Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax k7 nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pentax k7 nieuw

    hallo allemaal,


    heb sinds een week de pentax k7 en na wat oefenen viel er een paar dingetjes op

    als ik video of snelopnames heb gemaakt duurt het best lang (zandlopertje) voordat ze bewerkt en kijkbaar zijn en bij snelopnames is er dan 1 of 2 fotos niet te bekijken (zwart beeld) de eerste keer was ik wat aan instellingen aan t kijken en liep hij vast en hoorde de motor alsmaar draaine heb m dan uitmoeten zetten met batterij eruit,

    dag 1 was ik instellingen aan het doen en voerde de lensschoonmaak in en er was al 1 stofje ???wat weg was na schoonmaakprogramma de lens was er in de winkel al opgezet ?

    ik hoor de camera ook als ik van stand(bijv. video naar foto) verander is dit normaal ?

    we gaan binnenkort op reis en zou graag willen weten of de camera in orde is

    ook wat beginnertips zijn van harte welkom
    ben nog een leek met deze camera en weet er nix van af
    vind het boekje ook niet erg informatief

    met vriendelijke groeten
    pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

  • #2
    Re: pentax k7 nieuw

    Zandlopertje - tijd om je buffer te legen naar je kaart
    zwart beeld - waarschijnlijk lichtmeet- of timing fout
    programma voor lensschoonmaak - ????? bij mij is dat een microvezeldoekje, maar waarschijnlijk bedoelje sensorschoonmaak en een stofje erin is eigenlijk wel normaal en was de winkel een stofvrije ruimte?
    geluid bij omschakelen - dat is de spiegel die opklapt of terugvalt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: pentax k7 nieuw

      Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
      ook wat beginnertips zijn van harte welkom
      ik verwijs je hiervoor graag door naar de openbare bibliotheek in je gemeente.

      je kan je resultaten ook hier voorleggen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: pentax k7 nieuw

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        zwart beeld - waarschijnlijk lichtmeet- of timing fout
        programma voor lensschoonmaak - ????? bij mij is dat een microvezeldoekje, maar waarschijnlijk bedoelje sensorschoonmaak en een stofje erin is eigenlijk wel normaal en was de winkel een stofvrije ruimte?
        .
        timing fout ; hij stond op snelopnames high en is er meestal 1 foto tussen dat niet is gelukt

        winkel stofvrij , awel het was de enigste die ze hadden de camera stond in de showroom maar nooit opgestart geweest

        sensorclean ja, dan zag je eerst een zwart stipje en na schoonmaak was het weg, om de hoeveel tijd moet ik dit herhalen ?

        bedankt voor de antwoorden ik ben echt een beginner en heb al wat fotos gewoon in standaard instelling gedaan (green mode heet het geloof ik) weet je toevallig waar die hypermode voor is en waar ik dat kan vinden?


        heb momenteel de standaard 18-55 wr lens en wil er mee door zuid-oost azie reizen kan iemand mij mss nog een andere lens(merk) aanbevelen voor bijv. verre afstanden met dieren enzo mss dat ze in het butenland goedkoper zijn

        kan trouwens in auto mode de iso veranderd worden ?


        mvg
        Last edited by kshot; 2 augustus 2010, 11:16.
        pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

        Comment


        • #5
          Re: pentax k7 nieuw

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          ik verwijs je hiervoor graag door naar de openbare bibliotheek in je gemeente.

          je kan je resultaten ook hier voorleggen.
          nog goede boektitels of ebook titels ?

          en kom aub niet met de complete idiots guide for .... hahaha
          pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

          Comment


          • #6
            Re: pentax k7 nieuw

            De "P" stand is de program-stand. Door aan het voorste of het achterste wieltje te draaien verander je het in Av of Tv (diafragmavoorkeuze of sluitertijdvoorkeuze), dit is wat men noemt het hyperprogram.
            De instellingen in de "P" stand varieren ook naargelang welke programmalijn je in het menu ingesteld hebt.
            Hier heb je de keuze uit normaal, hoge snelheid, grote scherptediepte en MTF.
            In de MTF stand gaat het toestel proberen om er de diafragmawaarden uit te kiezen waarop uw Pentax-lens de beste resultaten geeft.
            Zowel in de groene stand als in de P stand kan de ISO gewijzigd worden van 100 tot 6400 ISO, of in Auto-ISO, waar je zelf de onder- en bovengrens instelt. Dus bvb. van min. 200 tot max. 1250 ISO.

            De groene stand vergeet je best zo snel mogelijk, de P-stand is een ideale beginnersstand.
            Ben je in de P-stand de draad verloren (diafragma veel te klein ingesteld, of sluitertijd veel te lang ingesteld, of een combinatie van beiden, dan is er de toets met de groene stip onder het achterste instelwiel. Even hierop drukken en het toestel stelt weer de normale waarden in. Voor veel beginners noemen ze dit de "panic-button".

