Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lx3...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lx3...

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Normaal gezien kun je het serienummer terugvinden in je EXIF-data. Om dat nummer dan weer tegen te checken tegen het voorwerp in kwestie, moest ik -tenminste wat mijn objectieven* betreft- naar de doos zoeken.
    Vraagje aan de kenners: staat zo'n serienummer ergens zwart op wit op het toestel/objectief zelf, of moet men inderdaad naar de verpakking?
    Thanks, Les. Even nagekeken. Dat is zo inderdaad met mijn foto's van de 50D. Maar bij
    de LX3 bewerk ik mijn foto's altijd in photoshop en sla ze dan op voor web. Daarbij
    worden alle gegevens vakkundig gewist en zelfs het camera-merk niet meer herkend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Ik vind het héél spijtig voor je...
      Je 2 vrienden ineens weg, je zou voor minder depri worden
      Hopelijk (ik geloof het eigenlijk zelf niet) krijg je ze terug
      Succes voor de vervanging, want het leven staat niet stil
      Dank u wel, Roland. Ik heb er wel uit geleerd hoe dom het is om iets in de zakken van je
      jas, die achter je aan de stoel hangt te laten. Ook mijn 50D hing ik altijd netjes aan de
      leuning van mijn stoel.
      Gisteren heb ik er eens op gelet. Veel mensen doen dit. Het is eigenlijk doodsimpel om
      hem zo ongemerkt weg te nemen. In het vervolg stal ik alles op de tafel voor me uit. En
      als dit een beetje bofferig overkomt, dan zij dat maar zo.
      Dus toch ook wel een beetje eigen schuld, dikke...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        ...In het vervolg stal ik alles op de tafel voor me uit. En
        als dit een beetje bofferig overkomt, dan zij dat maar zo...
        Als ik ergens op een terrasje ga zitten leg ik ook mijn camera op de tafel, dan hoor je de mensen dikwijls zeggen: 'Hij moet ook laten zien dat hij een camera heeft...'
        Maar hij ligt wel altijd in mijn zicht.

Maar ik voel mee met je verlies

Comment

Hé Doudeke,
          wat triest...
          tja, een mens is nog zo vol vertrouwen, ik ook hoor...denk altijd, tzijn er maar een paar, een paar rotte appels..en hang ook altijd alles aan de leuning van mijn stoel...of naast mijn stoel..
          kan het me zo inbeelden, de onmacht die je voelt als je dan vaststelt dat mensen zo iets doen.
          voorwerpen waar je aan gehecht bent, dikwijls zonder veel waarde voor hen, maar o zo waardevol en vol verhalen voor jou.
          triest...
          een knuffel van mij
          hilde
          groetjes
          hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
            Hé Doudeke,
            wat triest...
            tja, een mens is nog zo vol vertrouwen, ik ook hoor...denk altijd, tzijn er maar een paar, een paar rotte appels..en hang ook altijd alles aan de leuning van mijn stoel...of naast mijn stoel..
            kan het me zo inbeelden, de onmacht die je voelt als je dan vaststelt dat mensen zo iets doen.
            voorwerpen waar je aan gehecht bent, dikwijls zonder veel waarde voor hen, maar o zo waardevol en vol verhalen voor jou.
            triest...
            een knuffel van mij
            hilde
            Dank u wel, Hilde. Achteraf bezien nogal stom van me. Maar al zo dikwijls gedaan dat
            je er niet langer bij stilstaat. En hoewel het allemaal vervangbaar is, is er toch ook
            zoiets als pijn, misschien is het zelfbeklag, dat weet ik niet, maar je mist gewoon je
            spulletjes.
            Edoch, voor een knuffel van jou mogen ze zelfs mijn pantoffels stelen; ik zal niet eens
            meer de moeite doen om ze in te rijgen.

Comment

Working...
            X