Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 versus D300s - De verschillen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D90 versus D300s - De verschillen ?

De D90 heeft minder ruis dan de 300s op iso 800.
    De opvolger van de D90 is mogelijk in november in de handel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik vind ook de M-UP met kabel ontspanner ook zeer handig bij kritische sluitertijden. Ik zie dat de D90 ook met een kabel bediend kan worden, maar kan dit ook met het eerst opklappen van de spiegel waarna afgedrukt kan worden als de trillingen uitgedoofd zijn? Dit kan uiteraard wel deels opgevangen worden door de 1s afdruk vertraging.
      Mijn ervaring is dat die vereenvoudigde M-UP functie op de D90 goed werkt in combinatie met zelfontspanner. Afdrukken, 2 seconden vertraging om trilligen tgv afdrukken te laten doven, spiegel omhoog, 1 seconde vertraging om trilling tgv spiegelklap te laten doven en dan gaat de sluiter pas open. Zo werk ik heel vaak bij sluitertijden tussen 2 sec en 1/30 in macrofotografie. Hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van het statief/balhoofd/klemsysteem. Als alles rigide genoeg is heb je voldoende met 1 seconde vertraging.

Ik kan me verder helemaal vinden in je analyse; er zijn veel kleine verschillen die voor de veeleisende fotograaf uiteindelijk doorslaggevend zullen zijn.

Dingen zoals instelbare presets voor bepaalde instellingen lijken me erg handig om bijv. snel over te schakelen van macrofotografie naar het fotograferen van vogels-in-vlucht.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
        In mijn ogen is de D300s de meerprijs waard. Omdat:

- Betere body (sealing) en voelt degelijker en makkelijker in de hand.
        - Knoppen liggen beter en sneller in de hand.
        - Snelheid.
        - Instelmogelijkheden.
        - Gebruik van niet CPU- objectieven.
        - Fijnafstelling objectieven (front- en backfocus).

Gewoon een prachtcamera om mee te werken.
        Er is een enorm verschil in het vastpakken van mijn D80 en D300s. (gevoel)
        ik werk ook met een D90, ik heb hem gekocht omdat het bij mooi in de hand ligt en vooral in mijn budget, en ben daar heel tevreden van
        wat ik mij nu wel afvraag, of dat het gewicht wel hetzelfde is die van een D90 en D300S
        bij mij zit er ook een grip op en als ik dan nog eens mijn SB-600 erop zet weegd hij toch wel wat???

grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
          of dat het gewicht wel hetzelfde is die van een D90 en D300S
          D300s weegt +/- 200g meer dan D90 en is ongeveer 1cm breder en hoger.
          mvg
          Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Eeuhh... Op een stralende, zonnige dag, wanneer ik iets wit wil fotograferen dat door de zon belicht is, zou ik bij ISO 100 en diafragma f2,8 een sluitertijd kunnen nodig hebben van 1/5000ste.
            Ik heb die wilde buizerd nog gevraagd om niet te veel voor de zon te circelen maar hij wou niet luisteren
            mvg
            Bert

Comment

ik vraag mij eigenlijk af of de D300s & de D700 nu zwaarder wegen dan de D90
              ik werk ook met een D90 +batterijgrip en een SB-600 en ik ben daar heel content van, maar ik vind toch dat hij veel weegt voor zo een camera

grts S.

Comment

D90 703 g (24.8 oz)
                D300S 938 g (33.1 oz)
                D700 1074 g (37.9 oz)

( je kan een vgl opvragen op http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp )

p.s. ga eens langs een Saturn ofzo, daar staan ze allemaal naast elkaar en kan je ze vastnemen en proberen....

Comment

Ik heb een D80 en een D300s. Ben van beiden zeer tevreden. Heb de 300s gekocht begin dit jaar omdat mijn 80 kapot ging, ik die 5 weken kwijt was en echt niet zonder kon.. Ook getwijfeld tussen de 90 en de 300s.
                  Voor allebei is veel te zeggen. Onder "normale" omstandigheden zal de 300s geen betere foto's maken. Het zijn juist die kritieke omstandigheden waarin de 300s betrouwbaarder is. Slecht weer (regen en stof), snelle actie foto's; ik heb enkele weken terug voor de eerste keer rally foto's gemaakt. Camera op diafragma voorkeuze, continue opnamen, 3d tracking autofocus, 70-200 mm lens. 800 foto's op een dag in alle soorten omstandigheden, van voor, achter, opzij, boven, bochten, rechte stukken (hoge snelheid) en alles wat je maar kunt bedenken.
                  Onscherpe foto's ?.....1 (jawel, ééntje).
                  Of ie de meerprijs waard is ???
                  Is een mercedes S de meerprijs tov een E waard ?
                  Puur logisch gezien niet maar als je in een bepaalde klasse komt moet je voor 10% meer vaak 30% meer betalen. Dat geldt voor alles, niet alleen voor camera's.

Succes met de moeilijke beslissing.

Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

Comment

Working...
                  X