? Ring USM vind je normaal alleen op de L-lenzen (als ik het niet verkeerd op heb).
              Ring USM is nog altijd met tandwieltjes, de EF 50 1.4 heeft dat bv
              Je kan de focus niet manueel wijzigen

Ook erg betaalbare lenzen zoals bv de 100 2.8 macro USM en de 24-85 3.5-4.5 hebben een snelle ring USM

Comment

Da's hetzelfde als bij Sony...SAM is daar iets gelijkaardigs als Micro USM en SSM als de Ring USM.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

om terug on-topic te raken: welkom in de wondere wereld van de digitale reflex, Prince!

Als je wil filmen moet je een nieuwe body kopen. Ik weet niet hoe goed de film-functie is voor Canon, maar bij Nikon hoor ik dikwijls dat het niet zo goed is en heel veel behelpen. De meeste goedkopere Nikon bodies kunnen niet meer focussen eens je aan het filmen bent.

veel plezier!
                  Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                  Flickr album Homepage

Comment

Ik heb wel al eens gefilmd met de 7D maar om te filmen neem ik toch altijd de filmcamera (die kan ook foto's nemen terwijl men verder blijft filmen ).Ik blijf erbij foto is foto en film is film .In extreme omstandigheden kan de andere functie wel eens gebruikt worden .Maar een 7D met grip en 24/105 is toch niet handig om te filmen is aan de zware kant in vergelijking met een filmcamera.

Comment

De keuze is gevallen op een 500d met de 18-55 IS lens, omdat de 28-80 van mijn broer geen stabilisator heeft en de breedhoek wegvalt door de crop van x1.6.
                      Ik ga die waarschijnlijk kopen in de Art&craft in Gent (€659 tegenover €679 in de Vandenborre en zelfs €729 bij Cornelis)

Nu is het uitkijken naar een geheugenkaartje en een uv-filtertje.

Heeft er iemand ervaring met het filmen met een 500d?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Ring USM is nog altijd met tandwieltjes, de EF 50 1.4 heeft dat bv
                        Je kan de focus niet manueel wijzigen

Ook erg betaalbare lenzen zoals bv de 100 2.8 macro USM en de 24-85 3.5-4.5 hebben een snelle ring USM
                        Alle lenzen met ring-USM motor zijn FTM (Full Time Manual). Dat wil zeggen dat je manueel kan scherpstellen zonder de autofocus uit te moeten schakelen. Dus, als je van een lens weet dat ze FTM is heeft ze ook een ring-USM motor.

De EF 50 1.4 USM heeft een micro-USM motor. Per uitzondering is de EF 50 1.4 ook FTM. Maar er is een probleem: als je de focusring draait terwijl de scherpstelmotor actief is kan je je lens beschadigen.

Met alle EF lenzen kan je manueel scherpstellen.

Dave
                        Last edited by GroovBird; 21 augustus 2010, 08:46.
                        pixelpusher

Comment

Working...
                        X