            Overigens is er net een firmware update uit voor de K7, bij de download zit er er een read-me file die je best eerst grondig leest. En vooralleer je eraan begint zeker de batterij volledig opladen. Deze firware FW1.10 voegt een aantal nieuwe dingen toe (bvb waterpas in het bovenste display, handig als je vanaf statief werkt, snellere AF en videomontage). Hier kan je deze update gratis downloaden. In de twee PDF files die eronder staan lees je welke nieuwe functies toegevoegd zijn, de tweede PDF gaat over de nieuwe video-editing mogelijkheden.

            Een prima aanvulling op uw kitlens is de DA55-300.
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • #7
              Re: pentax k7 nieuw

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              hallo allemaal,


              heb sinds een week de pentax k7
              Gefeliciteerd!

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              en na wat oefenen viel er een paar dingetjes op

              als ik video of snelopnames heb gemaakt duurt het best lang (zandlopertje) voordat ze bewerkt en kijkbaar zijn en bij snelopnames is er dan 1 of 2 fotos niet te bekijken (zwart beeld) de eerste keer was ik wat aan instellingen aan t kijken en liep hij vast en hoorde de motor alsmaar draaine heb m dan uitmoeten zetten met batterij eruit,
              Kijk eens of je de "lens correcties" hebt aanstaan of niet. Als je deze activeert, duurt het heel wat langer eer je je foto's kan bekijken. Zet de "lens correcties" af, dan is je camera een stuk sneller.

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              dag 1 was ik instellingen aan het doen en voerde de lensschoonmaak in en er was al 1 stofje ???wat weg was na schoonmaakprogramma de lens was er in de winkel al opgezet ?
              Kan best. Dat stof kan er al in de fabriek ingeslopen zijn overigens. Geen reden tot zorgen. De DR (dust reduction) dient er inderdaad voor om stof op de sensor te verwijderen (door fysisch supersonisch schudden van de filter voor de sensor of iets gelijkaardigs). Je kan de camera instellen opdat hij de sensor stofvrij maakt iedere keer als je 'm aanzet, zo staat hij bij mij. Dat helpt goed alles behalve het meest hardnekkige stof van de sensor te houden.

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              ik hoor de camera ook als ik van stand(bijv. video naar foto) verander is dit normaal ?
              Wat je hoort is denk ik de stabilisatie die activeert bij video. 't Zelfde als je live view (LV) activeert.

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              we gaan binnenkort op reis en zou graag willen weten of de camera in orde is
              Alles wat je meldt lijkt me ok.

              Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
              ook wat beginnertips zijn van harte welkom
              ben nog een leek met deze camera en weet er nix van af
              vind het boekje ook niet erg informatief

              met vriendelijke groeten
              Tozumi's uitleg moet je normaal in de goede richting zetten... Eén opmerking wel: enkel in de groene stand is AutoISO verplicht. Bij de P-stand kan je AutoISO activeren, maar hoef je niet, je kan ook met vaste ISO werken, net zoals in de meeste modes (uitgez. TAv en Sv).

              Er is inderdaad wel lectuur. Mogelijk is dit wat: PENTAX K-7 e-book. Ik heb deze zelf niet gelezen, maar als je Engels voldoende is, kan je er allicht wel wat uit leren?

              Maar in principe kan eender welk boek dat de basis van fotografie uitlegt je al een heel eind op weg helpen. De K-7 is een goede camera, waaruit je mits wat kennis van fotografie erg goede beelden kan halen. Als je weet wat aan te vangen met sluitertijden, diafragma-openingen en ISO's, dan is de K-7 de perfecte tool. In P-mode (bijgestaan door een boek basisfotografie) kan je inderdaad het best de eerste stappen zetten om deze parameters en hun impact te leren inschatten.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: pentax k7 nieuw

                Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                nog goede boektitels of ebook titels ?

                en kom aub niet met de complete idiots guide for .... hahaha
                ik weet niet of er een 'digitale fotografie voor dummies' is. de 'voor dummies' reeks is schitterend.

                een uitleg moet in ieder geval idiot proof zijn, welke doelgroep je ook voor ogen houdt.

                ik heb er vroeger zoveel gelezen. De boeken van Time Life zijn heel mooi. Gedateerd dat wel, maar een diafragma en een sluiter zijn en doen hetzelfde als ze dertig jaar geleden doen. Laat je in ieder geval niet wijsmaken dat je aan oud een boek van voor er digitale fotografie niets hebt. De delen over ontwikkelen en afdrukken mag je overslaan. Licht is nog altijd licht, hoe je het ook vastlegd en de compositierichtlijnen zijn in essentie ook nog altijd dezelfde.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: pentax k7 nieuw

                  Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht




                  Overigens is er net een firmware update uit voor de K7, bij de download zit er er een read-me file die je best eerst grondig leest. En vooralleer je eraan begint zeker de batterij volledig opladen. Deze firware FW1.10 voegt een aantal nieuwe dingen toe (bvb waterpas in het bovenste display, handig als je vanaf statief werkt, snellere AF en videomontage). Hier kan je deze update gratis downloaden. In de twee PDF files die eronder staan lees je welke nieuwe functies toegevoegd zijn, de tweede PDF gaat over de nieuwe video-editing mogelijkheden.

