Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax k7 nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: pentax k7 nieuw

    Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
    ben aan t uitproberen en aan t bestuderen

    weet al een beetje waar wat is in ieder geval

    1 vraagje bij continue opnames neemt hij de ene keer heel snel achterelkaar en de andere keer zo langzaam ,ligt dit aan mijn sd kaart of batterijduur was maar 1 streepje minder en had nog over 200 fotos te gaan ?????
    De snelheid van een burst zal op het hoogste blijven tot de buffer vol is, en daarna kunnen nieuwe foto's worden gemaakt aan het (tragere) tempo waarin de foto's van de buffer op de kaart worden geschreven. En bij dat laatste speelt inderdaad de snelheid van de kaart een rol.

    Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
    1 v/d uitbreid lenzen gaan op mijn verlanglijstje en is die gorillapod trouwens wat als statief voor op reis ?
    Hmm... Ik weet eerlijk gezegd niet of zo'n gorillapod stevig genoeg is om een DSLR te dragen. Met de goedkope (en lichte) objectieven zal 't allicht geen probleem zijn, maar van zodra je wat beter (en zwaarder) glas gaat kopen, lijkt deze oplossing me wat tekort te zullen schieten.

    Persoonlijk gebruik ik een zelfgemaakte "bean bag" gemaakt van een stuk van een oude jeans die toegestikt is en gevuld met rijstkorrels. Ik baseerde deze op het ontwerp van de Cam-Pod.

    Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
    en kan iemand nog een flitser aanraden ?
    Persoonlijk zou ik er eentje van Pentax nemen, maar je kan ook bij Metz terecht. Ik heb zelf twee exemplaren van Pentax's beste flits, de AF540FGZ. Ik kan je die erg aanbevelen, maar goedkoop is die verre van...
    Last edited by ishpuini; 9 augustus 2010, 12:29.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #17
      Re: pentax k7 nieuw

      Zo,n gewone kussentje kan je ook kopen

      Het stabiele statief / zadel / cinesaddle voor uw filmcamera, videocamera of spiegelreflex camera met telelens. Hiermee kunt u bijvoorbeeld prachtige "low angle shots" vanaf de grond maken of stabiele opnames vanaf een auto, fiets, boot of ander vervoermiddel. Nu nog aantrekkelijker : gemaakt van outdoor waterdicht materiaal en navulbaar.


      Voor wat tips moet je naar de videos kijken op deze pagina onderaan van Marcel Scholing
      Zoom.nl is de grootste fotografiecommunity van Nederland. Meld je gratis aan en ontwikkel jezelf als fotograaf.

      Comment


      • #18
        Re: pentax k7 nieuw

        Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
        De snelheid van een burst zal op het hoogste blijven tot de buffer vol is, en daarna kunnen nieuwe foto's worden gemaakt aan het (tragere) tempo waarin de foto's van de buffer op de kaart worden geschreven. En bij dat laatste speelt inderdaad de snelheid van de kaart een rol.

        is die kaart nu wel een snelle want er staat nergens sdhc op
        Last edited by LesC; 11 augustus 2010, 22:28. Reden: Quote verbeterd
        pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

        Comment


        • #19
          Re: pentax k7 nieuw

          Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          De snelheid van een burst zal op het hoogste blijven tot de buffer vol is, en daarna kunnen nieuwe foto's worden gemaakt aan het (tragere) tempo waarin de foto's van de buffer op de kaart worden geschreven. En bij dat laatste speelt inderdaad de snelheid van de kaart een rol.

          is die kaart nu wel een snelle want er staat nergens sdhc op
          Kijk of op (de verpakking van) het kaartje ergens de class vermeld wordt.
          Last edited by LesC; 11 augustus 2010, 22:29. Reden: Quote verbeterd
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #20
            Re: pentax k7 nieuw

            topspeed 133x tc extreme memory sd 4gb premium

            snel genoeg?

