Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactcamera voor middelbare leeftijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compactcamera voor middelbare leeftijd

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Maar we hebben het hier niet specifiek over mensen van middelbare leeftijd, maar over mensen die niets van fotografie kennen, de vraag is een camera die zo makkelijk mogelijk te bedienen is...en dan, is mijn ervaring, is het voor dat soort mensen het makkelijkst als ze op het schermpje zien welke foto ze gaan nemen.

Persoonlijk is een zoeker voor mij ook onmisbaar, maar dat zit niet in de vraag van TS
    idd is het probleem van de zoeker hier niet echt van tel, maar toch bedankt voor de info!
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Maar we hebben het hier niet specifiek over mensen van middelbare leeftijd
      Juist gezegd, hoe is het godsnaam mogelijk

Ik ben waarschijnlijk de door TS bedoelde leeftijdscategorie al een tijd gepasseerd en stel als volgende topic voor

Een DSLR voor jonge snaken

terzake: ik gebruik wanneer ik niet wil nadenken over fotografie met veel plezier de Canon IXUS reeks, tegenwoordig ook zonder zoeker, maar het went
      Last edited by palombian; 31 juli 2010, 19:21. Reden: terzake

Comment

Sinds wanneer is de middelbare leeftijd synoniem aan onhandig en te stom om de hersens te gebruiken? Ik vind dit echt nogal onnozel gesteld! Mijn vader is 82 en kan echt wel uit de voeten met een Nikon dslr (en die heeft hij pas ruim over de middelbare leeftijd leren gebruiken hoor) Ook zijn eerste "compact" was geen probleem.
        Mijn schoonvader heeft op zijn 75e de eerste de beste Olympus compact gekocht bij de Kijkshop en kan er ook prima mee overweg.

m.a.w. Ik hoop niet dat je schoonmoeder dit alles te lezen krijgt.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

hmm, mij misschien een beetje onhandig uitgedrukt. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik op zoek ben naar een camera die gemakkelijk in gebruik is, maar toch een goede beeldkwaliteit afleverd, een camera die niet manueel moet ingesteld worden, maar toch in bijna alle (buiten de zeer lastige) omstandigheden het beeld goed vastlegt, een camera die gemakkelijk in een handtas of een broekzak kan weggestoken worden. Eigenlijk had ik 'middelbare leeftijd' moeten vervangen door 'geen interesse in fotografie, wel in mooie plaatjes'.
          Al hoop ik met deze herdefiniëring niemand tegen de schenen te schoppen.
          Heb trouwens al besloten dat het een panasonic wordt (dewelke moet ik nu nog besluiten)

mvg
          Laurens

ps: schoonmoeder als je dit leest, 't is niet slecht bedoeld
          canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Er zijn ook compactcameras te koop met een oled-scherm.
            Deze schermpjes zijn kwalitatief beter en blijven goed zichtbaar in zonlicht.
            Ik kocht onlangs de Samsung EX1 met een amoled scherm en was aangenaam verrast van de zichtbaarheid in volle zon.

Comment

Panasonci (bv TZ7 of TZ 8) je zult er geen spijt van hebben ! Is een sigarettenpakje groot, handig, filmfunctie, geweldige zoom. Een echte aanrader. Volgens mij kun je de TZ7 voor een zeer schappelijke prijs kopen. Lcd scherm 3 inch. Op de TZ8 zit volgens mij ook mogelijke aanpassing v diafragma, tijd.Dus eigenlijk niet nodig
              Ben zelf mijn midlifecrisis voorbij............hij is zeeeeer handig. Ik ken nog andere mensen die er ook zeeer tevreden over zijn. Je doet natuurlijk wat je wil ; maar ik zou het wel weten, een echte aanrader (ik heb geen percentje)

gr,
              canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Panasonic zeg je...ga dan inderdaad bv voor een TZ8/TZ10.Zeer eenvoudig toestelletje met een zeer aanvaardbare fotokwaliteit.
                Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Working...
                X