Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5000 of D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D5000 of D90

Ik heb nu al verschillende vergelijkingen gedaan tussen de verschillende toestellen van nikon, en ik kan maar niet kiezen welk model ik ga kopen. volgens mij is de d90 iets beter qua kwaliteit dan de d5000. het schijnt dat de kwaliteit van de d90 beter is en handiger is om de foto's te trekken. nu ik ben begonnen met een lumix fz8 en ik vind het tijd om nu een spiegelreflex aan te schaffen. maar liefste geen amateur/beginnertoestel. iets waar je op kan bouwen. en ik heb de indruk dat de d5000 en de d90 toch aan die eisen voldoen.
    zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met de hierboven vermelde toestellen? en eventueel kunnen zeggen wat de voordelen en de nadelen hiervan zijn?
    alvast dank

Re: D5000 of D90

Ik zou resoluut voor de D90 gaan, o.a. al omwille van het feit dat je voor D5000 lenzen nodig hebt met motor in de lens.
    Ik werk nu met een D50 en droom natuurlijk van een D700, maar zou al heel blij zijn met een upgrade naar een D90 !

Oh ja, je zegt geen amateurset te willen. Destijds was mijn D50 ook een 'instapmodel' vermoed ik, (was nog net voor de D40 en D60), maar ik werk daar nog steeds mee hoor. Ik denk dat je in eerste instantie lenzen zult willen uitbreiden.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik ben van een Panasonic FZ-18 overgestapt naar een Nikon D5000 als eerste DSLR, voor mijn qua prijs/kwaliteit een ideaal instapmodel. Bovenop de 18-55 kitlens nog de 70-300 VRII aangeschaft en daar kan ik alles mee aanvangen wat ik wil. Voor minder dan 900€ met 2 extra batterijen vond ik het ook nog zéér betaalbaar.

Twijfelde eerst ook nog aan de D90 maar je moet ergens een keuze maken...

Joël.

Comment

Het hangt mede af van de objectieven die je wilt gebruiken.
        Wil je een standaardzoom en een telezoom en hooguit een 35mm o.i.d. dan is de keuze voor de D5000 ook prima.
        Wel is e D90 wat zwaarder en met 2 instelwieltjes en een iets betere zoeker.
        Aan de andere kant heeft de D5000 het voordeel van iets minder omvang en gewicht + het draaibare lcd scherm.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

het is inderdaad ook later uit te breiden met de objectieven.
          wat wordt er dan precies bedoelt met motor in de lens? dus op de d5000 kan je dan ook geen gewone standaard lens plaatsen, of heb ik dat verkeerd?

Comment

Ga voor de D90, voor 100 € meer krijg je een wereld van verschil

Hier vb'n met de 18-105 als kitlens, ideaal voor starter

Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik denk dan toch dat ik voor de d90 zal gaan, aangezien de kwaliteit en de instellingen beter zijn dan de d5000. Ik hoop alleen dat ik later geen spijt zal hebben van de aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Underclass_Hero Bekijk bericht
                Ik hoop alleen dat ik later geen spijt zal hebben van de aankoop
                Dat zul je zeker niet hoor !
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ok ik heb wat informatie opgezocht. en ben redelijk zeker dat ik de d90 ga aanschaffen. de lens van 18-105mm is dat een goede, of is het beter om toch een andere lens er bij te nemen. ik zeg wel, het is hoofdzakelijk om all-round te fotograferen.

Comment

De 18-105mm DX VR is een topper Momenteel is er miz géén beter all rounder in zijn prijscategorie op de markt.

De 16-85mm DX VR is natuurlijk ook super maar kost al gauw het dubbele.

Zoals in mijn eerder post reeds aangeduid, adviseer ik de D90 met 18-105mm als kit.

Als je hier even door het forum zwemt zal je voldoende overtuigde kopers vinden
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Underclass_Hero Bekijk bericht
                      Ok ik heb wat informatie opgezocht. en ben redelijk zeker dat ik de d90 ga aanschaffen. de lens van 18-105mm is dat een goede, of is het beter om toch een andere lens er bij te nemen. ik zeg wel, het is hoofdzakelijk om all-round te fotograferen.
                      Een tijdje geleden twijfelde ik ook tussen die 2 camera's. Ik heb de D90 gekocht + kitlens 18-105mm en heb er nog geen moment spijt van gehad! In tegendeel, ik ben echt blij dat ik die D5000 niet gekocht heb...

Die kitlens is een zeer goede lens.

Comment

d90 zonder twijfel
                        nikon stuff

Comment

om hier even op in te pikken :

wat zijn de belangrijkste technische specs om voor de D90 te kiezen want zo op het eerste zicht is er geen groot verschil.
                          het allerbelangrijkste is natuurlijk zoals hier al vermeld het voordeel van de AF in de body.

Comment

Of mss nog even wachten voor de opvolger van de D90?
                            Die zal wss voorgesteld worden op de beurs in Duitsland in september...

aan de andere kant kan je natuurlijk altijd blijven wachten op een nieuwer model...
                            -----------------------------------------------------------------------------------------------
                            Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

denk ook wel dat die een stuk duurder zal worden ofniet?

Comment

Working...
                              X