            oh hier mijn eerste fotos http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post2772800
            Last edited by kshot; 12 augustus 2010, 12:38.
            pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

            Comment


            • #21
              Re: pentax k7 nieuw

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              topspeed 133x tc extreme memory sd 4gb premium
              snel genoeg?
              Niet echt indrukwekkend, maar dat kan je al vermoeden als je "premium" leest. Zet de transportstand van jouw camera dus bij voorkeur op "single shot".
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #22
                Re: pentax k7 nieuw

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Niet echt indrukwekkend, maar dat kan je al vermoeden als je "premium" leest. Zet de transportstand van jouw camera dus bij voorkeur op "single shot".
                bummer en ik vroeg nog om een snelle kaart bij de verkoper kan je mij een betere kaart aanprjzen is dit dus geen sdhc dan? om niet alleen single shots te nemen ik voel me belazerd
                Last edited by kshot; 13 augustus 2010, 05:46.
                pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

                Comment


                • #23
                  Re: pentax k7 nieuw

                  Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                  bummer en ik vroeg nog om een snelle kaart bij de verkoper kan je mij een betere kaart aanprjzen is dit dus geen sdhc dan? om niet alleen single shots te nemen ik voel me belazerd
                  133x is dacht ik ergens een 20 MB/s. Niet het snelste wat op de markt is, maar zeker voldoende. Je camera heeft normaal aan hoeveel opnames je in je buffer kan duwen (afhankelijk van de grootte van je foto's die je ingesteld hebt (RAW, type JPG, ...).
                  Bij mijn E-30 zijn er dat in RAW ergens een 10-tal : ik heb ze nog nooit allemaal nodig gehad.
                  Een snelle CF-kaart is ook duurder. Het hangt er gewoon vanaf wat je nodig hebt. Ik gebruik nu Sandisk Extreme 3, maar ik dacht niet dat die veel sneller zijn...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: pentax k7 nieuw

                    Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                    bummer en ik vroeg nog om een snelle kaart bij de verkoper kan je mij een betere kaart aanprjzen is dit dus geen sdhc dan? om niet alleen single shots te nemen ik voel me belazerd
                    Je begint dit topic met te vertellen dat het toestel voor jou nog nieuw en onbekend is en dat je het binnenkort mee op reis wilt nemen. Anderzijds ben je blijkbaar van plan met die camera te gaan mitrailleren!? 't Lijkt me eigenaardig, maar je zult daarvoor wel een goede reden hebben. Bestudeer dan als Pentaxgebruiker even deze thread en test jouw kaartje op een objectieve manier.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #25
                      Re: pentax k7 nieuw

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Je begint dit topic met te vertellen dat het toestel voor jou nog nieuw en onbekend is en dat je het binnenkort mee op reis wilt nemen. Anderzijds ben je blijkbaar van plan met die camera te gaan mitrailleren!? 't Lijkt me eigenaardig, maar je zult daarvoor wel een goede reden hebben. Bestudeer dan als Pentaxgebruiker even deze thread en test jouw kaartje op een objectieve manier.
                      ja; Jazzer (jeremy clarkson)
                      ja; het toestel is mijn allereerste dslr(hiervoor al jaren met een 5 mp geschoten )
                      ja; ik en mijn familie gaan altijd op reis elk jaar ja ik wil ook mitrailleren sportshoots enzo of snelle bewegingen(daar is hij toch ook voor) en ik lees al weken over van alles en nog wat vooral over de pentax maar zit met zoveel daata dat mijn harddrive op crashen staat ,of om in natuurliefhebbervorm te zeggen; door de bomen het bos niet meer zien

                      ik vond alleen raar dat er geen sdhc op stond

                      ik leer graag en hoop dat jullie meer ervaren forumgangers mij hiermee een beetje mee hielpen

                      Last edited by kshot; 13 augustus 2010, 19:01.
                      pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

                      Comment

                      Working...
                      X