Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Een ander alternatief is investeren in beter en langer glaswerk. Jammer genoeg zal dit je bij Nikon een aardige cent kosten... Persoonlijk hou ik ook van natuurfotografie ( vogels ed ) en met langere lenzen ( 500mm ) is het perfect te doen om met een 1.3x en FF camera te werken, een 1.6 crop heb ik ook niet meer in bezit. Een ander alternatief is een 5D2 kopen, dan kan je al eens wat croppen, da's een stuk goedkoper dan die D3X , je mag er zelfs nog een aardige lens bijkopen
    Gemiddeld kost zo'n exotische tele bij Nikon zo'n 800-1000 Euro meer dan bij Canon, uitgezonderd de 200/2 dan

Kristof heeft nu een AFS 300/2.8, en dan lijkt me het meest logische daar de TC-20EIII aan toe te voegen omdat beiden zeer goed samenwerken met kritische scherpte rond f/7.1-8. Ik zou daar de goedkoopste 12MP DX camera aan toevoegen, en da's de D5000, en dan krijg je een 900mm eq, wat al heel wat situaties moet aankunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
      Doorsparen voor een 2e hands D300 zou ik zeggen! Is toch wel errug fijn hoor, die cropfactor
      Nadeel van een DX is dat dezelfde hoeveelheid pixels op een kleinere oppervlakte opééngeperst zitten.

Voeger ten tijde van analoge spiegelreflex bestond die onzin allemaal niet.
      Iedereen had een 24x36 kleinbeeld camera.
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
        Nadeel van een DX is dat dezelfde hoeveelheid pixels op een kleinere oppervlakte opééngeperst zitten.

Zeker van? http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
          Ik bedoelde dit :

Ik heb daar heel vroeger toch altijd mee gewerkt.
          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Ook van heel vroeger, half kleinbeeld!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
              Oh nee, de kleine Pentaxjes vergeten en sommigen hadden een grote Bronica.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Gemiddeld kost zo'n exotische tele bij Nikon zo'n 800-1000 Euro meer dan bij Canon, uitgezonderd de 200/2 dan

Kristof heeft nu een AFS 300/2.8, en dan lijkt me het meest logische daar de TC-20EIII aan toe te voegen omdat beiden zeer goed samenwerken met kritische scherpte rond f/7.1-8. Ik zou daar de goedkoopste 12MP DX camera aan toevoegen, en da's de D5000, en dan krijg je een 900mm eq, wat al heel wat situaties moet aankunnen
                Investeren in de nieuwe 2x tc is een zeer goed idee. Dan win ik al 90mm tov nu met de 1,7x tc.

Comment

Working...
                X