Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherpte

Betaalbaar of niet jullie vergeten dat er NIET meer met spiegelreflexen bij Belle mag getrokken worden dus ga ik geen lens van 2000€ kopen als je hem toch niet mag gebruiken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
      Betaalbaar of niet jullie vergeten dat er NIET meer met spiegelreflexen bij Belle mag getrokken worden dus ga ik geen lens van 2000€ kopen als je hem toch niet mag gebruiken...
      U vroeg
      ik wil deze keer mooiere foto's !
      en wij geven advies. Ik hou er eigenlijk nooit rekening mee of ik met mijn camera binnen mag of niet, ik stap gewoon binnen met mijn rugzak en neem foto's Nog nooit last gehad.

Comment

@ Sandra004 : ik heb Heather Nova al ongeveer 76 keer live gezien, maar slechts 1x foto's genomen.

Foto's nemen en genieten van de muziek gaat nu eenmaal niet samen.
        Als je veel foto's neemt, weet je achteraf zelfs niet meer welke songs er nu wel of niet gespeeld zijn.

Tegenwoordig ga ik zelfs naar concerten van bands die me eigenlijk niet echt interesseren, maar waar ik weet dat ik wel foto's mag nemen.

t Is dus zo ver gekomen dat ik van een fan die af en toe foto's maakt als herinnering evolueer naar een amateurconcertfotograaf.

t Probleem is natuurlijk dat Belle Perez populair is en in grote zalen speelt.
        Daar mogen fans geen dslr mee binnen pakken en met een 70-200 mm lens val je natuurlijk hard op, laat staan dat je dat in je handtas kan verstoppen.

De enige zalen of festivals waar je als fan met een spiegelreflex mag fotograferen zijn :

- Trix
        - Arenberg
        - Hof Ter Lo (soms)
        - Vooruit (soms)
        - AB club
        - VK
        - gratis festivals (Casablanca, Linkerwoofer....)
        - Bimfestival (Hof Ter Lo), Gothfest (Waregem)
        - concerten in cafeetjes of jeugdhuizen
        - braderijen, jaarmarkten

Spijtig genoeg treedt Belle niet op bij zulke evenementen.

In de grote zaal van de AB, Vorst, t Sportpaleis etc kan je het natuurlijk wel vergeten.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
          U vroeg en wij geven advies. Ik hou er eigenlijk nooit rekening mee of ik met mijn camera binnen mag of niet, ik stap gewoon binnen met mijn rugzak en neem foto's Nog nooit last gehad.
          Jah dat kun je dus bij belle vergeten, daar staat heel een concert een vent te kijken en iedereen die filmt, of met een spiegelreflex fotografeert word aangesproken, blijf je toch trekken wordt je camera afgenomen of mag je de zaal verlaten...

Comment

Jah dat kun je dus bij belle vergeten, daar staat heel een concert een vent te kijken en iedereen die filmt, of met een spiegelreflex fotografeert word aangesproken, blijf je toch trekken wordt je camera afgenomen of mag je de zaal verlaten...
            belachelijk,met een compact mag het wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
              Spreek je uzelf niet wat tegen want jij staat toch ook met een reflex voor Belle haar neus.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Moet een fotograaf soms niet wat 'ballen' hebben om aan goede foto's te geraken?
                Sommige fotografen gaan door weer en wind om aan goede foto's te geraken...

Neem dit nu als motivatie, hihi : http://www.photography-colleges.org/...hotography.jpg
                Last edited by Matthias Smits; 15 augustus 2010, 15:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Spreek je uzelf niet wat tegen want jij staat toch ook met een reflex voor Belle haar neus.
                  Neen want de foto's die ik nu getrokken heb zijn buiten genomen.
                  Vroeger mocht het nog heb ik hem 1x binnen kunnen gebruiken en sindsdien mag het niet meer...

En compact mag wel ja

Comment

Je kan ms nog andere favoriete artiesten kiezen die minder bekend maar wel goed zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
                      Er staat wel in:
                      There are 50mm f1.8 lenses that are quite good and cheap these days.
                      Dat vind ik dus niet waar, zelf heb ik die lens en voor concert fotografie is het echt on handig om vanvoor te geraken en een goede foto te nemen, ik mis de functie om te zoomen, zelf denk ik dat de 70-200 een goede lens is maar heb ze nog nooit gebruikt misschien kan iemand anders dat bevestigen?
                      Omdat jij het geen ideale lens vindt voor jouw toepassing, blijft de quote natuurlijk wel waar.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amstel Bekijk bericht
                        belachelijk,met een compact mag het wel?
                        Ze willen dat er alleen slechte foto's in omloop komen.....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ze willen dat er alleen slechte foto's in omloop komen.....
                          Ja blijkbaar, ze zijden dat de spiegelreflexen stoorde met hun geluid en dat er van die goede foto's te veel gebruikt werden voor commerciele doelen

Nu zo een kleintje maakt miss geen geluid maar flitst erop los :S
                          ZOO onozel!
                          En ook die foto's worden verkocht hoor...

Comment

Ik kan daar wel een beetje inkomen dat ze niet graag foto's laten nemen waar ze zelf niks aan verdienen, dat hebben zelfs de pastoors niet graag.
                            Daar zou een Nex dan weer goed voor zijn, al zullen ze die ook wel gaan weren.
                            Spijtig genoeg allemaal voor onze hobby dat je als trouwe fan van Belle niet je beste toestel kan gebruiken om een foto te maken.

Comment

Ik vind dat wel dwaas. Belle Perez is Madonna niet he.

Comment

Eigenlijk vind ik als je betaald om binnen te komen wat kan dan een paar foto's maken, wat anders word het natuurlijk als je dat fotomateriaal gaat verkopen.
                                Maar ik geloof dat we van het topic afdwalen het ging eigenlijk over scherpte.

Comment

Working...
                                X