Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherpte

Ja fotografeer alleen Belle, persaccreditatie krijgen we niet
    dat is de nieuwe regel van het manegment, belle fans mogen voor geen enkele
    site/krant etc foto's nemen van Belle , onzin gewoon... was ik geen fan kreeg ik
    het misschien wel.
    En swinters zijn er geen outdoorconcerten, dan heb je alleen de theaters

Comment

Dus met andere woorden, wat is de beste oplossing voor mij om binnen te fotograferen?
      Last edited by LesC; 14 augustus 2010, 19:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
        Dus met andere woorden, wat is de beste oplossing voor mij om binnen te fotograferen?

Een dSLR met een lichtsterke lens.

Serieus: ik heb vorig jaar de workshop "Concertfotografie" gevolgd ter gelegenheid van BDLive. Na de workshop kregen de deelnemers de gelegenheid om een rockgroepje "live" te fotograferen; front stage, met alles wat je bijhad (zelfs flits).
        Wel... omdat ik die dag "van dienst was" had ik, i.p.v. m'n dSLR en lichtsterke lenzen, gewoon mijn G9 bij. Uitstekend toestel, daar niet van, maar TOTAAL ongeschikt voor concertfotografie. De shutter lag alleen al...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Een dSLR met een lichtsterke lens.

Serieus: ik heb vorig jaar de workshop "Concertfotografie" gevolgd ter gelegenheid van BDLive. Na de workshop kregen de deelnemers de gelegenheid om een rockgroepje "live" te fotograferen; front stage, met alles wat je bijhad (zelfs flits).
          Wel... omdat ik die dag "van dienst was" had ik, i.p.v. m'n dSLR en lichtsterke lenzen, gewoon mijn G9 bij. Uitstekend toestel, daar niet van, maar TOTAAL ongeschikt voor concertfotografie. De shutter lag alleen al...
          Lichtsterke lenzen zijn toch gewoon lenzen die een lage F waarde halen of heb ik dat mis?

Comment

Jazeker. Ik weet niet hoever het begrip "lichtsterk" in cijfers reikt (maar daarvoor zijn er hier andere experts ), maar ik denk b.v. aan een 50mm f/1.8, een 85mm f/1.8, maar ook de f/2.8 lenzen (mijn 17-55 f/2.8 en 70-200 f/2.8 zijn daarbij) behoren tot de mogelijkheden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een compactje voor concertfotografie?
              Als je bruikbare foto's wil, dan vergeet je dat best meteen, geen enkel compactje maakt aanvaardbare foto's in die omstandigheden.

De foto's zullen nog veel slechter worden, veel meer ruis, en nog minder scherpte.
              Als je een compactje op iso 1600 gebruikt, dan kan je achteraf niet echt veel aanvangen met de foto's.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Daarnet heb ik foto's genomen van een concert van een bluesband waar een collega in drumt.

Dat zijn de eerste foto's met mijn nieuwe 5D MII.

t Verschil met een 500D is echt wel fenomenaal, zeker op Iso 3200.

Ik heb enkel mijn 135 mm f2 gebruikt (op f2 - 2.5) en kon zelfs zakken tot sluitertijden van 1/200e sec.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Wel wat jullie zeggen dat je dan beter niet kan fotograferen met een compact vindt ik ook niet waar, deze foto's zijn met mijn compact gemaakt en zo slecht zijn ze nu ook niet om ermee te stoppen ofwel?

Hier enkele van verschillende concerten
                  (binnen en in een circus tent)
                  Ik vind ze nog best meevallen voor een compact cameratje van 4 jaar oud met nog ma 7MP !

Comment

Je bent precies wel een Belle Perez-fan ?
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Haha ja al 8 jaar lang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                        Ik vind ze nog best meevallen voor een compact cameratje van 4 jaar oud met nog ma 7MP !
                        Dat vind ik ook. Als je niet binnen mag met een grote camera zijn enkele gelukte foto's met een compactje nog altijd veel beter dan geen foto's. Perfectie is niet altijd mogelijk en zelfs niet altijd nodig (bv. voor muziekliefhebbers of fans) om een foto te koesteren.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Ik vind de foto's niet goed, ze zijn wazig en er is veel ruis, voor gewoon snap shots zijn ze natuurlijk goed, maar wil je ze publiceren of afdrukken dan zijn ze echt niet voldoende, denk ik dan

Misschien is dit een handig linkje?

Er staat wel in:
                          There are 50mm f1.8 lenses that are quite good and cheap these days.
                          Dat vind ik dus niet waar, zelf heb ik die lens en voor concert fotografie is het echt on handig om vanvoor te geraken en een goede foto te nemen, ik mis de functie om te zoomen, zelf denk ik dat de 70-200 een goede lens is maar heb ze nog nooit gebruikt misschien kan iemand anders dat bevestigen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
                            ...

Er staat wel in: Dat vind ik dus niet waar, zelf heb ik die lens en voor concert fotografie is het echt on handig om vanvoor te geraken en een goede foto te nemen, ik mis de functie om te zoomen, zelf denk ik dat de 70-200 een goede lens is maar heb ze nog nooit gebruikt misschien kan iemand anders dat bevestigen?
                            Zowel de 50mm f/1.8 als de 85mm f/1.8 zijn geschikte objectieven, zoals ik boven reeds geschreven heb. Het klopt wel dat je met een primelens geen zoom hebt, en je voeten dus het werk moeten doen. In die zin is de 50mm minder geschikt als je niet dicht genoeg kunt geraken.
                            Het klopt ook dat de 70-200 (mijn versie is de f/2.8 IS) beter geschikt is voor grotere zalen. Je kunt wat dichterbij, maar evengoed wat verderaf.
                            Echter, met zo'n witte toeter (kijk maar naar mijn avatar), raak je op de meeste plaatsen niet binnen zonder perskaart.

Comment

Ja, maar met de 50mm kan je echt geen goede foto's maken... ik heb het al geprobeerd zal moeilijk worden. Kan ook aan de camera liggen, Canon EOS 400D

Comment

Met een 50mm lens zal je dicht genoeg moeten kunnen geraken, en je kan er geen close-up mee maken tenzij je zelf bij op het podium kan. Maar bij optredens in een kleinere ruimte (café) is 50mm soms zelfs al te lang als je met een crop-camera werkt omdat je daar echt vlakbij de muzikanten staat.

Voor de meeste optredens is een 70-200 f2,8 de handigste keuze, maar als er echt heel weinig licht is dan kan je alleen maar proberen om er met nog lichtsterkere primes het beste van te maken.
                                Kies dan wel een 70-200 f2,8 die met het diafragma open voldoende scherp is, want je zal die f2,8 zeker nodig hebben. Bij Canon is dat dan de 70-200 f2,8 L IS II, die op f2,8 duidelijk veel scherper is dan de oude versie. Maar spijtig genoeg is die nieuwe 70-200 niet voor iedereen betaalbaar...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X