                  Een prima aanvulling op uw kitlens is de DA55-300.
                  allereerst bedankt voor al uw reacties

                  die elec. waterpas zie ik bovenste display en ook in mijn zoeker betekent dat ik die firmware al heb?

                  da55-300 en 55-200wr wat is het verschil ? en moet dat perse pentax merk zijn welke alternatieven zijn er ?
                  pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

                  Comment


                  • #10
                    Re: pentax k7 nieuw

                    Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                    allereerst bedankt voor al uw reacties

                    die elec. waterpas zie ik bovenste display en ook in mijn zoeker betekent dat ik die firmware al heb?

                    da55-300 en 55-200wr wat is het verschil ? en moet dat perse pentax merk zijn welke alternatieven zijn er ?
                    Firmware controleren kan je door toestel uit te schakelen, menu-toets ingedrukt te houden en ondertussen toestel aanschakelen. (Zo is het toch bij de K10D, K20D)

                    De DA55-300 heeft een groter zoombereik, je zal dieren dichterbij kunnen halen.
                    De DA55-300 is optisch de betere, de DA50-200 is dan weer compacter en goedkoper...
                    Ook lenzen van Sigma, Tamron, Samyang, Samsung passen, mits het Pentax-versies zijn natuurlijk.
                    Groetjes van tozumi

                    Bezoek hier mijn webstek

                    Comment


                    • #11
                      Re: pentax k7 nieuw

                      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                      Firmware controleren kan je door toestel uit te schakelen, menu-toets ingedrukt te houden en ondertussen toestel aanschakelen. (Zo is het toch bij de K10D, K20D)

                      natuurlijk.
                      yep gelukt k7 firmware 1.0 zit erop de waterpas heb ik al, hoe moet ik dit nu updaten ?
                      pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

                      Comment


                      • #12
                        Re: pentax k7 nieuw

                        Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                        yep gelukt k7 firmware 1.0 zit erop de waterpas heb ik al, hoe moet ik dit nu updaten ?
                        zie hier: Latest K-7 Firmware Update

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #13
                          Re: pentax k7 nieuw

                          Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                          allereerst bedankt voor al uw reacties

                          die elec. waterpas zie ik bovenste display en ook in mijn zoeker betekent dat ik die firmware al heb?
                          De nieuwigheid betreft enkel specifieke modes en voegt een schermvullende waterpas op het grote scherm toe. Voor de uitleg zie de link in m'n vorige post.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kshot Bekijk bericht
                          da55-300 en 55-200wr wat is het verschil ? en moet dat perse pentax merk zijn welke alternatieven zijn er ?
                          Naast het verschil dat Tozumi aangaf zit er ook nog een verschil door de WR in de benaming. WR staat voor Weather Resistance. M.a.w. de laatste versie van de 50-200 is beter bestand tegen stof en spatwater. De 55-300 is optisch beter, maar minder goed beschermd.

                          Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment


                          • #14
                            Re: pentax k7 nieuw

                            ben aan t uitproberen en aan t bestuderen

                            weet al een beetje waar wat is in ieder geval

                            1 vraagje bij continue opnames neemt hij de ene keer heel snel achterelkaar en de andere keer zo langzaam ,ligt dit aan mijn sd kaart of batterijduur was maar 1 streepje minder en had nog over 200 fotos te gaan ?????

                            1 v/d uitbreid lenzen gaan op mijn verlanglijstje en is die gorillapod trouwens wat als statief voor op reis ?
                            en kan iemand nog een flitser aanraden ?
                            Last edited by kshot; 7 augustus 2010, 18:12.
                            pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

                            Comment


                            • #15
                              Re: pentax k7 nieuw

                              Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                              De DA55-300 heeft een groter zoombereik, je zal dieren dichterbij kunnen halen.
                              De DA55-300 is optisch de betere, de DA50-200 is dan weer compacter en goedkoper...
                              Ook lenzen van Sigma, Tamron, Samyang, Samsung passen, mits het Pentax-versies zijn natuurlijk.
                              De lens DA55-300 heeft niet alleen een groter zoombereik maar hij is ook stukken beter dan 50-200. Ik heb de 50-200 gekocht: was de miskoop van het jaar: nooit echt scherpe foto's en fletse kleuren. van ellende hb ik na 3 maanden de 55-300 mm gekocht. Die daarentegen geeft schitterende beelden (uiteraard geen perfecte beelden, daar is hij te goedkoop voor, maar voor zijn prijs toch heel goede beelden).
                              De ander merken bieden gelijkaardige lenzen aan maar zijn zeker niet beter en amper goedkoper, dus waarom zou je in dit geval niet bij Pentax blijven?
                              Last edited by LesC; 9 augustus 2010, 09:52. Reden: Quote verbeterd

                              Comment

                              Working...
                              X